• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • gabi1969
    Gabbe75 skrev 2018-05-15 22:45:04 följande:

    Du har uppenbart inte läst någon av de artiklar jag länkat till. Ditt svar är total god dag yxskaft


    Länder som har ett fullt ut mångkulturellt samhälle är en kokande gryta. Konflikter hat och splittring. Länder som har en stor majoritet av sekulariserade invånare är mer stabila och trygga. Finns inga konflikter i Sverige Norge Danmark Finland island som i GA Jugoslavien. MÖ är ett inferno av hat hot o våld. Tyvärr så splittrar religion människor. SD har uppmärksammat det faktum och det har inget med rasism att göra. S och centern har ju ett förflutet med sin rasbiologi och steriliseringar. Man ska inte kasta sten i glashus.
  • FDFMGA
    Gabbe75 skrev 2018-05-15 22:45:04 följande:
    Du har uppenbart inte läst någon av de artiklar jag länkat till. Ditt svar är total god dag yxskaft
    Nja, nu var det ju du som trodde att studien kränkte alla sverigedemokrater och replikerade på mitt inlägg.Uppenbarligen saknar eller saknade du förmåga att förstå vad en enkel TT-text beskriver. Det stod inte att alla sverigedemokrater är lågutbildade utan att lågutbildade som riskerar att förlora jobbet tenderar att gå över till SD.

    Fast nog borde du väl ändå veta vaddu skriver här på FL. Jag petar in mitt inlägg och din replik på mitt inlägg så kan du få öva din orienteringsförmåga en smulaSkrattande

    Alltså, det borde inte vara något problem för dig att sluta tjattra.
    Lågutbildade män som riskerar att bli uppsagda tenderar att i oproportionerligt stor utsträckning gå över till SD.

    Detta faktum påverkar väl bara indirekt mitt förtroende för regeringen såtillvida att en socialdemokratisk regering med en socialdemokratisk arbetsmarknadspolitik borgar för att relativt få lågutbildade kommer att bli varslade och alltså att relativt få behöver söka tröst i förklaringsmodeller där det är invandringens fel att de blivit arbetslösa.

    www.svd.se/studie-hotande-uppsagning-ger-sd-r...
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
    FDFMGA skrev 2018-05-13 19:25:38 följande:

    Lågutbildade män som riskerar att bli uppsagda tenderar att i oproportionerligt stor utsträckning gå över till SD.

    Detta faktum påverkar väl bara indirekt mitt förtroende för regeringen såtillvida att en socialdemokratisk regering med en socialdemokratisk arbetsmarknadspolitik borgar för att relativt få lågutbildade kommer att bli varslade och alltså att relativt få behöver söka tröst i förklaringsmodeller där det är invandringens fel att de blivit arbetslösa.

    www.svd.se/studie-hotande-uppsagning-ger-sd-r...


    Det är ett himla tjatter om att det enbart skulle vara lågutbildade män som röstar på SD.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Gabbe75 skrev 2018-05-15 22:51:47 följande:
    Väldigt trubbigt sätt att se på det hela. Studier i genusvetenskap ger alltså epitetet "högutbildad". Intressant och mycket klargörande.


    " target="_blank">




    Ja, SCB utgår från de högskoleutbildningar som är godkända.

    Inte ens om skrikhögern skulle ordna en kolossal nätomröstning angående vilka utbildningar dessa pajsare anser ska vara godkända eller inte skulle detta få någon annan effekt än den teraupetiska att få ge uttryck för sin uppfattning i en nätomröstning tillsammans med likasinnade intellektuella förmågor.Solig
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Gabbe75
    FDFMGA skrev 2018-05-16 13:39:00 följande:
    Nja, nu var det ju du som trodde att studien kränkte alla sverigedemokrater och replikerade på mitt inlägg.Uppenbarligen saknar eller saknade du förmåga att förstå vad en enkel TT-text beskriver. Det stod inte att alla sverigedemokrater är lågutbildade utan att lågutbildade som riskerar att förlora jobbet tenderar att gå över till SD.

    Fast nog borde du väl ändå veta vaddu skriver här på FL. Jag petar in mitt inlägg och din replik på mitt inlägg så kan du få öva din orienteringsförmåga en smulaSkrattande

    Alltså, det borde inte vara något problem för dig att sluta tjattra.
    Lågutbildade män som riskerar att bli uppsagda tenderar att i oproportionerligt stor utsträckning gå över till SD.

    Detta faktum påverkar väl bara indirekt mitt förtroende för regeringen såtillvida att en socialdemokratisk regering med en socialdemokratisk arbetsmarknadspolitik borgar för att relativt få lågutbildade kommer att bli varslade och alltså att relativt få behöver söka tröst i förklaringsmodeller där det är invandringens fel att de blivit arbetslösa.

    www.svd.se/studie-hotande-uppsagning-ger-sd-r...
    Det är ett himla tjatter om att det enbart skulle vara lågutbildade män som röstar på SD.
    Du har fortfarande inte förklarat varför du befinner dig mellan det ofullständiga och det triviala i dina resonemang. Väntar spänt på ditt svar, men frågan är kanske för svår att besvara?
  • Padirac
    Gabbe75 skrev 2018-05-16 21:44:11 följande:
    Du har fortfarande inte förklarat varför du befinner dig mellan det ofullständiga och det triviala i dina resonemang. Väntar spänt på ditt svar, men frågan är kanske för svår att besvara?
    Det där påståendena om det triviala och ofullständiga verkar vara ett standardsvar helt utan redovisad substans och redlighet.

    Inlägget behöver vara mer specifik för att rapa upp en tom fras utan innehåll - trots att frasen har en tydlig mening. 
  • FräsJan
    Padirac skrev 2018-05-16 21:59:50 följande:
    Det där påståendena om det triviala och ofullständiga verkar vara ett standardsvar helt utan redovisad substans och redlighet.
    Din subjektiva uppfattning är noterad. Min uppfattning är att det var klockrent.
  • Padirac
    FräsJan skrev 2018-05-16 22:04:48 följande:
    Din subjektiva uppfattning är noterad. Min uppfattning är att det var klockrent.
    Ok, så din subjektiva uppfattning var att det var klockrent - men du kan inte redogöra för vad det klockrena består i? 
  • FräsJan
    Padirac skrev 2018-05-16 22:11:12 följande:
    Ok, så din subjektiva uppfattning var att det var klockrent - men du kan inte redogöra för vad det klockrena består i? 
    JAg tycker Gabbes redogörelse räcker. Klockren.
  • Padirac
    FräsJan skrev 2018-05-16 22:18:44 följande:
    JAg tycker Gabbes redogörelse räcker. Klockren.
    Ja, DU tycker det- rent subjektivt alltså - utan att kunna redogöra för vad som var så klockrent med att repetera en tom fras som vi sett många gånger tidigare.

    Det är verkligen klockrent - av vem låter jag vara osagt
  • Gabbe75
    Padirac skrev 2018-05-16 22:24:05 följande:
    Ja, DU tycker det- rent subjektivt alltså - utan att kunna redogöra för vad som var så klockrent med att repetera en tom fras som vi sett många gånger tidigare.

    Det är verkligen klockrent - av vem låter jag vara osagt
    Kan vi inte få höra det du brukar säga. Det är väl "skrikhögerns" fel att du inte förstår? Skrattande
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?