• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • RebeckaZ70
    KillBill skrev 2022-06-09 21:30:42 följande:
    Förstår inte varför du hakar upp dig på den bilden. Är du lika upprörd över att moderata statsministrar, utrikesministrar eller självaste presidenten för USA gjort samma sak?

     
    Förresten, har de också tagit emot hittepåmedaljer från förintelseförnekaren?
    Another wild hearted woman
  • mari123

    Hur som haver så vet vi alla nog innerst inne att efter valet i höst så dras vi fortsatt med en sosseregering. Jag blir inte förvånad om det blir en M+S-regering.....! Liksom ett övergrepp på allt vad ideologier heter.......MEN vem bryr sig om sånt skit idag? Huvudsaken är att SD hålls utanför makten!....*typ*

  • Flash Gordon
    mari123 skrev 2022-06-10 07:20:23 följande:
    Hur som haver så vet vi alla nog innerst inne att efter valet i höst så dras vi fortsatt med en sosseregering. Jag blir inte förvånad om det blir en M+S-regering.....! Liksom ett övergrepp på allt vad ideologier heter.......MEN vem bryr sig om sånt skit idag? Huvudsaken är att SD hålls utanför makten!....*typ*
    Det blå-gula blocket är större än det röd-gröna i senaste mätningen. Jag förstår inte varför det måste bli en ny S-regering.
    .

    Valet kommer att avgöras av småpartierna. Vilka kommer in? Vilka kommer inte in?

    MP och L ligger sämst till. MP är nedåtgående. L är uppåtgående.

    KD ligger bra till i förhållande till var de brukar ligga. Ebba är stabil.

    C är i en nedåtgående spiral och det är tre månader kvar att falla ytterligare på.

    .
    Lägg till detta att om C gör ett katastrofval på kanske 5% så lär Annie vara borta snart nog. Då får man se vilken falang inom C som tar över och om de fortsätter vara stödparti åt S eller om de vill vara höger.
    Blå och gul
  • mari123
    Flash Gordon skrev 2022-06-10 07:53:53 följande:
    Det blå-gula blocket är större än det röd-gröna i senaste mätningen. Jag förstår inte varför det måste bli en ny S-regering.
    .

    Valet kommer att avgöras av småpartierna. Vilka kommer in? Vilka kommer inte in?

    MP och L ligger sämst till. MP är nedåtgående. L är uppåtgående.

    KD ligger bra till i förhållande till var de brukar ligga. Ebba är stabil.

    C är i en nedåtgående spiral och det är tre månader kvar att falla ytterligare på.

    .
    Lägg till detta att om C gör ett katastrofval på kanske 5% så lär Annie vara borta snart nog. Då får man se vilken falang inom C som tar över och om de fortsätter vara stödparti åt S eller om de vill vara höger.
    Eftersom svensk politik idag handlar om att hålla SD utanför och alla dess väljare så är ju VARENDA konstellation möjlig! S kommer sannolikt att vara största parti fortgent och så syr man ihop en regering med lite ditt och datt. Vi kommer förhoppningsvis inte få MP-politik(?) MEN kanske den där vilden kakaba,,kakabe....*typ* kanske blir den som får sista ordet? ALLT är möjligt.
  • Flash Gordon
    mari123 skrev 2022-06-10 08:56:19 följande:
    Eftersom svensk politik idag handlar om att hålla SD utanför och alla dess väljare så är ju VARENDA konstellation möjlig! S kommer sannolikt att vara största parti fortgent och så syr man ihop en regering med lite ditt och datt. Vi kommer förhoppningsvis inte få MP-politik(?) MEN kanske den där vilden kakaba,,kakabe....*typ* kanske blir den som får sista ordet? ALLT är möjligt.
    Såhär ...


    Ny undersökning idag. Pinfärsk.

    Allt hänger på småpartierna.

    Egen majoritet till det blå-gula blocket ihop med L

    M-KD kan prata ihop sig med L och SD och sedan ha en stabil regering med en majoritet bakom sig.

    .
    Förstår inte varför jag som borgerlig (M/KD, lite efter behov) skulle ge upp nu?!
    Blå och gul
  • Flash Gordon

    Ann Linde, utrikesminister, kan inte svara på frågan från SD om vilken slags säkerhetspolitik en eventuell röd-grön regering skall driva efter valet.

    Hon vill inte ta i frågan med tång och hon tittar inte ens på den hon debatterar med.,

    Till saken hör att V och MP vill sätta villkor för vad Sverige ska få göra inom ramen för Nato.
    .

    SD: Hur ser den gemensamma röd-gröna säkerhetspolitiken ut?

    Linde: Det går att räkna mandat. Det finns en stor majoritet för Nato i riksdagen, jag är inte orolig, tack herr talman

    SD: Fast MP och V ser ju olika på de olika förpliktelser och möjligheter som finns inom ramen för ett Natomedlemskap så vad kan vi förvänta oss för politik på området från det röd-gröna blocket?

    Linde: Den utrikespolitik som regeringen avser att föra finns beskriven i den utrikespolitiska deklarationen och det finns en stor majoritet i riksdagen bakom denna. Tack herr talman.

    www.svt.se/nyheter/svtforum/linde-presenterar-utrikesdeklaration
    (ca 27 minuter in)


    Blå och gul
  • klyban
    Flash Gordon skrev 2022-06-10 07:53:53 följande:
    Det blå-gula blocket är större än det röd-gröna i senaste mätningen. Jag förstår inte varför det måste bli en ny S-regering.
    .

    Valet kommer att avgöras av småpartierna. Vilka kommer in? Vilka kommer inte in?

    MP och L ligger sämst till. MP är nedåtgående. L är uppåtgående.

    KD ligger bra till i förhållande till var de brukar ligga. Ebba är stabil.

    C är i en nedåtgående spiral och det är tre månader kvar att falla ytterligare på.

    .
    Lägg till detta att om C gör ett katastrofval på kanske 5% så lär Annie vara borta snart nog. Då får man se vilken falang inom C som tar över och om de fortsätter vara stödparti åt S eller om de vill vara höger.

    Om man vill ha fascism i det Svenska samhället, så ska man tysta ned allt som pekar på en just sådan har jag märkt.
    Det ska låtsas så abnormt mycket att det blir lät komiskt.


     


    Älskar denna cancelering som sker, där vi pratar om nutid, och ni pratar om när dom var barn och måste vara felfria i hela deras liv.
    Men upprepade saker i närtid ska låtsas om inte vara något.
    Vad hän denna extrema selektivitet?
    Och varför inbillar ni er att det inte syns, eller är det så enkelt att du har inte samma regelbok till egna fadäser som andras?


     


    Och ja, ni var så nöjda med opinionssiffrorna sist också, och då ökade SD sin brunhet och tappade mycket röster som tappa högern vinsten, vilket gjorde mig mäkta förvånad faktiskt.
    Men idag sjukt tacksam för, och med tanke pandemin och det som dom sade i åratal om att vi var sämst i världen och sen slutade med att vi var tredje sist i Europa i överdödligheten.
    DÅ saklighet och fakta fick stå i första rummet nu och FHM fick arbeta i fred.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Digestive skrev 2022-06-09 19:55:09 följande:
    Ok.

    Vad handlar det om? Vilka pratar du om?
    Oki, så inte vara lika inför lagen kokas ned till bara ett ok, det är så den föds.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?