pipperoni skrev 2017-07-22 18:30:12 följande:
Hej alla härinne,
Jag har aldrig skrivit här förut, eftersom jag inte har plussat. Men jag känner igen en del av er från andra trådar.
Nu behöver jag dock lite hopp och lite råd från er som redan har lyckats. Vi skulle åkt ner till Aten för vår första ÄD om en vecka, men tvingades åter att avbryta förberedelserna pga att min slemhinna inte vill växa som den ska (har hänt 2 ggr tidigare inför sista försöket med mina egna ägg). Den ser ok ut på första VUL efter 8 dagar med Progynon, treskiktad, men lite i tunnaste laget (5,8 mm). Vi höjer dosen och vid nästa VUL är den tunnare än vid första. Inför den hör gången har jag lagt till Estradot, tagit Progynon vaginalt, boostat med akupunktur, e-vitamin, nattljusolja och havtorn. Ingen skillnad.
Dr D tror att det är immunologiskt. Att kroppen har låst sig. Sedan ett år tillbaka blöder jag bara ca 1 1/2 dag vid mens mot 3 tidigare, så något har hänt. Mina östrogenvärden, lh, fsh och AMH är fortfarande bra för min ålder. Vad är problemet? Det hjälper i alla fall inte att trycka på med mer östrogen, det är inte där felet ligger.
Planen nu är att göra en ny hysteroskopi för att se om det är något problem på insidan samt ge immunförsvaret något annat att tänka på. Men jag är så rädd att det är något irreversibelt och att vi aldrig kommer att lyckas. Det hjälper ju inte att ha 4 toppenblastos i frysen om inte slemhinnan är med.
Någon här som har haft liknande problem och ändå lyckats? Vad var det vinnande receptet?
Behöver lite hopp...
Jag har också haft problem att bygga slemhinna. Blev inte tjockare trots högre doser av både progynon och Estradot . Läkaren började prata om att mina receptorer inte var känslig för externt östrogen och att jag om jag inte skulle lyckats denna gång skulle testa annan metod näst gång där man stimulerar sina egna äggstockar att producera östrogen istället, typ som man gör vid ivf. Som tur var lyckades vi nu trots tunn slemhinna,7mm, som ej var treskiktad.
Hoppas verkligen att du kan få hjälp att få en tjockare slemhinna. Vet hur frustrerande det är när den inte vill växa????. Lycka till