• Gert

    Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?

    Själv kommer jag glädjas åt SD:s valframgångar och kan bara konstatera att alla som har skrivit här på familjeliv att SD aldrig kommer bli det största partiet har haft fel - som de brukar ha när det handlar om SD.

    Jag har hört några som har sagt att de kommer flytta från Sverige om SD får över 20%. Lycka till med det! Skrattande


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Svar på tråden Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?
  • FDFMGA
    kenneth768768 skrev 2015-07-19 14:51:54 följande:
    1090 träffar på google så jag skäms inte för att jag inte hört det förut:)
    Nej, varför skulle du göra det.

    Det är ett tag sen jag såg det själv. Var nog vanligast kring 2010 och mest effektivt i varianten "massuppfitta mig inte nu"

    Om jag inte minns fel har det sitt ursprung här



    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Gert

    Nu är det bara 0,8% till första platsen. Sentios juli-mätningen.


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Nerfherder
    Gert skrev 2015-07-23 09:52:28 följande:

    Nu är det bara 0,8% till första platsen. Sentios juli-mätningen.


    Kul för SD. Synd för dem att det är tre år kvar.
  • themia

    Om det vore ett valresultat vore det förskräckligt, men nu är det bara en söt karamell för SD att suga på.
     

  • Gert
    Nerfherder skrev 2015-07-23 09:57:18 följande:
    Kul för SD. Synd för dem att det är tre år kvar.
    Ja, det är synd för S att det är tre år kvar för under den tiden hinner SD bli störst.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    themia skrev 2015-07-23 10:22:34 följande:

    Om det vore ett valresultat vore det förskräckligt, men nu är det bara en söt karamell för SD att suga på.
     


    Jag håller med att det vore förskräckligt om SD endast blir näst störst.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Rutgers
    Gert skrev 2015-07-23 10:23:10 följande:
    Ja, det är synd för S att det är tre år kvar för under den tiden hinner SD bli störst.
    Spelar egentligen ingen roll. Enligt DÖ så skulle det där ge exakt samma resultat som idag. Det är först när SD kommer upp i S+MP+V som det blir skillnad. För det krävs det en 31-32%.

    Att vara störst har man inte så stor glädje av då man är själv.

  • Gert
    Rutgers skrev 2015-07-23 10:40:13 följande:
    Spelar egentligen ingen roll. Enligt DÖ så skulle det där ge exakt samma resultat som idag. Det är först när SD kommer upp i S+MP+V som det blir skillnad. För det krävs det en 31-32%.

    Att vara störst har man inte så stor glädje av då man är själv.
    Om DÖ fortsätter fram till 2022 kommer SD få egen majoritet efter det valet.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Nerfherder
    Gert skrev 2015-07-23 10:43:39 följande:

    Om DÖ fortsätter fram till 2022 kommer SD få egen majoritet efter det valet.


    20222, snarare :)
  • Ascendere
    Gert skrev 2015-07-23 09:52:28 följande:

    Nu är det bara 0,8% till första platsen. Sentios juli-mätningen.


    Nu måste vi snabbt hitta förnekelser och bortförklaringar!

    Men som jag sagt tidigare: Det ENDA som kan få SD att sluta öka och eventuellt börja minska är att helt ändra kurs i migrationspolitiken och sätta ett tak på invandringen. Och då krävs det att man faktiskt gör något som folk märker av och inte pratar om vad man eventuellt kanske borde göra någon gång i framtiden. 
    Samt ta tag i IS-problemet på allvar. Samt kriminaliteten. 

    Om regeringen Löfven verkligen tar tag i detta så kommer SD också sluta växa, men eftersom det inte kommer att hända kommer SD fortsätta växa fram till 2018. Vad som händer bortom valet 2018 är nog nästan omöjligt att förutså, om det blir nyval, DÖ eller statskupp, faktiskt känns inte det sista alternativet helt orealistiskt längre tyvärr. 
Svar på tråden Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?