• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2022-07-06 12:50:11 följande:

    När sossarna snubblar över sina egna tvärvändningar ...

    Deras regeringsunderlag hyllar terroristgrupper som helt plötsligt blivit jobbiga att hylla pga avtalet med Turkiet. Morgan "rasar" och får svar på tal från vänsterpartiet.

    Nu måste de trassla sig ur den här också.

    {#emotions_dlg.djavulsk}


    Här har du Riksdagsledamoten Margareta Cederfelt från Moderaterna när hon höll tal framför PKK-flagga tidigare i år. 
    Som om inte Ulf Kristersson vecka redan har varit en katastrof. Nu måste han dessutom trassla sig ur det faktum att en toppmoderat lirat sig med det du kallar terroristgrupper..
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • nihka
    Rataxes skrev 2022-07-06 06:42:32 följande:
    Partiaktivisterna anser sig vara lite finare än andra och behöver således inte förhålla sig till forumreglerna.
    Hahaha! Konspirationsteorierna flödar fritt som vanligt ser jag
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2022-07-06 07:45:38 följande:
    Prata om annat för att dra bort uppmärksamheten när det börjar bli obekvämt, det har jag sett mer än en gång om man säger så.
    Jepp. Du gör det hela tiden när det gäller ditt Israels del i Israel - Palestinakonfilkten - ert jävla evighetskrig där ni är lika goda kålsupare båda två. Terror vs terror.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • theotherone

    Ja, efter att ha sett de olika partiledarna prata under Almedalsveckan står det helt klart att S är det vettigaste alternativet. De var det enda av de mer etablerade partierna som faktiskt pratade om vad de vill göra, och som även är genomförbart. Statsministern ägnade även befriande lite tid åt att prata om högeralternativet, utan fokuserade på vad S vill göra, och hur de ska göra det.

    Ebba Busch ägnade stor av tiden med att prata om hur mat-, el- och drivmedelspriserna på något vis är den svenska regeringens fel, och verkar helt och hållet ha missat att situationen är likadan i hela västvärlden. Hon vill även bebygga vår dyrbara åkermark med fler villor(???), bara för att fler ska få bli medelsvensson. WTF? Hur hjälper det att få ner matpriserna? Fullständigt verklighetsfrånvänt, och rent röstfiske för att få C-röster till KD.

    Jimmie Åkesson målade upp en bild av en nation i kaos, där i princip ingenting fungerar, och jag undrar lite grann vilken värd han lever i. JÅ presenterade heller inga förslag alls i sitt tal på hur SD vill åtgärda problemen, utan ägnade sig enbart åt smutskastning. Jag är den första som ställer upp på att Sverige har problem med kriminalitet, klanmentalitet och parallellsamhällen i utsatta områden, men JÅ får det att låta som om hela landet står på ruinens brant. Ren smutskastning av vår nation, i politiskt syfte.

    Det är inte så jag anser att politik ska bedrivas. Man behöver presentera sin vision för hur man vill att landet ska styras, och visionen behöver vara rimlig, genomförbar. Att bara stå vid sidlinjen och kasta skit på domaren - det är oansvarigt och inte ett dugg betryggande.

  • nattuw
    Tom Araya skrev 2022-07-04 12:21:11 följande:
    Tom Araya skrev 2022-07-04 12:02:14 följande:

    Förtroende är viktigt både för väljaren och för partierna. Man vill som väljare veta vad man får med erlagd röst.

    Att det skulle handla om pragmatism köper jag inte alls, för det skulle i så fall ha visats sig långt tidigare i socialdemokraternas försvarspolitik. S-kartan har inte följt terrängen på 20 år.

    Hultqvist tal under partikongressen i november -21 talar också sitt tydliga språk.


    "Det blir ingen ansökan om (NATO-) medlemskap så länge vi har en socialdemokratisk regering. Jag kommer definitivt aldrig, så länge jag är försvarsminister medverka i en sådan process, det kan jag garantera alla."

    Man kan ha pragmatism som en del av ideologin, men då bör man vara öppen och ärlig med det och inte bara vara det när opinionsvindarna vänder.

    Man ska heller inte använda pragmatism som ett sätt att reparera det man själv ställt till med i brist på eftertänksamhet och långsiktighet.


    Problemen med el-nätet och el-produktionen har funnits länge, ändå har s inte velat använda tillgängliga sätt att lösa problemet, trots att det hade gynnat klimatmålen.
    Pragmatism?
    Nej, kappvändning då väljarna är less på situationen. S riskerar att förlora väljare till partier som är mer öppna för lösningar, bl.a. med kärnkraft.
    För S är det pragmatism att vända på kappan när det gynnar S eget maktinnehav.
  • Flash Gordon
    theotherone skrev 2022-07-06 18:46:26 följande:
    Ja, efter att ha sett de olika partiledarna prata under Almedalsveckan står det helt klart att S är det vettigaste alternativet. 
    Känns rimligare att bedöma på de senaste åtta årens utveckling i landet.
    Blå och gul
  • klyban
    nattuw skrev 2022-07-07 00:26:56 följande:
    För S är det pragmatism att vända på kappan när det gynnar S eget maktinnehav.

    Och har inget med en bred säkerhetspolitiskt lösning då?
    Konstigt, för det var ju det som skedde och de tär inte bra verkar det som.
    Kan det vara för SD inte ens ville vara med i NATO och hoppades på att lämna bort beslutet på främmande makt att det inget skulle bli, eller är det bjudresor till Krim av Kreml som sticker svårt.


     


    Tycker det blir rätt komiskt när ni pratar om makt och när det ska vara av en auktoritär typ, på tal om makt då.
    Och en lite sak, makt ges med folket röst, inte era fantasier, och makten ger folket olika från ett val till annat.
    Men demokrati kanske inte är så viktig när man skriver sånt här du gör.
    Nazist dödat en precis i Visby och man ställer sig frågande om det inte är av en politisk orsak, vi som varnat för högerextremismen så länge.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2022-07-07 06:38:26 följande:
    Känns rimligare att bedöma på de senaste åtta årens utveckling i landet.
    Har du ingen kommentar till att den moderata Riksdagsledamoten Margareta Cederfelt höll tal framför en PKK-flagga tidigare i år?
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • RebeckaZ70
    Flash Gordon skrev 2022-07-07 06:38:26 följande:
    Känns rimligare att bedöma på de senaste åtta årens utveckling i landet.
    Vill man ha mer av den politiken ska man så klart rösta på S, och få ett till ytan reformerat kommunistpart på köpet.

    Jag tänker då inte rösta på mer S styre. Det blir KD iallafall , fast jg helst skulle rösta på MED, men det är viktigare att få bort den här inkompetenta regeringen, MED får vänta till nästa val.
    Another wild hearted woman
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?