• Äldre 21 Mar 14:27
    1481195 visningar
    23133 svar
    -17 +24
    23133
    1481195

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Sat 27 Aug 2022 11:08
    Mentat skrev 2022-08-27 10:31:37 följande:
    Att jag skulle ha blivit kallad vänsterextremist har jag iofs inget minne av men ditt resonemang om att ens egen utgångspunkt påverkar vilka man ser som extremister är förstås riktigt. Det kan ju förklara varför SR/SVT ägnar 10-100 ggr mer uppmärksamhet åt högerextremism/-populism än vänsterdito, att de har sin utgångspunkt.
    För att inte tala om kulturmarxisterna SÄPO som rapporterar om den svenska högerextremismens hot mot det fria demokratiska Sverige.  Tomte

    Just nu är hotet från höger större än hotet från vänster. Hotet från religiös extremism är också större än hotet från vänster.

    PS utgångspunkt ligger i att rapportera det som utgör nyheter som bygger på fakta och saklighet.  Inte att politisera rapporteringen. Politiserad rapportering får du hitta någon annanstans
  • Sat 27 Aug 2022 12:24

    Nu hakar DN på granskningen. Det gäller att se upp. Detta förekommer överallt på webben. 

    www.dn.se/nyheter/politik/sa-tog-hogerpopulistiska-sidor-over-valrorelsen-pa-facebook-med-hjalp-av-sd/


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Sat 27 Aug 2022 13:16
    KillBill skrev 2022-08-27 12:24:24 följande:

    Nu hakar DN på granskningen. Det gäller att se upp. Detta förekommer överallt på webben. 

    www.dn.se/nyheter/politik/sa-tog-hogerpopulistiska-sidor-over-valrorelsen-pa-facebook-med-hjalp-av-sd/


    Lite gammal dock - men SD:s partiarbetare är säkert mer aktiva nu än de var vid valet 2018 - och då definitivt inte bara här på FL.

    Undrar om det finns någon rysk koppling?
  • Sat 27 Aug 2022 14:36
    FDFMGA skrev 2022-08-27 13:16:00 följande:
    Lite gammal dock - men SD:s partiarbetare är säkert mer aktiva nu än de var vid valet 2018 - och då definitivt inte bara här på FL.

    Undrar om det finns någon rysk koppling?

    SÄPO har varnat för detta och då man sett detta i sina underrättelser och när man följer detta hot av desinformation till fördel för makt.
    Välkommen tillbaka, satt faktiskt och fundera på vart du var häromdagen.
    Men kanske du bara varit i andra trådar än mig.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Sat 27 Aug 2022 15:15
    Padirac skrev 2022-08-27 00:58:19 följande:
    Jag tror att du gått bananas av andra orsaker än att du lyckats läsa hela meningen om min oro för KDs representanter
    "Padirac skrev 2022-08-26 18:12:33 följande:
    Det är oroande att ett litet parti som KD har lika många radikala högerextremister som M eller S"

    Om jag kommer ihåg rätt hade vi en lång dikussion i en annan tråd om att du skämdes för att S samarbetat och kanske sympatiserat med de tyska nazisterna under andra värlsdkriget i ett samtal med en person som kom från ett land som i verkligehen styrdes av fascister i samarbete med nazityskland före och under andra världskriget.

    Det ätr att förhålla sig till historien som fan läser bibeln.

    Missuppfattningen eller desinformationen du sprider har kanske med just _ditt_ S att göra.  

    Jag upphör inte att förvånas över din fixering vid att jag en gång skrev att jag skämdes över Sveriges eftergivenhet mot nazisterna under andra världskriget, under ett samtal med en judisk politisk flykting från Ungern. Personen som flytt från Ungern hyllade knappast Ungerns roll under WWII, och inte jag heller. Förstår fortfarande inte varför du drar upp detta OT ämne gång på gång och hur det är kopplat till desinformation. Outgrundligt hur du tolkar det jag skrev.


    Men det är kanske lättare än att skriva något om antalet högerextremister i S. 

  • Sat 27 Aug 2022 15:18
    FDFMGA skrev 2022-08-27 11:00:15 följande:
    Jag har gott minne - det var ganska längesen då somliga av Familjelivs partiarbetare bara kunde identifiera två partier, Sverigedemokraterna och Sjuklövern och anhängare till "Sjuklövern" var vänsterextremister.

    Ur mitt perspektiv är det snarare tvärtom - jag tycker nog att SR och SVT ger mer utrymme till ett högerpopulistiskt parti som KD än ett vänsterpopulistiskt som V.
    Nåja, siffran 10-100 ggr är inte tagen ur mitt perspektiv eller allmänt tyckande utan är vad man får fram när man gör sökningar på begrepp som höger-/vänsterextremist/-populist på PS siter.
  • Sat 27 Aug 2022 15:37
    FDFMGA skrev 2022-08-27 13:16:00 följande:
    Lite gammal dock - men SD:s partiarbetare är säkert mer aktiva nu än de var vid valet 2018 - och då definitivt inte bara här på FL.

    Undrar om det finns någon rysk koppling?
    Där ser man. Trodde det var en ny artikel men när det gäller SD och deras trollarmé så är inget nytt under solen.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Sat 27 Aug 2022 15:50
    FuckGoggleAskMe skrev 2022-08-27 15:15:57 följande:

    Jag upphör inte att förvånas över din fixering vid att jag en gång skrev att jag skämdes över Sveriges eftergivenhet mot nazisterna under andra världskriget, under ett samtal med en judisk politisk flykting från Ungern. Personen som flytt från Ungern hyllade knappast Ungerns roll under WWII, och inte jag heller. Förstår fortfarande inte varför du drar upp detta OT ämne gång på gång och hur det är kopplat till desinformation. Outgrundligt hur du tolkar det jag skrev.


    Men det är kanske lättare än att skriva något om antalet högerextremister i S. 


    Själv är jag inte alls förvånad över att en del skribenter konstant kopplar ihop kritik mot högerextremism med S.

    Men det är kanske lättare att skriva om S än om högerextremism.
  • Sat 27 Aug 2022 21:34
    Konsumentupplysning:

    omni.se/ltoppen-om-nya-blocket-ar-inte-som-alliansen/a/a7ryaa

    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Sat 27 Aug 2022 21:37
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?