• Gert

    Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

    Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
  • nattuw
    Padirac skrev 2019-10-05 14:27:18 följande:
    Alltså, jag måste fråga:

    för vem var det en missräkning att rösträtten infördes?
    Det som åsyftades med missräkning var inte rösträtten utan att den kontraproduktiva metod som använts mot ett visst parti var en av de mest korkade idéer som någon försökt sig på under en tidsperiod som bakåt avgränsas av rösträttens införande (t=0).

    Metoden uppfyllde Einsteins dumhetskriterium och rösträtten användes som en markering för starten på en tidräkning (t=0) då det innan rösträtten fanns andra och mer direkta metoder att handskas med de som hotade makten.
  • Padirac
    nattuw skrev 2019-10-06 10:48:36 följande:
    Det som åsyftades med missräkning var inte rösträtten utan att den kontraproduktiva metod som använts mot ett visst parti var en av de mest korkade idéer som någon försökt sig på under en tidsperiod som bakåt avgränsas av rösträttens införande (t=0).

    Metoden uppfyllde Einsteins dumhetskriterium och rösträtten användes som en markering för starten på en tidräkning (t=0) då det innan rösträtten fanns andra och mer direkta metoder att handskas med de som hotade makten.
    FG kan säkert tala för sig själv- om nu inte hans uttalanden behöver en exeget.

    Situationen i grannländerna visar att varje annan metod mot främlingsfientliga partier har gett ett ännu sämre utfall, varit än mer kontraproduktiva. Normaliseringen av av de bruna har gått längre i grannländerna.
  • KillBill
    nattuw skrev 2019-10-06 10:48:36 följande:
    Det som åsyftades med missräkning var inte rösträtten utan att den kontraproduktiva metod som använts mot ett visst parti var en av de mest korkade idéer som någon försökt sig på under en tidsperiod som bakåt avgränsas av rösträttens införande (t=0).

    Metoden uppfyllde Einsteins dumhetskriterium och rösträtten användes som en markering för starten på en tidräkning (t=0) då det innan rösträtten fanns andra och mer direkta metoder att handskas med de som hotade makten.

    Ja det finns de som tycker att det var rätt att den tyska politikern  Franz von Papen släppte in Hitler i värmen och så de finns de som tycker att det var fel.


    Jag väntar på en kommentar från dig i tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna där du kommer med ett grovt felaktigt påstående gällande svenska kommuner. Hade du läst fel eller hittade du på?


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Digestive
    nattuw skrev 2019-10-06 10:48:36 följande:

    Det som åsyftades med missräkning var inte rösträtten utan att den kontraproduktiva metod som använts mot ett visst parti var en av de mest korkade idéer som någon försökt sig på under en tidsperiod som bakåt avgränsas av rösträttens införande (t=0).

    Metoden uppfyllde Einsteins dumhetskriterium och rösträtten användes som en markering för starten på en tidräkning (t=0) då det innan rösträtten fanns andra och mer direkta metoder att handskas med de som hotade makten.


    Vad fint att du ställer upp som ledsagare åt fultolkarna.
    Skriver i E-Prime.
  • Flash Gordon
    nattuw skrev 2019-10-06 10:48:36 följande:
    Det som åsyftades med missräkning var inte rösträtten utan att den kontraproduktiva metod som använts mot ett visst parti var en av de mest korkade idéer som någon försökt sig på under en tidsperiod som bakåt avgränsas av rösträttens införande (t=0).

    Metoden uppfyllde Einsteins dumhetskriterium och rösträtten användes som en markering för starten på en tidräkning (t=0) då det innan rösträtten fanns andra och mer direkta metoder att handskas med de som hotade makten.
    Digestive skrev 2019-10-06 14:43:16 följande:
    Vad fint att du ställer upp som ledsagare åt fultolkarna.
    Det säger så oerhört mycket om hur samtiden fungerar.

    Och i stunden efterår sitter de och klagar på samtalsklimatet.
  • Digestive
    Flash Gordon skrev 2019-10-06 15:36:22 följande:

    Det säger så oerhört mycket om hur samtiden fungerar.

    Och i stunden efterår sitter de och klagar på samtalsklimatet.


    Hur länge har inte du diskuterar med folket i fråga? Tanken på att bådadera skulle ha sååå dålig koll på hur du kan tänkas stå i en sådan fråga att de föreslår att du ser på rösträtten per se som en missräkning...

    ...lockar till skratt oavsett om de spelar dumma eller faktiskt har försökt förstå dig under all denna tid.

