• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • mari123

    OCH jag ser i min slitna siarkula att S blir största parti i nästa val men behöver stöd av MP som vanligt och MP räddar sig kvar med ett nödrop med hjälp av röster som ingen ens visste fanns.......MEN de finns  

  • KillBill
    Framförallt undrar man om Kristersson kommer ta avstånd.

    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Rataxes

    När en vänstervriden har sån otur att det blir roligt


    Socialdemokraterna är det enda partiet med företrädare som dömts för valfusk.
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2022-02-15 21:13:46 följande:
    Framförallt undrar man om Kristersson kommer ta avstånd.
    Finns sen invasiv växt som kallas ryssgubbe - kanske läge för SD att byta blåklockan till ryssgube.

    Färgen är för övrigt gul, men när den vissnar lämnar den stora bruna fält efetr sig.
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2022-02-16 08:00:12 följande:
    Tråden heter

    "Har du förtroende för regeringen?"

    och det enda dessa digitala dörrknackares inlägg handlar om är SD (och M och KD)
    Jag betvivlar att regeringen skriver inlägg i den här tråden.

    Visst, du brukade ju klocka hur lång tid det tog innan du fick svar från regeringen i den här tråden - men, men... du kan ha missförståttGlad
  • Martinetto
    FDFMGA skrev 2022-02-16 09:36:48 följande:
    Jag betvivlar att regeringen skriver inlägg i den här tråden.

    Visst, du brukade ju klocka hur lång tid det tog innan du fick svar från regeringen i den här tråden - men, men... du kan ha missförståttGlad
    Fokusförskjutning och maktspråk (grundat på korkad eller riktig missförståelse)
  • Mentat
    KillBill skrev 2022-02-15 20:56:28 följande:

    SD - Putins nyttiga idioter..

    www.aftonbladet.se/nyheter/a/66vnO8/europaparlamentet-alla-utom-sd-rostade-for-ukraina-stod


    Läste du mer än rubriken? Tydligen ville (sd) inte bistå Ukraina med pengar utan hellre med militärt bistånd. Säga vad man vill om (sd), vilket många gör, men det låter ju inte direkt som att man går i Putins ledband utan snarare tvärtom.
    Att vilja genomföra en sak på ett annat sätt är inte samma sak som att man är mot genomförandet av den saken, vad frågan än gäller.
  • FDFMGA
    Martinetto skrev 2022-02-16 12:35:28 följande:
    Fokusförskjutning och maktspråk (grundat på korkad eller riktig missförståelse)
    Ja, det är ju dina ord - fullt så elak skulle jag aldrig drista mig till att vara på Familjeliv.

    Men visst, du har delvis rätt - det dräller om inlägg här där somliga förklarar att andra inte håller sig till ämnet för tråden - utan att dessa "somliga" då förstår att den metadiskussionen avviker från ämnet för tråden.

    Man kan inte precis påstå att somliga har tur när de försöker tänka tillSkrattande

    Jag hade för övrigt en kurskamrat för många år sen som sa "Nu talar ni maktspråk" när det var något hen inte förstod - vilket i princip var alltid.

    Hen blev sedermera sverigedemokratGlad
  • KillBill
    Mentat skrev 2022-02-16 14:50:32 följande:
    Läste du mer än rubriken? Tydligen ville (sd) inte bistå Ukraina med pengar utan hellre med militärt bistånd. Säga vad man vill om (sd), vilket många gör, men det låter ju inte direkt som att man går i Putins ledband utan snarare tvärtom.
    Att vilja genomföra en sak på ett annat sätt är inte samma sak som att man är mot genomförandet av den saken, vad frågan än gäller.
    Sverige (och EU) har redan gett Ukraina militärt stöd. SD gör gemensam sak med övriga Putinvänliga partier i EU och vägrar bistånd till befolkningen i Ukraina. SD är ett Kremlvänligt parti och förtjänar kritik. 


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?