• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Gert
    KillBill skrev 2015-05-22 22:09:43 följande:
    Ok jag antecknar. 1 1/2 timme senare rapporterar ett vittne läget som lugnt och tillägger att människor med barnvagn också rör sig i området och du tycker att det är en fråga för regeringen.
    Några timmar efter första stenen hade kastats och den sista bilen hade brunnit upp den första kvällen i Husby-kravallerna rapporterades det också lugnt. Sen vet vi alla vad som hände, i alla fall vi som fortfarande minns kravallerna och inte har stoppat huvudet i sanden.

    Dessa upplopp kommer bli allt vanligare i framtiden eftersom segregationsområderna har ökat. Det är en fråga för regeringen att stoppa den här samhällsutvecklingen, men det lär bli svårt med tanke på rådande politik som skapar dessa områden.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Aqt
    Gert skrev 2015-05-22 21:42:47 följande:

    Nu är det stort upplopp i det invandrartäta Tensta. Påminner om Husby-kravallerna för några år sedan.

    Vad gör regeringen?

    www.svt.se/nyheter/regionalt/stockholm/oroligheter-i-tensta


    Jag är uppväxt i Stockholms södra förorter och känner många i förorterma. Tyvärr hänger ofta gäng (dessvärre är det så att det oftast är invandrare) och bilar eldas ofta upp. Trots att det sjuder av föreningsliv, det byggs nya platser för idrott, aktivitetssatsningar för ungdomar, satsningar på jobb där invandrare får företräde och specialstöd så ökar dessa problem.

    Och som vanligt är det " den utbredda strukturella rasismen" som är orsaken.

    Vi svenskar är alltså rasister och inte tillräckligt välkomnande och det satsas för lite pengar och resurser hävdas det från vänsterhåll...

    Att vi går med på detta och inte säger ifrån mer är otroligt.
  • KillBill
    Aqt skrev 2015-05-23 08:22:07 följande:
    Jag är uppväxt i Stockholms södra förorter och känner många i förorterma. Tyvärr hänger ofta gäng (dessvärre är det så att det oftast är invandrare) och bilar eldas ofta upp. Trots att det sjuder av föreningsliv, det byggs nya platser för idrott, aktivitetssatsningar för ungdomar, satsningar på jobb där invandrare får företräde och specialstöd så ökar dessa problem.

    Och som vanligt är det " den utbredda strukturella rasismen" som är orsaken.

    Vi svenskar är alltså rasister och inte tillräckligt välkomnande och det satsas för lite pengar och resurser hävdas det från vänsterhåll...

    Att vi går med på detta och inte säger ifrån mer är otroligt.
    Återigen verkar det som att du publicerar inlägg byggt på SD fantasier eller kan du visa mig citat från någon namngiven "vänsterperson" som säger att:" vi svenskar är rasister och inte tillräckligt välkomnande"
  • Solidaritet
    Tom Araya skrev 2015-05-22 17:50:55 följande:
    Fast möjligheten att bygga har alltid funnits, men det är ingen lösning på problemet förrän det som behövs faktiskt byggs...och helst igår...och så ska ju det byggandet också finansieras...
    Bollen är tillbaka till dig...
    Vad är det du vill att jag ska hjälpa dig att förstå?
  • Solidaritet
    Tom Araya skrev 2015-05-22 15:56:34 följande:
    Detta är rent skitsnack! I prioriteringen mellan alternativ A eller B så handlar det om pengar i den bemärkelsen att om A får mer så blir det mindre till B och detta oavsett partitillhörighet.
    Tom Araya skrev 2015-05-22 18:14:37 följande:
    Jag har skrivit en massa siffror i mina inlägg, både det du refererar till och tidigare. Lider du av dyskalkyli?
    Bokstäver. 



  • Tom Araya
    Solidaritet skrev 2015-05-23 12:10:14 följande:
    Vad är det du vill att jag ska hjälpa dig att förstå?
    Inget....du behöver förstå själv först.
  • Aqt
    KillBill skrev 2015-05-23 09:42:38 följande:

    Återigen verkar det som att du publicerar inlägg byggt på SD fantasier eller kan du visa mig citat från någon namngiven "vänsterperson" som säger att:" vi svenskar är rasister och inte tillräckligt välkomnande"


    Strukturell diskriminering används av vänstern/S i de flesta riksdagsdebatter som en förklaring till segregerat utanförskap. Jag har sett många riksdagsdebatter.
  • KillBill
    Aqt skrev 2015-05-23 12:21:55 följande:
    Strukturell diskriminering används av vänstern/S i de flesta riksdagsdebatter som en förklaring till segregerat utanförskap. Jag har sett många riksdagsdebatter.
    Ok du kan alltså inte ge ett exempel på att en "vänsterperson" sagt att "vi svenskar är rasister och inte tillräckligt välkomnande". Ska jag förmoda att allt var en SD fantasi eller?

    Strukturell diskriminering? Att personer som inte har svenska namn ofta sållas bort och inte ens får komma på anställningsintervju kan inte ens du neka till.

    Menar du något annat? I så fall brukar Riksdagsdebatterna vara väl dokumenterade. Visa mig ett exempel (vem sa/vad sades) på när strukturell diskriminering angetts som förklaring till segregerat utanförskap (när det inte handlar om arbetsmarknad).
  • Aqt
    KillBill skrev 2015-05-23 12:48:52 följande:
    Ok du kan alltså inte ge ett exempel på att en "vänsterperson" sagt att "vi svenskar är rasister och inte tillräckligt välkomnande". Ska jag förmoda att allt var en SD fantasi eller?

