• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Digestive
    nattuv skrev 2016-08-14 18:14:22 följande:
    Så trevligt att det alltid går hitta en SD vinkel på allt.
    Det har funnits regeringar där man har kunnat väga upp det negativa genom att peka på det positiva.

    Men så finns det även regeringar som denna - där man behöver peka ut att någonting annat är sämre, för att det ska kännas lite bättre överhuvudtaget.
  • Rataxes
    Flash Gordon skrev 2016-08-14 16:45:56 följande:

    Nu hittade jag den där.

    Det är en islamist och imam som klagar på att hon inte är rättrogen nog.

    Hade hon bara följt Allah och inte druckit alkohol så hade hon inte åkt dit för rattfylla:
    https://twitter.com/mottfull/status/764433802336825345


    Hon körde helt lagligt fram till Skylten "Sverige" mitt på bron...därefter blev hon en livsfara och blev av med jobbet. Borde inte EU ha enhetliga regler? kanske inte 1,0 som Irland hade... Däremot är 0,5% nog rätt bra.
    Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
  • Flash Gordon
    Rataxes skrev 2016-08-14 20:13:27 följande:
    Whatever...

    Men det är ändå SD som är värst. ?
    Finns inget bättre sätt att de-raila en tråd och försöka fokusera på annat än att dra upp SD gång på gång på gång på gång ...

    Spelar ingen roll vad tråden egentligen handlar om.

    Den maniska fokuseringen på SD.
  • Flash Gordon
    Rataxes skrev 2016-08-15 07:18:57 följande:
    Hon körde helt lagligt fram till Skylten "Sverige" mitt på bron...därefter blev hon en livsfara och blev av med jobbet. Borde inte EU ha enhetliga regler? kanske inte 1,0 som Irland hade... Däremot är 0,5% nog rätt bra.
    Hon blev inte av med jobbet. Hon sade upp sig efter att ha fylle-kört och åkt dit.

    Jag har svårt att hitta några som helst förmildrande omständigheter för att köra bil berusad. Inte ens en annan alkoholgräns i Danmark tycker jag räcker som argument.
  • nihka
    ClaudiaAsiz skrev 2016-08-14 21:19:09 följande:
    I vänsterextremisternas värld är alltid SD värst, de har orsakat svälten i Nordkorea, inbördeskriget i Syrien och regnskogarnas skövling i Sydamerika.

    Det är i min mening helt onödigt att ödsla tid på faktaresistenta, hur orkar du?

    I deras värld är allt svart eller vitt, precis såsom verkligheten presenteras på deras favorit-nyhetsajt "inte rasist men".

    Obotligt korkade människor förtjänar i bästa fall ignorans.
    I SD-extemisternas värld är alla vänsterextremister - allt från S till M. Och dumma är de därtill.

    Tänk att det ska vara så svårt att komma fram när det enda motståndet som bjuds på kommer från idioter. Hahahahaha!
  • nattuv
    Flash Gordon skrev 2016-08-15 07:33:27 följande:
    Jag har svårt att hitta några som helst förmildrande omständigheter för att köra bil berusad. Inte ens en annan alkoholgräns i Danmark tycker jag räcker som argument.
    Nåja i jämförelse med hur hennes partikamrater uppför sig så var det inte mycket att orda om:
    "En högt uppsatt s-tjänsteman greps igår av polis, efter att kraftigt alkoholpåverkad ha prejat en annan bil och smitit från olyckan.
    ---
    enligt uppgift till Aftonbladet hade han en promillehalt på över 1,6."
    Aftonbladet 2016-08-15 ( www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/article23346320.ab ).
  • Flash Gordon
    nattuv skrev 2016-08-15 23:42:37 följande:
    Nåja i jämförelse med hur hennes partikamrater uppför sig så var det inte mycket att orda om:
    "En högt uppsatt s-tjänsteman greps igår av polis, efter att kraftigt alkoholpåverkad ha prejat en annan bil och smitit från olyckan.
    ---
    enligt uppgift till Aftonbladet hade han en promillehalt på över 1,6."
    Aftonbladet 2016-08-15 ( www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/article23... ).
    Typiskt.

    Alltid någon som ska vara värst.
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2016-08-16 05:59:19 följande:
    Typiskt.

    Alltid någon som ska vara värst.
    Jag trodde att tråden handlade om regeringen men detta gäller väl en politisk tjänsteman på lokal nivå? Nåväl om det är ok att ta ur svängarna så kontrar jag med exempel från den norska regeringen. Där har justitieministern från främlingsfientliga Fremskrittspartiet blivit påkommen med att ha trollat en polis med en fejkprofil!

    www.dagbladet.no/nyheter/justisministeren-konfronterte-politimann-via-anonym-facebook-profil---sier-han-trykket-pa-feil-knapp/60602711
  • nattuv
    KillBill skrev 2016-08-16 06:32:44 följande:
    Jag trodde att tråden handlade om regeringen men detta gäller väl en politisk tjänsteman på lokal nivå?
    I inlägg #3600 tog upp SD som inte sitter i regeringen. I inlägg #3604 tar du upp M som inte är ett regeringsparti. I inlägg #3614 tar du till och med upp ett norskt parti. Och det var bara de senast exemplen. Så du kanske skulle börja med att rannsaka dig själv.
  • nihka
    nattuv skrev 2016-08-16 10:20:22 följande:
    I inlägg #3600 tog upp SD som inte sitter i regeringen. I inlägg #3604 tar du upp M som inte är ett regeringsparti. I inlägg #3614 tar du till och med upp ett norskt parti. Och det var bara de senast exemplen. Så du kanske skulle börja med att rannsaka dig själv.
    Vänligen håll dig till trådens ämne
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?