• Gert

    Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

    Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
  • KillBill
    KillBill skrev 2017-01-22 12:45:59 följande:
    Egentligen borde jag inte spänna vidare på detta eftersom det är grovt OT men samtidigt känner jag att jag måste svara dig.

    Moderaterna har inte sparkat Waberi. Moderaterna gjorde ett katastrofval 2014 vilket ledde till att många moderater, bl.a. Waberi fick lämna riksdagen.


    Kan du ge mig ett enda exempel på att moderaterna centralt har kritiserat Waberi för hans syn på mäns våld mot kvinnor, hans ovilja att ta kvinnor i hand etc? Om inte så kan man tolka det som att  moderatledningen har accepterat Waberis  syn- och förhållningssätt. 


    spinna..
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Abegayle70
    FDFMGA skrev 2017-01-22 12:00:39 följande:
    Har du några exempel på högt uppsatta socialdemokrater som är antisemiter så kanske tråden kan återgå till att åtminstone ha en viss anknytning till S.

    Adrian Kaba, som skrev om counterjihadröselsn coh att den skulle vara kopplad till judar och högerextremister. (källa, Expo)

    Ilmar Reepalu, kommentar överflödig.

    Omar Mustrafa, ?Skicka svenska JAS-plan mot Israel nu!?

    Pär AxelSahlberg, Tro och solidaritet, som umgås med högt uppsatta hamasmedlemmar.


    Sten Andersson som gjorde allt för att framställa Yasser Arafat som demokrat och fredsvän trots att hans handlngar bevisade mnotsatsen.

    Hanna Hellström och Anna Ardin, båda från Tro och solidaritet försvarade förintelseförnekaren Yvonne Ridleys  medverkan vid ett seminerie som de anordnat.

    Krister Kronlid, (s) lokalpolitiker i Uddevalla: Jag har hört partikamrater leendes uttala att ?om 50 år finns inte Israel längre?

    ?Palestinierna önskar utplåna Israel som stat, vill helt krossa Israel. Detta är helt? riktigt ? och det är en målsättning vi bör stödja.?, skrev man i den socialdemokratiska tidskriften Broderskap redan 1971.

    Ett par av dessa har väl får sluta, men de har trots allt valts in av andra socialdemokrater till socialdemokratiska grupper.

    Kan inte heller glömma Stefan Löfvens ord till fatah. "kära systerparti".

    Göran Persson, kom tillbaka


    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-01-22 12:45:59 följande:
    Egentligen borde jag inte spänna vidare på detta eftersom det är grovt OT men samtidigt känner jag att jag måste svara dig.

    Moderaterna har inte sparkat Waberi. Moderaterna gjorde ett katastrofval 2014 vilket ledde till att många moderater, bl.a. Waberi fick lämna riksdagen.


    Kan du ge mig ett enda exempel på att moderaterna centralt har kritiserat Waberi för hans syn på mäns våld mot kvinnor, hans ovilja att ta kvinnor i hand etc? Om inte så kan man tolka det som att  moderatledningen har accepterat Waberis  syn- och förhållningssätt. 


    Han ställdes på icke valbar plats långt innan valet. Han borde aldrig ha varit med från början men när det gick upp vad det var för en typ så rök han.

    Var har du infon om att han fortfarande är aktiv i M?
  • Abegayle70
    KillBill skrev 2017-01-22 11:43:20 följande:
    Många moderater har kritiserat MP för att de inte hade koll på de som representerar partiet men fallet med Waberi visar tydligt att moderaterna inte hade koll på sina egna riksdagsmän (Waberis syn på kvinnor, islam osv. var känd långt innan Waberi blev invald som riksdagsman för moderaterna).

    Detta är ett bra exempel på att kasta sten i glashus.
    ja det är obegripligt för mig att en sån som Waberi kunde sättas upp på något partis riksdagslista. Sökte lite och hittade att han var på plats 5, 2010  för M i GBG.
    2014 fanns han inte med på deras lista öht. Han petades alltså i tysthet bort från riksdagen och det berodde inte på M's dåliga valresultat.
    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • Abegayle70
    Abegayle70 skrev 2017-01-22 12:54:46 följande:
    ja det är obegripligt för mig att en sån som Waberi kunde sättas upp på något partis riksdagslista. Sökte lite och hittade att han var på plats 5, 2010  för M i GBG.
    2014 fanns han inte med på deras lista öht. Han petades alltså i tysthet bort från riksdagen och det berodde inte på M's dåliga valresultat.
    Glömde...

    www.val.se/val/val2014/valsedlar/R/rvalkrets/16/valsedlar.html
    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • Flash Gordon
    Abegayle70 skrev 2017-01-22 12:54:46 följande:
    ja det är obegripligt för mig att en sån som Waberi kunde sättas upp på något partis riksdagslista. Sökte lite och hittade att han var på plats 5, 2010  för M i GBG.
    2014 fanns han inte med på deras lista öht. Han petades alltså i tysthet bort från riksdagen och det berodde inte på M's dåliga valresultat.
    Ja, det var kanske till och med så att han helt togs bort från listan.

    Mitt minne var att han hamnade på en 30:e plats ungefär.

    Vilket det nog kanske till och med var när jag tänker efter, att valberednignens förslag placerade honom lågt, och att han då frivilligt klev av.

    Hurusom så rök han.
  • Flash Gordon

    Så här var det nog:

    Han petades från riksdagslistan och ställdes på icke-valbar plats till kommunfullmäktige.

    Ett sätt att bli av med honom i det tysta. Utan för mycket buller och bång över att man givit förtroende till en islamist. Minimera pinsamheterna.

  • Abegayle70
    Flash Gordon skrev 2017-01-22 13:19:07 följande:

    Skillnad då på Sossarna med exemepelvis en som Adrian Kaba som är invald i Malmö kommunfullmäktige, sitter i förbundstyrelsen i Socialdemokrater för Tro och Solidaritet och är representant i kommunförbundet Skåne. Bland annat.

    http://www.sydsvenskan.se/2014-10-02/forskare-s-politiker-sprider-antisemitisk-konspirationsteori


    Usch ja. Tog upp honom i ett ilägg ovanför.

    Men alltså, missförstå mig inte nu, alla S-anhängare. S gör mycker bra också, och jag har alltid haft förtroende för deras antirasitiska arbete, men det finns tyvärr stora frågetecken för mig när det gäller S-attityden mot anisemitism.
    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?