• Lars E

    Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?

    EU upplever sin värsta flyktingkris sedan krigen i Balkan och till Sverige och Tyskland har nästan alla kompasen inställd på. Men finns det en gräns och var går den isf? Att övriga EU inte ställer upp solidariskt hur mycket Melker och Löfven så önskar gör inte situationen lättare heller precis. Så hur solidarisk känner du dig när kostnaderna skenar och vår välfärd hotas?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?
  • Gert
    Gert skrev 2015-10-19 18:24:37 följande:
    Humor! Skrattande

    Man måste vara riktigt naiv om man tror att alla av dessa ensamkommande barn som får asyl är under 18 år. I våra grannländer visade det sig att 70-80% av de ensamkommande barnen ljög om sin ålder - de var äldre än vad de sa sig vara - men våra grannländers myndigheter utför ju också ålderstest, vilket inte våra svenska myndigheter gör.

    Jag tror att många av dessa ensamkommande "barn" inte kommer att bli lika gamla på pappret som de flesta andra. De kommer säkert att leva lika länge, men eftersom myndigheterna tror att de är yngre än vad de är så kommer de att ha en lägre medelålder på pappret.
    Lägre medellivslängd på pappret.
    Give ´em Hell!
  • felix le chat
    todo nada skrev 2015-10-19 18:37:19 följande:
    Kan du vara snäll och länka till den studien du skriver om, som gjorts i våra grannländer som visat att 70-80% av barnen är vuxna?
    Nu fick du ju en länk och det vore mycket tacksamt om du kunde läsa det som länkats och komma
    men en kommentar.  Många på FL begär underlag eller länkar på faktauppgifter enbart i syfte att
    misskreditera det påstådda och när man får relevanta fakta så blir det tyst.
    Tacksam för svar så jag inte placerar dej i samma fack som många andra dvs trådförstörare,

  • KillBill
    Gert skrev 2015-10-19 19:32:24 följande:
    Frågan du bör ställa dig är varför Stefan Löfven inte har reagerat än. Har han svetsat in sig i ett hörn månne? 
    Att inför ett inre gränsskydd är inget som polisen anser är nödvändigt och kan dessutom bara genomföras temporärt. Ett inre gränsskydd kommer dessutom inte att minska antalet asylansökningar i Sverige utan kan tvärtemot öka antalet asylansökningar i Sverige.

    www.dn.se/nyheter/sverige/inte-mojligt-att-infora-permanenta-granskontroller-utan-att-ocksa-lamna-eu/
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Gert
    KillBill skrev 2015-10-19 20:10:04 följande:
    Att inför ett inre gränsskydd är inget som polisen anser är nödvändigt och kan dessutom bara genomföras temporärt. Ett inre gränsskydd kommer dessutom inte att minska antalet asylansökningar i Sverige utan kan tvärtemot öka antalet asylansökningar i Sverige.

    www.dn.se/nyheter/sverige/inte-mojligt-att-infora-permanenta-granskontroller-utan-att-ocksa-lamna-eu/
    BS. Polisen har själva sagt att de har tappat kontrollen. Det är regeringen som inte vill ha inre gränsskydd. Nu handlar det inte om att minska antalet flyktingar, nu handlar det att upprätthålla gränsen och kontrollera vilka människor det är som tar sig in i Sverige, vilket myndigheterna inte vet. Hur många IS-krigare och terrorister som nu finns i Sverige vet inte något och det är Stefan Löfven som är ytterst ansvarig.
    Give ´em Hell!
  • KillBill
    Gert skrev 2015-10-19 20:21:50 följande:
    BS. Polisen har själva sagt att de har tappat kontrollen. Det är regeringen som inte vill ha inre gränsskydd. Nu handlar det inte om att minska antalet flyktingar, nu handlar det att upprätthålla gränsen och kontrollera vilka människor det är som tar sig in i Sverige, vilket myndigheterna inte vet. Hur många IS-krigare och terrorister som nu finns i Sverige vet inte något och det är Stefan Löfven som är ytterst ansvarig.
    Läste du ens artikeln?
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Gert
    KillBill skrev 2015-10-19 20:38:55 följande:
    Läste du ens artikeln?
    Vem har pratat om permanenta gränskontroller? