• Gert

    Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

    Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
  • klyban
    HSOF skrev 2022-09-04 22:49:04 följande:
    Vad är det för hat och ilska du svamlar om?

    Men visst känner man ett förakt mot dessa politiker som förstört vårt land så. Det är synd att de slipper ta ansvar för det, då sossarna avskaffade tjänstemannaansvaret..

    DU ger exempel direkt!


    Vart finns de detaljerade sakpolitiska förslagen, undrar då de komemr aldrig.
    S tex de har ett för energi, medans SD försöker låtsas om att det inte är kriget som vänt på allt.


     


    Så varför hat och ilska och rädsla över sakpolitiska förslag, och det är väl ingen som ens inbillar sig denna ilska och aggressivitet komemr försvinna om de får röster nog.
    Och denna komemr leda till namnbyten på kriminalvården och riva broar fysiskt så folk inte kan gå som de vill.
    Det är SD och varför ska vi låtsas om att det inte är så för?


     


    Sen bara på energifrågan, där fabulerar man ihop allt är Regeringens fel, och detta fast ön fakta läggs på bordet i flera månader, och att till slut fick Vattenfalls FD. Ordförande förklara hur beslutet gick till, och inte ens då ville dom acceptera det.
    Men sen kom fråga, hur vet du bättre än Vattenfalls Ordförande som var med och tog det affärsmässiga beslutet.
    Och detta bemöts med tystnad, då erkänna man har helt fel i en fråga är något denna typen av politiken aldrig klarar av, då de inbillar sig alltid ha rätt även när de har fel.


    Men att du ger exempel direkt på det jag säger som argument, det var inte genomtänkt och frågan är vad ska man göra med denna rädsla och hat, för saklighet hjälper inte att förstå hur saker och  ting funkar ändå.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • HSOF
    KillBill skrev 2022-09-05 06:42:22 följande:
    Vad svalkar du om? S har inte "gjort upp" med muslimerna.

    Ska vi prata problematiska politiska kopplingar bör vi fokusera på den islamist som fram till 2014 representerade Moderaterna i riksdagen. Islamisten fick t.o.m. representera M i försvarsutskottet. När moderaterna förlorade riksdagsvalet 2014 gick islamisten vidare till en tjänst där han representerade Muslimska brödraskapet i Europa och dag är han partiledare för ett parti i Somalia som har nära band med Muslimska brödraskapet..

    www.expressen.se/ledare/patrik-kronqvist/skandalen-sager-mer-om-sverige-an-om-waberi/
    sv.wikipedia.org/wiki/Abdirizak_Waberi
    Bara en snabb googling bort 
    www.svd.se/a/MgG4Lm/sa-infiltrerades-socialdemokraterna-av-muslimska-brodraskapet

    Jag har även b la läst den boken och ett flertal andra som också handlar om exempelvis det muslimska brödraskapet och dess infiltration och långsiktiga plan i västvärlden. Så du kan säga vad du vill, det är belagd fakta och såklart inget som skulle vara så konstigt om man utgår ifrån ideologin bakom islam.

    Och precis som du skriver så har de infiltrerat fler partier. Kan bara ta det nya partiet nyans partiledare som tidigare var verksam i centern där även många andra islamister funnits och fortfarande verkar. Sedan har du såklart miljöpartiet och vänstern.
  • HSOF
    klyban skrev 2022-09-05 12:11:56 följande:

    DU ger exempel direkt!


    Vart finns de detaljerade sakpolitiska förslagen, undrar då de komemr aldrig.
    S tex de har ett för energi, medans SD försöker låtsas om att det inte är kriget som vänt på allt.


     


    Så varför hat och ilska och rädsla över sakpolitiska förslag, och det är väl ingen som ens inbillar sig denna ilska och aggressivitet komemr försvinna om de får röster nog.
    Och denna komemr leda till namnbyten på kriminalvården och riva broar fysiskt så folk inte kan gå som de vill.
    Det är SD och varför ska vi låtsas om att det inte är så för?


     


    Sen bara på energifrågan, där fabulerar man ihop allt är Regeringens fel, och detta fast ön fakta läggs på bordet i flera månader, och att till slut fick Vattenfalls FD. Ordförande förklara hur beslutet gick till, och inte ens då ville dom acceptera det.
    Men sen kom fråga, hur vet du bättre än Vattenfalls Ordförande som var med och tog det affärsmässiga beslutet.
    Och detta bemöts med tystnad, då erkänna man har helt fel i en fråga är något denna typen av politiken aldrig klarar av, då de inbillar sig alltid ha rätt även när de har fel.


