• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Gert
    Mentat skrev 2015-06-30 16:33:12 följande:
    Att de rödgröna påstår det betyder inte att det stämmer. Tvärtom, det är en ren lögn.

    Den korrekta siffran 2010-2012 var 60% (politologerna.wordpress.com/2013/02/07/samarbetsmonster-i-riksdagsvoteringar-2002-2012/ ) och det finns ingen anledning att tro att siffran skulle ha ändrats 2013-14. Dessutom har man en filtreringseffekt av att Alliansregeringen givetvis inte lägger fram förslag när den har fått indikationer i utskottsdebatten på att (sd) och de rödgröna var överens
    Stefan Löfven påstår att SD är ett högerpopulistiskt parti. SD stödjer hellre alliansens politik än de rödgrönas politik.

    En majoritet av folket vill betala mindre skatt och ha en mindre invandring. Det är vad man kunde utläsa efter valet.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert

    Veronica Porr... oj Palm menar jag förstås, vill förbjuda kontroversiell porr och hon vill dessutom censurera porrsidor på internet.

    tinyurl.com/ogw3kbk


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Rataxes
    Gert skrev 2015-06-30 17:40:49 följande:

    Veronica Porr... oj Palm menar jag förstås, vill förbjuda kontroversiell porr och hon vill dessutom censurera porrsidor på internet.

    tinyurl.com/ogw3kbk


    Jaha, idioten vill bara förbjuda porr där kvinnor är med, att exploatera män i t.ex bögporr är m.a.o. OK enligt kretinen.
    Ödslar inte tid på anonyma nick.
  • Gert

    Jag tycker faktiskt lite synd om Stefan Löfven här. Tur att han skyddades av livvakter annars hade nog vad som helst kunnat hända.





    tinyurl.com/pbsy4df


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Cal XVI Gustf
    Gert skrev 2015-06-30 16:14:05 följande:
    Tycker inte det är nedlåtande att kalla folk för sitt yrke. Då är det nedlåtande att kalla Stefan Löfven för statsministern också då?
    Vill man vara riktigt nedlåtande kan man kalla honom Politikern.

  • Gert

    Det är rekordlågt förtroende för regeringen! Inte sedan 1997 har förtroendet för en regering varit så lågt som nu.

    Det är 20% fler som tycker att regeringen gör ett dåligt jobb än ett bra jobb! 

    Som grädde på moset sjunker även förtroendet för det borgerliga regeringsalternativet!

    Underbart!!! Skrattande

    www.di.se/artiklar/2015/7/14/rekordlagt-fortroende-for-regeringen/


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Anders2015

    Två tredjedelar av näringslivscheferna tycker att ett extra val i höst vore bra för Sverige.

    Löfven (s) och vice statsminister Romson (mp) med vänsterpartiet på sin sida har inte så stort förtroende.

    63% av toppcheferna i näringslivet anser att det vore bra om ett extra riksdagsval hålls i höst. 14% % tycker det vore dåligt, 17% anser varken att det skulle vara bra eller dåligt.

    www.di.se/artiklar/2015/7/15/tummen-ned-for-regeringen/

  • Anders2015

    Skulle det mot förmodan bli extra val i höst kan inte sittandes regering sitta kvar?. Vinner de rödgröna igen spricker Decemberuppgörelsen? vinner Alliansen blir det ny regering.

    De rödgröna känns som de säkra förlorarna vid ett extra val.

    Löfven kanske gjorde ett misstag som gav Miljöpartiet sex ministerposter, Göran Persson (s) anser att det var minst tre för mycket. Löfven sitter med bakbundna händer, sedan samarbetet med Vänsterpartiet gör det inte lättare. 

    Frågan är om ett samarbete mellan Alliansen och Sverigedemokraterna ligger närmare? kanske de kan förhandla om invandrarfrågan? samt övriga frågor?. Kan bli svårt då Centerpartiet ligger en bit ifrån de övriga Allianspartierna gällande invandrarfrågan de ligger närmare miljöpartiet och vänstern. Annie Lööf (c) förespråkar friinvandring, långt ifrån Sverigedemokraterna.

  • KillBill
    Anders2015 skrev 2015-07-15 19:49:30 följande:

    Skulle det mot förmodan bli extra val i höst kan inte sittandes regering sitta kvar?. Vinner de rödgröna igen spricker Decemberuppgörelsen? vinner Alliansen blir det ny regering.

    De rödgröna känns som de säkra förlorarna vid ett extra val.

    Löfven kanske gjorde ett misstag som gav Miljöpartiet sex ministerposter, Göran Persson (s) anser att det var minst tre för mycket. Löfven sitter med bakbundna händer, sedan samarbetet med Vänsterpartiet gör det inte lättare. 

    Frågan är om ett samarbete mellan Alliansen och Sverigedemokraterna ligger närmare? kanske de kan förhandla om invandrarfrågan? samt övriga frågor?. Kan bli svårt då Centerpartiet ligger en bit ifrån de övriga Allianspartierna gällande invandrarfrågan de ligger närmare miljöpartiet och vänstern. Annie Lööf (c) förespråkar friinvandring, långt ifrån Sverigedemokraterna.


    Det som känns kallast om det mot förmodan skulle bli ett nyval är ändå SD.

    Eftersom Centern aldrig skulle ingå ett samarbete med SD så är det uteslutet med ett samarbete mellan SD och Alliansen. Sedan är ju SD helt osynliga i den politiska debatten och det kommer på sikt att straffa sig. Därför tror jag att valet skulle stå mellan ett Rödgrönt regeringsalternativ eller en Alliansregering OM det mot förmodan skulle bli ett nyval.
    - Fyra hundra tusen euro motsvarar ungefär i svenska kronor fyrtio tusen miljarder kronor. Hävdade SD i Sveriges riksdag.
  • Anders2015
    KillBill skrev 2015-07-15 21:17:17 följande:
    Det som känns kallast om det mot förmodan skulle bli ett nyval är ändå SD.

    Eftersom Centern aldrig skulle ingå ett samarbete med SD så är det uteslutet med ett samarbete mellan SD och Alliansen. Sedan är ju SD helt osynliga i den politiska debatten och det kommer på sikt att straffa sig. Därför tror jag att valet skulle stå mellan ett Rödgrönt regeringsalternativ eller en Alliansregering OM det mot förmodan skulle bli ett nyval.
    Håller med dig om att Centern i dagsläget eller kanske aldrig går med på att samarbeta med SD. Men att SD är osynliga i debatten håller jag dock inte med om. Håller med dig om att ett extraval känns långt bort men det vet man aldrig?.

    Vid extra val känns det som Alliansen har mer att vinna, om de Rödgröna vinner tror jag Decemberuppgörelsen spricker, hur det löser det blir spännande att följa, men jag tror det blir en helt annan regering i vilket fall som helst. Men som sagt ett extra val känns långt bort och så närmare valet 2018 man kommer desto större chans att uppgörelsen håller. 
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?