• Anonym (Längtan)

    Vi med PCO och PCO-S som försöker bli gravida!

    Hej allesammans! :)

    Tänkte starta en tråd för oss som lider av PCO och har svårt att bli gravida , där vi kan stötta och peppa varann till vårt efterlängtade +

    Jag är en kvinna på 30 år , har en dotter på fem år och har försökt få en liten nu i nått år, utredningar har visat på pco , har en tid på gyn den 9/1 för att ev få pergotime, eller jag hoppas på det iaf :)

    Välkomna hit <3

  • Svar på tråden Vi med PCO och PCO-S som försöker bli gravida!
  • VeronikaMary
    Juliii86 skrev 2015-05-29 17:05:38 följande:

    välkommna alla nya! vad roligt att vi börjar bli flera här

    Jag väntar också på att ta ett gravtest. Har hittills varit jätte duktig på att inte testa mig i förväg som jag alltid brukar göra. Jag har nu 5 dagar kvar tills bim, hur många dagar har du kvar? Jag har också lite ont som blir mer o mer ont på högra äggstocken, hade ju utslag på äl testet dag 11 så det kan väl inte vara äl på g igen? Jag hade också ont förra omgången efter ägglossningen och höll sig en vecka därefter försvann symtomen och fick mens 2 dagar försent. Så i mitt fall känner jag mig osäker på vad det kan vara? Hoppas iallafall att din symtom är positiv


    Vad spännande för dig :) Håller tummarna för dig att du får posetivt svar den här gången :)

    Har du kört med pergotime? Nja vet inte om det kan vara äl igen för dig,jag tycker det är svårt att avgöra sånt.

    Jag ska ta grav test om 6 dagar så just nu så kan jag inte göra annat än att vänta,men försöker att inte ens tänka på det just nu,håller mig sysselsatt och tillåter inte mig själv alls att ens tänka åt det hållet just nu,är lite negativ av mig så vet nog svaret redan.

    Det där med att ha ont i äggstockarna har jag också haft,nu i en veckas tid,det hugger o värker i äggstockarna så jag ringde till sjukhuset o fråga en sjuksköterskan och hon sa det att det kan vara en början av en graviditet,det ska tydligen sticka till så hon tyckte att jag skulle vänta tills jag ska ta grav test.det kanske är samma sak för dig ????

    Jag håller tummarna för oss att det ska vara positiva svar och även för alla andra som kämpar här inne.
  • Wilja87

    Hej Allihopa!!


    Jag hoppar in i tråden!! Jag och min sambo har försökt få en eller två mogna ägg under en 8 månaders period. Det är första gången vi äntligen lyckats och vi har nu satt igång en ägglossning (28/5). Har rullat runt i sänghalmen som tusan och nu är det bara att vänta och se...


    Vid VUL såg vi att vi hade två mogna ägg så vi får verkligen hoppas att mensen inte kommer om två veckor! 


    Ahhh detta är SÅ spännande!!


     

  • roadstories
    Hej! Får man gå med här?

    Jag och min sambo har försökt i 16 månader. Jag har PCOS, han är frisk. Inga barn sedan tidigare för någon av oss. Vi är 26 och 27 år gamla. 

    Är just nu inne på min 3:e Pergotime-kur, får bara ta det varannan månad enligt min gyn. Har blivit remitterade till Ferten på KK (har gått till en privat gyn innan) och vi hoppas att det blir IVF i höst. Eller ja, allra helst vill vi ju att det ska bli bebis innan dess. Flört

    Jag skriver även en blogg om vår "resa" och om att ha PCOS. roadstories.blogg.se
  • Anonym (Barnlängtan)
    Pcofight skrev 2015-05-29 11:08:42 följande:

    I min stad måste man ha försökt aktivt själv i ett år innan man får hjälp och utreds. Jag gick till en privat och fick hjälp direkt. Skulle testa att gå ner i vikt och om det inte gav bra resultat med menstruation osv skulle jag få pergotime. Man måste ligga på ett visst bmi för att få det utskrivet. Jag skulle gå ner 5 kg minst för att få det. Gick ner 18 istället och blev frisk. Lycka till!


    Okej. Tyvärr är det så att där jag bor så måste man vara över 24 år för att få hjälp genom landstinget(eller vad det nu heter).


    Minns du vilket BMI?


    Va skönt att det har gått så bra för dig Skrattande

  • Anonym (Längtan)

    Hur går det för er allihopa? :) själv ska jag på rul nästa vecka :) va tiden gått fort.

  • VeronikaMary

    [quote=75438686][quote-nick]Anonym (Längtan) skrev 2015-06-18 22:48:11 följande:[/quote-nick]

    Hur går det för er allihopa? :) själv ska jag på rul nästa vecka :) va tiden gått fort.

    [/

    Hej!Inget bra alls,tog Pergo time o nu testar jag med stickor men än så länge är alla testen negativt och dessutom är jag deppig o ledsen på det också,ingen rolig midsommar alls :(

  • Wilja87

    Jag fick min mens =( Är på Gonal F igen! Ultraljud på måndag för att se om det händer något. Tar 75ei nu, förra gången tog jag 87.5ei.. Kommer nog öka på måndag. Hoppas man lyckas på detta försök!

  • Wilja87

    Jag fick min mens =( Är på Gonal F igen! Ultraljud på måndag för att se om det händer något. Tar 75ei nu, förra gången tog jag 87.5ei.. Kommer nog öka på måndag. Hoppas man lyckas på detta försök!

  • Skogshedvig

    Hej!

    Jag är ny här. Jag fick veta i mars 2015 att jag har pcos. Är 27 år och slutade med P-piller i november 2014 efter att ha ätit dessa i 10 år, och har fortfarande inte haft mens sedan sista pillermensen. Kommer knappt ihåg hur regelbunden mens jag hade innan P-pillerna men har för mig att den kom ganska så regelbundet, jag hade åtminstone inte uppehåll med mensen i månader.

    Jag ska få börja utredning i augusti om jag inte är gravid innan dess. Under tiden går jag på kinesisk akupunktur en gång i veckan, vilket hittills endast gett känningar så som en början till mensvärk och rörelser runt äggstockar/livmoder men ingen mens än.

    PCOS har gett mig symtomen utebliven mens, något ökad akne dock inte så farligt, samt något kraftigare hårväxt på ben och bikinilinje :/ fast ändå överkomligt. När jag slutade med P-piller gick jag ner ca 3 kg bara av att sluta med dem. Jag är normalviktig (62-63 kg till mina 172 cm). Vill verkligen bli gravid, känns så hopplöst när jag inte ens har mens än.. Och vänner runt omkring blir gravida en efter en!! Vilket inte direkt gör att man längtar mindre...

    Är det någon som testat något läkemedel själv i väntan på utredning? Tex progesteronsalva?

Svar på tråden Vi med PCO och PCO-S som försöker bli gravida!