    Men att du ger exempel direkt på det jag säger som argument, det var inte genomtänkt och frågan är vad ska man göra med denna rädsla och hat, för saklighet hjälper inte att förstå hur saker och  ting funkar ändå.


    Det är väldigt svårt att tyda det du skriver. Men jag ska göra ett försök att försöka svara dig här.

    När det kommer till de skyhöga el och bränslepriserna så var det något som kom långt innan Ryssland gick in Ukraina. Även om Sossarna försöker skylla det på det. Jag kallar detta Sossepriser, för precis vad de är. Sedan kan man inte helt undanhålla att Väst (EU och Nordamerika) sanktioner mot Ryssland har drivit på detta än mer.

    Men huvudorsaken till det höga elpriset är att regeringen genom politiska åtgärder stängt ned 4 kärnkraftsreaktorer under de två senaste mandatperioderna. Detta har skett genom politiska beslut som fördyrat kärnkraften avsevärt samtidigt som man subventionerat den så skadliga vindkraften som skapar obalans i ledningarna. Man har även bytt ut kärnkraftsförsespråkare ur vattenfalls styrelse med kärnkraftsaktivister. Man har även ljugit om stora investeringar som redan var utförda som svepskäl för att stänga.

    En annan orsak är att vi bundit ihop oss med Tyskland och Polen, det gör att priset på el blir konkurrensutsatt från b la Tyskland som har haft en ännu värre energipolitik än Sverige (en politik som Per dumdum för övrigt prisar) där de lagt ned ännu mer fullt fungerande kärnkraft och satt upp tusentals vindsnurror och sedan förlitat sig på rysk gas istället. Och nu när vi har ett elunderskott i södra halvan av Sverige så kpste vi importerar dyr el från Europa. Fast det värsta är att elen kommer inte att räcka till om det blir kallt och vindstilla i vinter.. Då väntar elransonering, vilket innebär att de stänger ned elen i område efter område. Precis som i många U-länder och Kalifornien gör sedan en tid tillbaka. De har gjort lite samma där som här, (de är ju demokraternas starkaste näste, så de är lite före andra stater i USA)

    När det kommer till drivmedel så är det återigen politiskt där man valt att Sverige ska ha en större reduktionsplikt (iblandning av biodrivmedel) än övriga EU, vi ska ju gå före som det så fint heter. Rent krasst, vi betalar mer än andra helt i onödan bara för att vi tror vi är så duktiga, andra nationer jublar då vår konkurrenskraft minskar på den europeiska marknaden och vi bara straffar oss själva. Utöver det så har denna regeringen med pådriv från miljömupparna höjt drivmedelsskatten varje år.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2022-09-03 21:09:06 följande:
    Symbolpolitik vet jag inte men det finns en genuin konkurrens mellan Nyans och S om alla dessa invandrares röster och det är inte vackert det som läcker ut via sociala medier
    Det finns en konkurrens mellan alla partier för alla röster. Det kallas för val.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • KillBill
    HSOF skrev 2022-09-05 17:47:54 följande:
    Bara en snabb googling bort 
    www.svd.se/a/MgG4Lm/sa-infiltrerades-socialdemokraterna-av-muslimska-brodraskapet

    Jag har även b la läst den boken och ett flertal andra som också handlar om exempelvis det muslimska brödraskapet och dess infiltration och långsiktiga plan i västvärlden. Så du kan säga vad du vill, det är belagd fakta och såklart inget som skulle vara så konstigt om man utgår ifrån ideologin bakom islam.

    Och precis som du skriver så har de infiltrerat fler partier. Kan bara ta det nya partiet nyans partiledare som tidigare var verksam i centern där även många andra islamister funnits och fortfarande verkar. Sedan har du såklart miljöpartiet och vänstern.

    Du refererar till en händelse för 28 år sedan och idag är de flesta partier mer uppmärksamma för islamism.

    Vad anser du om att när  Omar Mustafa år 2013 tvingades bort som suppleant i S partistyrelse (han satt bara 7 dagar) 
    så kritiserade ledande företrädare för Moderaterna S för att vara trångsynta /intoleranta. Själv hade Moderaterna vid den tidpunkten en islamist som representant i försvarsutskottet.

    Här kan du läsa vad M tyckte om att S petade Omar Mustafa. M var alltså öppet kritiska mot S som man menade var trångsynta. Vad säger det om moderaterna? Händelsen inträffade för "bara" 9 år sedan..


     www.expressen.se/nyheter/moderaten-forvanad-over-trangsyntheten/


    Vad anser du om att Moderaterna i Malmö öppnar för att regera med med stöd av partiet Nyans?
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • nihka
    HSOF skrev 2022-09-04 22:17:23 följande:
    Men det är inte så svårt då vi har områden där majoriteten är utomeuropeiska invandare eller barn till dem. Där även nästan alla rösta rött.
    S gjorde upp med muslinerna 1994.
    Sedan så är det mycket klanröstning i dessa områdena med.

