• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Gert
    FDFMGA skrev 2015-05-22 19:52:16 följande:
    Har de verkligen sagt detta?

    Då måste de egentligen ha menat att de inte tänker anpassa politiken för att vinna stöd hos SD.
    Regeringspartierna har sagt att de inte tänker vara beroende av Sverigedemokraterna. Nu är ju regeringen beroende av SD eftersom de vinner omröstningar tack vare dem.

    Först börjar alliansen anpassa politiken till SD, sen börjar framförallt Socialdemokraterna anpassa politiken till alliansen. På det sättet tar S en omväg och de kan säga att de inte anpassar politiken till SD utan till alliansen.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • KillBill
    Aqt skrev 2015-05-22 21:01:20 följande:
    Politikerna i stadshuset har sagt de ska få arbete och bostäder.
    Vad har du för belägg för det påståendet?

    Ansvarig politiker i Stadshuset säger följande:

    "Vår strategi går naturligtvis inte ut på att ge jobb och bostad till IS-krigare och jag kan inte nog fördöma de brott som begås av Islamiska staten, skriver socialborgarrådet Ewa Larsson (MP) till Aftonbladet"
  • KillBill
    Gert skrev 2015-05-22 21:42:47 följande:

    Nu är det stort upplopp i det invandrartäta Tensta. Påminner om Husby-kravallerna för några år sedan.

    Vad gör regeringen?

    www.svt.se/nyheter/regionalt/stockholm/oroligheter-i-tensta


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Så du tycker att det är en fråga för regeringen? "Polisen uppger nu att läget är stabilt och ingen person ska ha kommit till skada"
  • Gert
    KillBill skrev 2015-05-22 21:52:09 följande:
    Så du tycker att det är en fråga för regeringen? "Polisen uppger nu att läget är stabilt och ingen person ska ha kommit till skada"
    Ja. Jag tycker att segregationsområden och det ökande våldet i dessa områden är en fråga för regeringen.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • MrFahrenheit
    Tom Araya skrev 2015-05-22 21:15:31 följande:
    Då missförstod jag helt din frågeställning.
    Det är just därför det är viktigt att förstå innan man säger blankt nej till något...
  • KillBill
    Gert skrev 2015-05-22 22:01:46 följande:
    Ja. Jag tycker att segregationsområden och det ökande våldet i dessa områden är en fråga för regeringen.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Ok jag antecknar. 1 1/2 timme senare rapporterar ett vittne läget som lugnt och tillägger att människor med barnvagn också rör sig i området och du tycker att det är en fråga för regeringen.
  • MrFahrenheit
    Gert skrev 2015-05-22 22:01:46 följande:
    Ja. Jag tycker att segregationsområden och det ökande våldet i dessa områden är en fråga för regeringen.
    Jag anser att det är ett för bekvämt sätt att enbart beskylla regeringen, som folket har röstat fram enbart ska ta emot skulden... Eller ska vi återgå till det gamla vanliga? 

    "Vi kommer att fälla varje regering som väljer att inte hålla med oss!"
  • MrFahrenheit

    Jag tänker inte bli bekväm, med tanke på vad övriga världen genomgår, vad jag hört av mina tidigare levande släktingar (som upplevt 2:a världskriget), så är världen enbart brutal och inget annat...

    Varför har Sverige icke varit i krig på över 200 år (unikt)?

  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-05-22 21:42:47 följande:

    Nu är det stort upplopp i det invandrartäta Tensta. Påminner om Husby-kravallerna för några år sedan.

    Vad gör regeringen?

    www.svt.se/nyheter/regionalt/stockholm/oroligheter-i-tensta


    Vi har ju en sådan trist regering. Om de ens har noterat stenkastningen så anser de alla gånger att det är en polisiär fråga.

    Men tänk som det hade sett ut med SD i regeringsställning. Då hade man minsann inte lagt fingrarna emellan utan tagit fram järnrören och gått till motattack, kanske till och med understödda av de de militärstrategiska genier som finns på FL och i den här tråden.

    Slaget om Tensta hade kunnat gå till historienSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?