• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • FDFMGA
    Världsmedborgare skrev 2016-07-09 09:19:25 följande:
    Det finns redan möjligheter som är fullt tillräckliga att använda sig av, utan att vi ska försätta Sverige i nåt som liknar ett krigstillstånd.
    Om du tar reda på vad ett undantagstillstånd innebär, så är det en väldigt långtgående åtgärd som försätter svenskt civilt rättsväsende på undantag, och helt andra lagar eller regler tar över.
    Och dom är inte som svensk civil lag inte skrivna i sten, dom kan av regeringen beslutas att innebära precis vad som helst.

    Så SD/Åkesson vet uppenbart inte vad han pratar om, eller så väljer han att inte tala om vad ett undantagstillstånd innebär.
    Han kör det vanliga populistiska SD-racet, och förenklar komplexa problem som förhoppningsvis ska attrahera tänkta målgrupper.

    Ja jag tycker förslagen är dåliga, dom visar på att SD:s lösningar visar på att dom inte har några lösningar.
    Och att det svenska folket skulle se vilja se Sverige som en krigszon, där det svenska rättsväsendet är satt ur spel, det tror jag inte ett dugg på.
    Finns knappast någon vilja hos SD att få till en bättre fungerande integration i vissa förorter.

    Åkessons folkdanslag önskar konfrontation, inget annat.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Världsmedborgare
    FDFMGA skrev 2016-07-09 09:38:11 följande:
    Finns knappast någon vilja hos SD att få till en bättre fungerande integration i vissa förorter.

    Åkessons folkdanslag önskar konfrontation, inget annat.
    Ja så är det, och det kommer att betyda ännu mer våld och elände..
    Och läser vi i deras handbok, du vet vilken, så är det precis vad det står där, och kan dom inte få mer våld med sina idéer, så ska det åstadkommas av dom själva, för att på det sättet "bevisa" att dom har rätt.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2016-07-09 08:12:47 följande:
    En myt. 

    Vad han verkligen sade:

    http://www.dn.se/nyheter/sverige/pingstpastor-ake-greens-predikan-i-sin-helhet/

    "Sexuella abnormiteter är en djup cansersvulst på hela samhällskroppen."

    Vilket är anledningen till att han friades i domstol från anklagelser om hets mot folkgrupp(?).

    Åke Greens tal handlade om homosexuella och kommer lite senare till partiet där Åke Green säger att "Sexuella abnormiteter är en djup cancersvulst på hela samhällskroppen"


    Även om jag inte återgav Åke Greens uttalande ordagrant i mitt inlägg så anser jag att påståendet att Åke Green har sagt att  homosexuella utgör en djup cancersvulst på samhällskroppen är helt korrekt. Menar  du att det spelade roll att jag utlämnade det faktum att Åke Green använde ordet sexuella abnormiteter (Åke Green anser ju att homosexualitet är en sexuell abnormitet)


    Åke Green åtalades för hets mot folkgrupp och fälldes i första instans till en månads fängelse. Han friades senare med hänvisning till yttrandefriheten och religionsfriheten (inte pga. användandet av ordet sexuella abnormiteter).

    Försvarar du Åke Green?


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2016-07-09 09:57:10 följande:

    Åke Greens tal handlade om homosexuella och kommer lite senare till partiet där Åke Green säger att "Sexuella abnormiteter är en djup cancersvulst på hela samhällskroppen"


    Även om jag inte återgav Åke Greens uttalande ordagrant i mitt inlägg så anser jag att påståendet att Åke Green har sagt att  homosexuella utgör en djup cancersvulst på samhällskroppen är helt korrekt. Menar  du att det spelade roll att jag utlämnade det faktum att Åke Green använde ordet sexuella abnormiteter (Åke Green anser ju att homosexualitet är en sexuell abnormitet)


    Åke Green åtalades för hets mot folkgrupp och fälldes i första instans till en månads fängelse. Han friades senare med hänvisning till yttrandefriheten och religionsfriheten (inte pga. användandet av ordet sexuella abnormiteter).

    Försvarar du Åke Green?


    Hade du trott något annatSkrattande

    Åke Green ansåg att han fick ett direkt uppdrag av gud att ta strid mot homosexualitet.

    Gren hörde guds röst säga att lämpligt datum för predikan är 20 juliTomte

    tinyurl.com/j29yglf
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2016-07-09 09:57:10 följande:

    Åke Greens tal handlade om homosexuella och kommer lite senare till partiet där Åke Green säger att "Sexuella abnormiteter är en djup cancersvulst på hela samhällskroppen"


    Även om jag inte återgav Åke Greens uttalande ordagrant i mitt inlägg så anser jag att påståendet att Åke Green har sagt att  homosexuella utgör en djup cancersvulst på samhällskroppen är helt korrekt. Menar  du att det spelade roll att jag utlämnade det faktum att Åke Green använde ordet sexuella abnormiteter (Åke Green anser ju att homosexualitet är en sexuell abnormitet)


    Åke Green åtalades för hets mot folkgrupp och fälldes i första instans till en månads fängelse. Han friades senare med hänvisning till yttrandefriheten och religionsfriheten (inte pga. användandet av ordet sexuella abnormiteter).

    Försvarar du Åke Green?


    Du gör felet att blanda ihop homosexuella med homosexualitet.

    Vad nu detta sidospår har med förtroendet med regeringen att göra?

  • FDFMGA

    Enligt AB/Inizio är var tredje M-väljare positiv till ett samarbete med SD.

    Visserligen brukar skrikhögeraktivister gilla nätomröstningar och visserligen är två tredjedelar mer än en tredjedel - men inte desto mindre borde det vara oroväckande för alliansväljare (inklusive moderater) som ogillar rasism, populism och proklamerade folkdansuppvisningar i förorten.

    Stackars Batra!

    www.aftonbladet.se/nyheter/article23141284.ab


    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2016-07-09 10:58:09 följande:
    Du gör felet att blanda ihop homosexuella med homosexualitet.

    Vad nu detta sidospår har med förtroendet med regeringen att göra?

    Förklara gärna så att jag förstår. Btw. Åke Green pratade både om homosexualitet och homosexuella i sitt tal.  Du förvarar alltså Åke Green?


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2016-07-09 10:58:09 följande:
    Du gör felet att blanda ihop homosexuella med homosexualitet.

    Vad nu detta sidospår har med förtroendet med regeringen att göra?

    Vi hamnade i denna diskussion efter det att någon i tråden menade att det var förskräckligt att muslimer hade släppts in i regeringen, muslimer som var homofoba. Därefter konstaterade jag att riksdagens vise talman Sverigedemokraten Björn Söder är en känd homofob och att homofobi också finns inom kristendomen exempelvis inom pingstkyrkan där Åke Green är verksam.


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2016-07-09 11:08:32 följande:

    Förklara gärna så att jag förstår. Btw. Åke Green pratade både om homosexualitet och homosexuella i sitt tal.  Du förvarar alltså Åke Green?


    Homosexuell skiljer sig från homosexualitet.

    Åke green friades för att han inte hetsade mot personer utan hade åsikter om sexuella abnormiteter som fenomen.

    Hur ser du att detta off-topic är kopplat till tråden ämne som är: förtroendet för regeringen?
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?