• Gert

    Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

    Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
  • Rataxes
    K Markatta skrev 2018-11-16 09:06:00 följande:

    Hur många har förresten sparkats ur S ungdomsförbund efter alla avslöjanden om islamism, homofobi och antisemitism?


    Ingen så vitt jag vet.

    En av de tongivande homofoberna och antisemiterna inom Socialdemokraternas Salafistiska Ungdomsförbund är även anställd av LO-förbundet Transport. Har någon läst/hört någon kommentar från LO's proppmätte ordförande? Lite nyfiken på om det går att vara anställd av ett LO-fack samtidigt som man öppet går ut med homofobi och antisemitism. Det går ju inte att vara aktiv inom SD samtidigt som man är aktiv i ett LOförbund. Men det kanske är ok med böghat och judehat?
    Har oerhört lite respekt för låtsasborgerliga som gömmer sig under kjolarna hos såssar, miljötomtar och kåmmunister.
  • nattuw
    K Markatta skrev 2018-11-16 08:54:02 följande:

    Fackförbundet Transport åkte på konferens till Singapore för runt 600 000 kronor. Alla bodde på lyxhotell och flög i business class för 25 000 kronor per person - trots att flera började resan med privata semestrar.


    Det är väl en del av deras värdegrund...
  • Anonym (Humlan)
    KillBill skrev 2018-11-16 16:37:13 följande:

    Vad svamlar du om?

    Det som hänt är en effekt av att Sverige tillåter religiösa friskolor.

    Socialdemokraterna och Vänsterpartiet helt vill förbjuda religiösa friskolor.

    SD däremot vill inte förbjuda religiösa friskolor. 

     


    Då får du lägga fram fakta på det.

    Att SD inte vill förbjuda, vart har har du hittat det eller är det något du bara påstår ?

    S och v vill förbjuda religiösa friskolor när S har ungdomsförbund som är islamister.
  • KillBill
    Anonym (Humlan) skrev 2018-11-16 19:26:37 följande:
    Då får du lägga fram fakta på det.

    Att SD inte vill förbjuda, vart har har du hittat det eller är det något du bara påstår ?

    S och v vill förbjuda religiösa friskolor när S har ungdomsförbund som är islamister.
    Hört talas om google?

    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Rataxes
    KillBill skrev 2018-11-17 10:33:07 följande:

    SSU har uteslutit ett par medlemmar och granskningar pågår mot ytterligare ett antal medlemmar. Jag tror helt enkelt att du blandar ihop SSU med Moderata ungdomsförbundet. I MUF har vad jag vet ingen blivit utesluten trots flera våldtäktsskandaler


    Läste att Margot Wallström besökt den aktuella avdelningen av socialdemokratiska salafistiska ungdomsförbundet. Var det för att klappa händerna? Lägga upp strategin för hur man bäst stödjer Hamas?
    Har oerhört lite respekt för låtsasborgerliga som gömmer sig under kjolarna hos såssar, miljötomtar och kåmmunister.
  • KillBill
    Rataxes skrev 2018-11-17 11:24:18 följande:
    Läste att Margot Wallström besökt den aktuella avdelningen av socialdemokratiska salafistiska ungdomsförbundet. Var det för att klappa händerna? Lägga upp strategin för hur man bäst stödjer Hamas?

    Jag tycker att det är bra att vuxna agerar när ungdomar får problem. När Moderata ungdomsförbundet tidigare i år befann sig i kris sprang den moderata partiledningen och gömde sig.  Det var dåligt. 


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Rataxes
    KillBill skrev 2018-11-17 11:45:48 följande:

    Jag tycker att det är bra att vuxna agerar när ungdomar får problem. När Moderata ungdomsförbundet tidigare i år befann sig i kris sprang den moderata partiledningen och gömde sig.  Det var dåligt. 


    Visst är det uselt av moderata partiledningen, men din whataboutism gör inte SSU bättre. Ungdomar? Flertalet av de som hatar homosexuella och judar inom den tragiska föreningen verkar vara myndiga och bör väl klara av att torka stjärten själva.
    Har oerhört lite respekt för låtsasborgerliga som gömmer sig under kjolarna hos såssar, miljötomtar och kåmmunister.
  • KillBill
    Rataxes skrev 2018-11-17 14:05:52 följande:
    Visst är det uselt av moderata partiledningen, men din whataboutism gör inte SSU bättre. Ungdomar? Flertalet av de som hatar homosexuella och judar inom den tragiska föreningen verkar vara myndiga och bör väl klara av att torka stjärten själva.
    Det var  någon i tråden som påstod att ingen från SSU i Malmö hade tvingats avgå och det verkar vara ett felaktigt påstående. Stör det dig att jag påpekar det? Att jag lyfte fram MUF i sammanhanget berodde på att jag misstänkte att det blivit en förväxling. 
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • K Markatta

    Dagens rapport om jämställdhetsarbetet i S och SSU:

    www.expressen.se/kvallsposten/s-kvinna-tvingades-sitta-i-ett-separat-rum-nar-man-holl-tal/

    S-kvinna tvingades sitta i ett separat rum när man höll tal

    Inför valet i höst satsade S i Helsingborg hårt på att vinna röster bland muslimska föreningar. Kommunalråd besökte flera av stadens moskéer. Men när riksdagsledamoten Yasmine Larsson, som blivit utlovad att få prata med väljare, besökte en moské tvingades hon in i ett litet, separat rum.

    Där fanns en tv som visade hur en manlig S-politiker fick hålla tal inför moskéns representanter och besökare.

Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?