    Strukturell diskriminering? Att personer som inte har svenska namn ofta sållas bort och inte ens får komma på anställningsintervju kan inte ens du neka till.

    Menar du något annat? I så fall brukar Riksdagsdebatterna vara väl dokumenterade. Visa mig ett exempel (vem sa/vad sades) på när strukturell diskriminering angetts som förklaring till segregerat utanförskap (när det inte handlar om arbetsmarknad).



    Det nämns väldigt ofta i riksdagsdebatter. Om du lyssnar på dem själv så kommer du att märka det. Det finns hundratals timmar med riksdagsdebatter om integration, diskriminering och arbetsmarknadspolitik.
    T.ex Rossina Dinamarca tar väldigt ofta upp det. Det jag menar är att det ofta nämns att det råder en "strukturell rasism" på arbetsmarknaden och att det är en viktig orsak till problem med att arbetslösheten är så utbredd bland utlandsfödda.
    Här är fakta om arbetslöshet bland utlandsfödda;

    http://www.tino.us/2014/08/invandrare-jobbar-mindre-an-svenskfodda-hur-man-an-raknar/

    http://www.exponerat.net/tino-sanandaji-skrona-att-invandrare-arbetar-efter-7-ar-efter-7-ar-jobbar-halften/

    http://www.dn.se/ekonomi/svart-for-flyktingar-att-fa-jobb-trots-stod/

    http://www.dn.se/nyheter/sverige/tio-ar-senare-har-varannan-mindre-an-13-000-i-manaden-1/

    Jag anser att det generaliseras och att rasism ofta överdrivs av vänsterpolitiker och även att media t.ex svt spär på det med rena lögner ibland. Nedan är ett skrämmande exempel på det vilket är extra allvarligt då det var i en valdebatt inför ett riksdagsval. En granskning avslöjade det;


    #t=17">

    #t=17


    Visst finns diskriminerng av alla kategorier, ålder, kön o.s.v.
    men det är i det stora hela kompetens, arbetslivserfarenhet, utbildning och språkkunskaper i företrädesvis svenska som är avgörande.


    Och Sverige har en väldigt stor andel flyktingar i förhållande till folkmängden och särskilt vad som väntas kommande år med ca 100 000 flyktingar per år.
    Så det kommer knappast bli bättre och det är en situation som ingen önskar naturligtvis.
    Jag har märkt att du inte tar till dig fakta och har svårt att respektera egna uppfattningar. Jag lägger fram fakta hela tiden.
    Dags att jag frågar dig vad du tror gör att Invandrare generellt har så svårt att lyckas på arbetsmarknaden.
    Tror du det kan ha att göra med bristande språkkunskaper, bristfällig utbildning och att det är så många som kommer hit på kort tid, förra året kom 100 000 hit och så tillkommer efterföljande anhöriginvandring?

  • Tom Araya
    Aqt skrev 2015-05-23 18:03:57 följande:

    Det nämns väldigt ofta i riksdagsdebatter. Om du lyssnar på dem själv så kommer du att märka det. Det finns hundratals timmar med riksdagsdebatter om integration, diskriminering och arbetsmarknadspolitik.
    T.ex Rossina Dinamarca tar väldigt ofta upp det. Det jag menar är att det ofta nämns att det råder en "strukturell rasism" på arbetsmarknaden och att det är en viktig orsak till problem med att arbetslösheten är så utbredd bland utlandsfödda.
    Här är fakta om arbetslöshet bland utlandsfödda;

    http://www.tino.us/2014/08/invandrare-jobbar-mindre-an-svenskfodda-hur-man-an-raknar/

    http://www.exponerat.net/tino-sanandaji-skrona-att-invandrare-arbetar-efter-7-ar-efter-7-ar-jobbar-halften/

    http://www.dn.se/ekonomi/svart-for-flyktingar-att-fa-jobb-trots-stod/

    http://www.dn.se/nyheter/sverige/tio-ar-senare-har-varannan-mindre-an-13-000-i-manaden-1/

    Jag anser att det generaliseras och att rasism ofta överdrivs av vänsterpolitiker och även att media t.ex svt spär på det med rena lögner ibland. Nedan är ett skrämmande exempel på det vilket är extra allvarligt då det var i en valdebatt inför ett riksdagsval. En granskning avslöjade det;


    #t=17">

    #t=17


    Visst finns diskriminerng av alla kategorier, ålder, kön o.s.v.
    men det är i det stora hela kompetens, arbetslivserfarenhet, utbildning och språkkunskaper i företrädesvis svenska som är avgörande.


    Och Sverige har en väldigt stor andel flyktingar i förhållande till folkmängden och särskilt vad som väntas kommande år med ca 100 000 flyktingar per år.
    Så det kommer knappast bli bättre och det är en situation som ingen önskar naturligtvis.
    Jag har märkt att du inte tar till dig fakta och har svårt att respektera egna uppfattningar. Jag lägger fram fakta hela tiden.
    Dags att jag frågar dig vad du tror gör att Invandrare generellt har så svårt att lyckas på arbetsmarknaden.
    Tror du det kan ha att göra med bristande språkkunskaper, bristfällig utbildning och att det är så många som kommer hit på kort tid, förra året kom 100 000 hit och så tillkommer efterföljande anhöriginvandring?


    Visst är det så. Tilläggas skall även svenskars syn på invandrare och invandring och hur den påverkas av hur integrationen fungerar. Här har vi verkligen ett politiskt ansvar som politiker ofta blundar för.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?