• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • FDFMGA
    SmalaSara skrev 2016-04-21 15:38:18 följande:
    Eller kanske storleken på ryggmuskulaturen? www.body.se/bloggar/roddy-benjaminson/2013012...
    Förstår du inte att ju mer du ältar desto mindre av tvivel hos mig om att mina åsikter om din åsiktstillhörighet inte skulle vara korrekta.

    Vill du övertyga föreslår jag att du diskuterar exempelvis den artikel du ville diskutera i stället.

    För övrigt - tror du att din ryggtatuerade idol käkar mycket syltlök?

    Och helt vid sidan om ämnet, de där figurerna som börjat bilda "medborgargarden" de är väl inte sällan såväl straffade som tatuerade.

    Därmed inte sagt att det måste vara fel på tatueringar. har du sett Lars Molins "Den tatuerade änkan" - om inte kan jag varmt rekommendera den.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • SmalaSara
    FDFMGA skrev 2016-04-21 15:16:18 följande:
    Man skulle ju kunna tro att du bodde i Älta, som du går an.

    Det gör du förstås inte, men du kan nog bli kvarnmästare därSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
    Jag tycker detta inlägg är ganska märkligt med tanke på att du själv drog igång diskussionen, samt envisades med att fortsätta med den efter att jag påpekat att den var OT.
  • FDFMGA
    SmalaSara skrev 2016-04-21 15:50:51 följande:
    Jag tycker detta inlägg är ganska märkligt med tanke på att du själv drog igång diskussionen, samt envisades med att fortsätta med den efter att jag påpekat att den var OT.
    Vad tycker du om artikeln du ville diskutera. Jag hade några synpunkter på den. Såg du dessa, eller skymde syltlökarna siktenSolig
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Ascendere skrev 2016-04-21 12:47:01 följande:
    Haha, vilken bra idé! 
    Imorgon är väl en utmärkt idé att sätta din plan i verket, vem av oss som startar tråden spelar väl ingen roll egentligen, låt oss se vad morgondagen bjuder...
    Ja, det skulle faktiskt kunna bli en riktigt rolig trådGlad
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • SmalaSara
    FDFMGA skrev 2016-04-21 15:49:47 följande:
    Förstår du inte att ju mer du ältar desto mindre av tvivel hos mig om att mina åsikter om din åsiktstillhörighet inte skulle vara korrekta.

    Vill du övertyga föreslår jag att du diskuterar exempelvis den artikel du ville diskutera i stället.

    För övrigt - tror du att din ryggtatuerade idol käkar mycket syltlök?

    Och helt vid sidan om ämnet, de där figurerna som börjat bilda "medborgargarden" de är väl inte sällan såväl straffade som tatuerade.

    Därmed inte sagt att det måste vara fel på tatueringar. har du sett Lars Molins "Den tatuerade änkan" - om inte kan jag varmt rekommendera den.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
    Jag ser det mer som att ju fler exempel på motsatsen jag presenterar, desto tydligare blir det att begreppet "syltrygg" inte är den "markör" som du vill hävda.

    Vad Roddy Doyle (aka "Hero" i TV4:as "Gladiatorerna") äter vet jag inte. Däremot tror jag inte att han skulle uppskatta ett taffligt försök till brunmålning genom att helt ovidkommande nämna att medlemmarna i ett medborgargarde också har tatueringar.
  • SmalaSara
    FDFMGA skrev 2016-04-21 15:57:38 följande:
    Vad tycker du om artikeln du ville diskutera. Jag hade några synpunkter på den. Såg du dessa, eller skymde syltlökarna siktenSolig
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
    Om du ställer frågan helt utan ovidkommande, raljanta kommentarer lovar jag att du ska få svar på de relevanta invändningar du hade mot Marteus (kvartal.se/artiklar/fran-censor)
  • FDFMGA
    SmalaSara skrev 2016-04-21 16:50:29 följande:
    Jag ser det mer som att ju fler exempel på motsatsen jag presenterar, desto tydligare blir det att begreppet "syltrygg" inte är den "markör" som du vill hävda. Vad Roddy Doyle (aka "Hero" i TV4:as "Gladiatorerna") äter vet jag inte. Däremot tror jag inte att han skulle uppskatta ett taffligt försök till brunmålning genom att helt ovidkommande nämna att medlemmarna i ett medborgargarde också har tatueringar.
    Nu måste jag erkänna att jag aldrig sett Gladiatorerna.

    Men det är säkert intressant. Jag antar att du inte anser att det är influerat av kulturmarxismen, men jag kan ju ha fel - det låter som ett underhållningsprogram.

    Mycket nöje med Gladiatorerna, hursomhelst!
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    SmalaSara skrev 2016-04-21 17:00:42 följande:
    Om du ställer frågan helt utan ovidkommande, raljanta kommentarer lovar jag att du ska få svar på de relevanta invändningar du hade mot Marteus (kvartal.se/artiklar/fran-censor)
    Javisst. Vad har du för synpunkter?
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • nattuv
    Världsmedborgare skrev 2016-04-21 14:56:35 följande:
    Men om jag varit en folkvald politiker så skulle jag aldrig låta min ev religionstillhörighet vara en del av politiken, det skulle vara att be om problem som annars lätt kan undvikas.

    Det är faktisk rent märkligt att politiker inte får lära sig det, för när det gäller företag som jobbar internationellt, så blir alla utbildade i hur man ska och måste agera inför en annan kultur än vår svenska.
    Jodå du skulle visst låta din eventuella religionstillhörighet vara en del av politiken även om du själv kanske inte skulle vara medvetet om det.

    Att man går kurser i andra kulturer innebär inte att man blir neutral utan bara att man (i bästa fall) får en förståelse för den andra kulturen och kan undvika de största klavertrampen. Men du kommer ändå alltid att vara en produkt av din egen kultur (och religionstillhörighet).
  • Digestive
    Världsmedborgare skrev 2016-04-21 14:50:36 följande:
    Det bevisar hur tydligt som helst, att politik och religion ska hållas isär, vilket jag hävdat ett flertal ggr.
    Så ja, jag tycker det är helt rätt att han får gå, det skulle alla politiker tvingas få göra, som inte kan hålla sin religion utanför det politiska arbetet, som dom är valda att sköta.
    En folkvald politiker väljs inte utifrån sin personliga religionstillhörighet, utan för resp partis politik...
    Klart att religion och politik bör hållas isär men om politik enligt Miljöpartiet är handhälsningar så kan jag säga att mitt förtroende för deras politiska verksamhet har sänkts allt ytterligare.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?