• Gert

    Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

    Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
  • Missermajser
    Padirac skrev 2023-02-04 13:18:04 följande:
    Jag menade att din huvudsakliga poäng var att undvika att ta upp relevanta skeeden som föregick det du försökte få fram., istället spirder du ett narrativ som går hand i hand med rysk desinformation om Ukrainska övergrepp och folkmord på rysktalande i donbass - Kanske kan denna länk hjälpa dig att förstå kontexten euvsdisinfo.eu/

    Gissningsvis syftar du på civila dödade vilket inte ponerades om i vilken storlek eller omfattning.


    Är du intresserad så finns information här:


    en.wikipedia.org/wiki/Casualties_of_the_Russo-Ukrainian_War

  • Padirac
    Missermajser skrev 2023-02-04 14:10:16 följande:

    Gissningsvis syftar du på civila dödade vilket inte ponerades om i vilken storlek eller omfattning.


    Är du intresserad så finns information här:


    en.wikipedia.org/wiki/Casualties_of_the_Russo...


    Nej, just de som dött sedan Ryssland inledde sitt krig mot Ukriana på Ukraninsk mark 2014 syftade jag inte på - utan jag syftade på den kremlska propagandan om att rysktalande före det var utsatta för folkmord - pga av språkliga begränsningar och att ryska intressen inte fick styra i Ukraina.  

     
    Det senare är en ståndpunkt som upprepas av etnonationalister här i tråden.

    Det förra är empiriska fakta om antal döda sedan kriget inleddes av Ryssland 2014.
  • Missermajser
    Padirac skrev 2023-02-04 19:07:18 följande:
    Nej, just de som dött sedan Ryssland inledde sitt krig mot Ukriana på Ukraninsk mark 2014 syftade jag inte på - utan jag syftade på den kremlska propagandan om att rysktalande före det var utsatta för folkmord - pga av språkliga begränsningar och att ryska intressen inte fick styra i Ukraina.  

     
    Det senare är en ståndpunkt som upprepas av etnonationalister här i tråden.

    Det förra är empiriska fakta om antal döda sedan kriget inleddes av Ryssland 2014.

    Jag vet inte vad dina etnonationalister har för ståndpunkter och jag bryr mig inte något vidare. De nationalkonervativa (etnonationalisterna) vare sig de är moderater, kd eller SDare så är deras rysskritik mestadels den samma som sossar och andra i mitten om inte något hårdare. En pytteliten skara kanske är mer positiva till Putin. 


    Jag skrev t.ex. inte något positivt om den påhittade historien om Danmark. Jag ser heller inget som rättfärdigar Ryssland i fråga om Ukraina. Jag ser däremot inte någon poäng i att civilbefolkning ska dö på grund av de styrande i varken Ryssland eller Ukrainas stolta revirpissande. 


    Jag skulle aldrig låta ett bråk om tomtgränser med en granne i mitt kvarter få kosta mina barns liv. Då skulle jag hellre ge ge grannen en bit mark eller flytta om det räddade mina barns liv.

  • Padirac
    Missermajser skrev 2023-02-04 21:40:06 följande:

    Jag vet inte vad dina etnonationalister har för ståndpunkter och jag bryr mig inte något vidare. De nationalkonervativa (etnonationalisterna) vare sig de är moderater, kd eller SDare så är deras rysskritik mestadels den samma som sossar och andra i mitten om inte något hårdare. En pytteliten skara kanske är mer positiva till Putin. 


    Jag skrev t.ex. inte något positivt om den påhittade historien om Danmark. Jag ser heller inget som rättfärdigar Ryssland i fråga om Ukraina. Jag ser däremot inte någon poäng i att civilbefolkning ska dö på grund av de styrande i varken Ryssland eller Ukrainas stolta revirpissande. 


    Jag skulle aldrig låta ett bråk om tomtgränser med en granne i mitt kvarter få kosta mina barns liv. Då skulle jag hellre ge ge grannen en bit mark eller flytta om det räddade mina barns liv.


    Du behöver inte flytta, din granne för bort dina barn, våldtar och tortera dig och barnens andra förälder innan ni skjuts i nacken eller kastas ned levande i ett hål med resten av de som bor på gatan..

    Sen sprider din granne lögnen om att du inte vill förhandla och är mot fred. Du behövde bara kompromissa, vilket du vägrade då du egentligen är agent för en annan stadsdel eller stad. Död
  • nattuw
    Missermajser skrev 2023-02-04 09:30:18 följande:
    Krigspropagandan drar i gång runt hela världen och allt polariseras den utsatta befolkningen i Skåne skiter alla i och alla står upp för antingen Danmark eller Sverige. Ingen får kritisera hur Sverige hanterat Skåne från början  för då anses de vara dankinister trots att alla är eniga om att det inte var särskilt bra att Danmark lade sig i och utnyttjade situationen till sin fördel...  
    Då kanske vi äntligen går chansen att tvåla till danskarna en gång för alla.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2023-02-04 20:44:14 följande:

    Den förre justitieministern kallar dataintrång på Säpo för "en skitsak"

    omni.se/johanssons-fru-atalas-for-dataintrang-pa-sapo-logner-far-inte-sta-oemotsagda/a/BWbKdG

    Det kan ju vara bra att ha som referenspunkt när Socialdemokraterna i framtiden bestämmer sig för att vara upprörda på någonting som den blå-gula regeringen gör.


    Gör han? Det är inte du som i vanlig ordning har "läst fel".

    Johansson har uttryckt att fallet är en skitsak. Att det inte finns något case mot hans fru som före de var gifta gjorde en sökning på sin dåvarande sambo tillika chef på uppdrag av densamme vilket denne förnekar. Dom väntas efter sommaren.

    Du däremot har ju uttryckt att andra lagbrott som att tjuvfiska hotade arter är "trams" och stora delar av ditt bruna SD håller med dig.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • klyban
    Flash Gordon skrev 2023-02-06 10:04:12 följande:
    Dagens opinion skriver om S spinndoktorer och hur de försöker sätta bilden av bland annat det som hänt med ABF Botkyrka och hur de försöker koppla ihop Chang Frick med SD och Ryssland

    dagensopinion.se/veckans-brief/artikel/s-spin.../
    jaha, och när ska SD svara på vad de var på för bjudresor till ryssland krim?
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?