    Förstår du inte detta så är du på samma nivå som Pär dumdum som fortfarande vill få oss att tro att den ökande kriminaliteten i samhället beror på ekonomiska klyftor i samhället.
    Vilken dumdum-nivå är man på om man inte förstår att det inte finns några områden där  "S nästan har 100% av rösterna."

    Har du ingen känsla alls för vad som är fakta och vad du bara snor ihop uppe i ditt eget huvud? 

    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • HSOF
    KillBill skrev 2022-09-05 18:38:17 följande:

    Du refererar till en händelse för 28 år sedan och idag är de flesta partier mer uppmärksamma för islamism.

    Vad anser du om att när  Omar Mustafa år 2013 tvingades bort som suppleant i S partistyrelse (han satt bara 7 dagar) så kritiserade ledande företrädare för Moderaterna S för att vara trångsynta /intoleranta. Själv hade Moderaterna vid den tidpunkten en islamist som representant i försvarsutskottet.

    Här kan du läsa vad M tyckte om att S petade Omar Mustafa. M var alltså öppet kritiska mot S som man menade var trångsynta. Vad säger det om moderaterna? Händelsen inträffade för "bara" 9 år sedan..


     www.expressen.se/nyheter/moderaten-forvanad-over-trangsyntheten/


    Vad anser du om att Moderaterna i Malmö öppnar för att regera med med stöd av partiet Nyans?
    Jag försvarar inte M och moderaterna under Renfeilds tid var verkligen inget bra för Sverige. Reinfeld led av hybris på hög nivå den sista mandatperioden. Men det var troligen pga miljöpratiet som de började samarbeta med 2011 för att hämna på alla SD-väljare.

    Och att Moderaterna fortfarande har en hel del att göra upp med efter sin tid med Reinfeld vid rodret vet jag mycket väl om. Bara se på Stockholm och det du nämner i Malmö. Men jag tror även att Sossarna kommer att göra samma sak om de kommer i den situationen, allt för makten, är ju sossarnas högsta prioritet.

    Men även om det är 28 år sedan så gäller detta än idag då sossarna har sin största väljarbas där. Utan muslimerna skulle de troligen tappa 10-15% minst.

    Det är ju därför som Nyans och liknande partier är ett stort hot för S, de inte för deras åsikter de är oroliga, utan för att de slåss om samma röster..
  • HSOF
    nihka skrev 2022-09-05 18:49:44 följande:
    Vilken dumdum-nivå är man på om man inte förstår att det inte finns några områden där  "S nästan har 100% av rösterna."

    Har du ingen känsla alls för vad som är fakta och vad du bara snor ihop uppe i ditt eget huvud? 
    Nä att ett parti har 100% i vissa områden tyder på att något är galet. Speciellt när partiet i sig har misslyckats så fatalt.

    Det är så i de flesta områden med hög andel utomeuropeiska invånare och de speciellt där många muslimer bor.

    Så inget jag kokat ihop mitt huvud, utan ren och sker logik som en 5 åring kan se om man bara vill se det.
  • nihka
    HSOF skrev 2022-09-04 22:49:04 följande:
    Vad är det för hat och ilska du svamlar om?

    Men visst känner man ett förakt mot dessa politiker som förstört vårt land så. Det är synd att de slipper ta ansvar för det, då sossarna avskaffade tjänstemannaansvaret..
    Det du uttrycker i det här inlägget till exempel.

    Tjänstemannaansvaret har inte avskaffats och det behövs inget utökat tjänstemannaansvar då myndighetspersoner inte längre är i princip oavsättliga förutom vid just tjänstefel så som det var längre tillbaka i tiden.

    st.org/rad-och-stod/jobba-statligt/statligt-anstalld/myndighetsutovning/tjanstemannaansvar
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    HSOF skrev 2022-09-05 18:55:44 följande:
    Nä att ett parti har 100% i vissa områden tyder på att något är galet. Speciellt när partiet i sig har misslyckats så fatalt.

    Det är så i de flesta områden med hög andel utomeuropeiska invånare och de speciellt där många muslimer bor.

    Så inget jag kokat ihop mitt huvud, utan ren och sker logik som en 5 åring kan se om man bara vill se det.
    Fast det finns inga sådana områden mer än i din fantasi. Du har förstått att 100% betyder alla
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?