    Men troligen fick de helt enkelt chansen att demonisera en meningsmotståndare och sedan tog ryggmärgsreflexen över - efter att ha kunnat hålla på såhär i flera år näst intill problem- och friktionsfritt samt efter att ha sett hur det legitimerats i den offentliga debatten/av etablissemanget minst lika länge.

    Som ett normaliserat eko från gårdagens Sverige och idag liksom igår, missar man hur mycket vatten SD med flera (i stort och sammantaget) får på sina kvarnar av denna demonisering.
    Skriver i E-Prime.
  • oOOo  oOOo
    Digestive skrev 2019-10-06 16:22:39 följande:
    ...lockar till skratt oavsett om de spelar dumma eller faktiskt har försökt förstå dig under all denna tid.


    "Nothing in the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."
    - MLK

  • Digestive
    oOOo oOOo skrev 2019-10-06 16:47:42 följande:

    "Nothing in the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

    - MLK


    Klockrent!
    Skriver i E-Prime.
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-10-06 16:22:39 följande:

    Hur länge har inte du diskuterar med folket i fråga? Tanken på att bådadera skulle ha sååå dålig koll på hur du kan tänkas stå i en sådan fråga att de föreslår att du ser på rösträtten per se som en missräkning...

    ...lockar till skratt oavsett om de spelar dumma eller faktiskt har försökt förstå dig under all denna tid.

    Men troligen fick de helt enkelt chansen att demonisera en meningsmotståndare och sedan tog ryggmärgsreflexen över - efter att ha kunnat hålla på såhär i flera år näst intill problem- och friktionsfritt samt efter att ha sett hur det legitimerats i den offentliga debatten/av etablissemanget minst lika länge.

    Som ett normaliserat eko från gårdagens Sverige och idag liksom igår, missar man hur mycket vatten SD med flera (i stort och sammantaget) får på sina kvarnar av denna demonisering.


    Du behöver inte använda 'de' för att benämna mig. Jag är en person och är inte av kunglig börd.,

    Jag häpnade över formuleringen, därav frågan. Men jag vet att mina frågor av dig allt som oftast tolkas som påhopp..

    Så om FG menade sen allmänna rösträtten eller sedan tiden för allmänna rösträtten är för mig oklart, jag tror inte heller jag får ett förtydligande.

    När det sägs av SDsvansen att åsiktskorridoren är trång så är det inte pga att de inte tål att deras påståenden ifrågasätts, utan det räcker med all tydlighet enligt inlägget ovan att frågan om vad som menas tas som ett belägg för att de inte får tala fritt.

    Det är trångt nu
  • Digestive
    Padirac skrev 2019-10-06 20:34:41 följande:

    Du behöver inte använda 'de' för att benämna mig. Jag är en person och är inte av kunglig börd.,

    Jag häpnade över formuleringen, därav frågan. Men jag vet att mina frågor av dig allt som oftast tolkas som påhopp..

    Så om FG menade sen allmänna rösträtten eller sedan tiden för allmänna rösträtten är för mig oklart, jag tror inte heller jag får ett förtydligande.

    När det sägs av SDsvansen att åsiktskorridoren är trång så är det inte pga att de inte tål att deras påståenden ifrågasätts, utan det räcker med all tydlighet enligt inlägget ovan att frågan om vad som menas tas som ett belägg för att de inte får tala fritt.

    Det är trångt nu


    Jag adresserade både dig och KillBill. Mycket som i första stund väcker häpnad går att förstå bättre om man anstränger sig lite...

    Du behöver inte sådan information om rösträtten för att förstå att Flash Back menade att strategin fallerar. Men du kanske anstränger dig dåligt här också.

    Ärligt talat så försöker jag finna vitsen med att diskutera med folk som år in och år ut kan diskutera med exempelvis Flash Gordon - utan att få en bättre inblick i vederbörandes åsiktssfär än att man tillskriver honom antidemokratiska åsikter.

    Antingen ligger det något tröttsamt trögt i faktumet ovan eller ett lika tröttsamt jävelskap som lämnar avsändaren oförtjänt att tas på allvar.

    Om du inte drar dig från att klistra antidemokratiska åsikter på någon som du borde ha full koll på - varför ska man ta dig seriöst?

    Om du förstår dina meningsmotståndare så dåligt att du efter år av diskurser lyckas klistra antidemokratiska åsikter på exempelvis Flash Gordon - varför ska man ta dig seriöst?
    Skriver i E-Prime.
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?