• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2017-02-04 18:52:55 följande:
    Med dina mått mätt har nog hela folket tappat sin politiska kompass. Eller i alla fall den bokläsande delen av folket.

    Adlibris:

     


    Bokus:

     



    Ytterligare ett exempel på i bästa fall intellektuell slapphet i värsta fall intellektuell oförmåga.

    Hur stor andel av de böcker som såldes den dagen i Sverige tror du Sanandajis alster utgjorde? Själv skulle jag gissa på under fem procent.

    Hur stor andel av de böcker som lästes den dagen i Sverige  tror du Sanandajis alster utgjorde? Själv skulle jag gissa på under fem promille.

    Du hade otur när du tänkte ut att den bokläsande delen av svenska folket har sitt fokus på Sanindaji.

    Jag läser mycket böcker men kommer aldrig att läsa skräp som redan i titeln signalerar hur tendentiös författaren är - inte när det finns så många bra böcker man aldrig kommer att hinna läsa.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • K Markatta

    KillBill skrev 2017-02-04 19:02:43 följande:


    Jasså, Katerina Janouch har tappar förstaplatsen..

    Hon har fortfarande två böcker på topp 5 på barnbokslistan.

    Nu kommer väl FD och bemöter det med att det minsann bara är några promille av alla böcker som lästes igår som är skrivna av henne men det får man stå ut med Glad
  • KillBill
    Kung Markatta skrev 2017-02-04 20:08:17 följande:

    KillBill skrev 2017-02-04 19:02:43 följande:



    Hon har fortfarande två böcker på topp 5 på barnbokslistan.

    Nu kommer väl FD och bemöter det med att det minsann bara är några promille av alla böcker som lästes igår som är skrivna av henne men det får man stå ut med Glad
    Jag sa ju att hon tappat förstaplatsen!
  • FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2017-02-04 20:08:17 följande:
    KillBill skrev 2017-02-04 19:02:43 följande:
    Hon har fortfarande två böcker på topp 5 på barnbokslistan.

    Nu kommer väl FD och bemöter det med att det minsann bara är några promille av alla böcker som lästes igår som är skrivna av henne men det får man stå ut med Glad
    Nej, jag tror att du förstod varför ditt resonemang byggde på alternativa slutsatser, så det finns ingen anledning att upprepa min förklaringSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • nihka
    Kung Markatta skrev 2017-02-04 18:52:55 följande:
    Med dina mått mätt har nog hela folket tappat sin politiska kompass. Eller i alla fall den bokläsande delen av folket.

    Adlibris:

     


    Bokus:

     


    Å. Hela svenska folket igen. Populärt uttryck det där.

    Jag hakar på. Här är vad hela svenska folket pratar om just nu. Eller iaf den del av folket med intakt talapparat:

  • K Markatta
    nihka skrev 2017-02-04 20:41:15 följande:
    Å. Hela svenska folket igen. Populärt uttryck det där.

    Jag hakar på. Här är vad hela svenska folket pratar om just nu. Eller iaf den del av folket med intakt talapparat:

    smile2.gif
    Ja, hela folket. Varenda en. 100.0000000%. Naturligtvis är det formuleringen "hela folket" som inte är bokstavligt menad som man ska attackera Glad

    Faktum kvarstår dock. Seminariet i riksdagen var välbesökt med representanter för alla partier utom V och MP  och författarens senaste bok är populär.
  • nihka
    Kung Markatta skrev 2017-02-04 20:56:54 följande:
    Ja, hela folket. Varenda en. 100.0000000%. Naturligtvis är det formuleringen "hela folket" som inte är bokstavligt menad som man ska attackera Glad

    Faktum kvarstår dock. Seminariet i riksdagen var välbesökt med representanter för alla partier utom V och MP  och författarens senaste bok är populär.
    Naturligtvis får du stå till svars när du använder "hela svenska folket" och det inte gäller varken mangrant eller ens någonstans i närheten.

    Hela svenska folket kanske var där?

    Jag är inne på Avpixlat och kollar och lyssnar på vad Trump har att säga, men det kan knappast tillskrivas att jag stödjer varken det ena eller den andra. Man måste ju ha på fötterna för att kunna bemöta en del stollerier.
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-02-03 14:30:21 följande:
    Du verkar inte hänga med i debatten. Jan Björklund har varit glasklar med hur han ser på SD efter nästa val. Detta sade han för drygt 1 vecka sedan. 

    www.dagensopinion.se/jan-bj%C3%B6rklund-l-s%C...
    Som du kanske inte märker är det där inte Björklunds ord utan en reporter som hänvisar till vad Björklund sagt tidigare.

    Men du "råkade missa" att ta med den delan av texten i din skärmdump.

    Björklund har även tidigare sagt att SD borde bjudas in av sossarna.

    Så OM L kommer in i Riksdagen efter nästa val och OM Alliansen blir mindre än SVMP - så får vi se var de tar vägen.

    Kanske vill de, som C, hellre sitta passiva vid sidan om.
  • Digestive
    KillBill skrev 2017-02-02 12:18:49 följande:

    KD har deklarerat att de aldrig kommer att ge  Sverigedemokraterna inflytande. "Om en alliansregering kommer till makten så kommer vi inte att samarbeta eller förhandla med Sverigedemokraterna". Samtidigt har Ebba Busch Thor sagt att KD inte ser några problem med att ta stöd av SD för att skapa en borgerlig majoritet.


    Källor:
    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6524025
    www.aftonbladet.se/ledare/a/919Wq/busch-thor-vill-ha-sd-i-koppel


    Detta förhållningssätt innebär de alliansväljare som ogillar SD inte kommer stödrösta på KD (gillar man inte SD så röstar man inte på ett parti som kan tänka sig SD som en del av regeringsunderlaget).


    De Alliansväljare som gillar SD kommer inte heller att stödrösta på KD (varför ska någon som gillar SD stödrösta på ett parti som aldrig kommer att ge  Sverigedemokraterna inflytande?)


    De enda som rent logiskt skulle kunna tänka sig att stödrösta på KD är de alliansväljare som absolut inte vill att alliansen ska ge inflytande till SD (genom samarbete och förhandling) men som kan tänka sig att ta regeringsmakten med hjälp av SD. Frågan är bara hur många Alliansväljare som tycker detta? Alla som har läst tidningarna vet ju att Jimmie Åkesson inte kommer att stödja en eventuell alliansregering utan att få något tillbaka så detta alternativ är byggt på en utopi.


    Källa:
    www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/enGb4/akessons-krav-inflytande-i-akbs-regering


    Säger det inte sig självt att det vore överflödigt att söka stöd av SD om Alliansen kan regera efter nästa val?

    I övrigt så skulle jag akta mig för krönikörer som antingen inte förstår (eller låtsas som att de inte förstår) varför KD är måna om möjligheten till familjeåterförening i Sverige.
  • Världsmedborgare
    Digestive skrev 2017-02-05 13:18:36 följande:
    Säger det inte sig självt att det vore överflödigt att söka stöd av SD om Alliansen kan regera efter nästa val?

    I övrigt så skulle jag akta mig för krönikörer som antingen inte förstår (eller låtsas som att de inte förstår) varför KD är måna om möjligheten till familjeåterförening i Sverige.
    Jamen det kommer ju att vara Nya Alliansen vid nästa val, alltså den Batra nu har skapat, M+SD.
    Gamla Alliansen lär endast bestå av C+L, då det efter nästa val inte kommer att finnas något KD att alliera sig med, i Sveriges Riksdag.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?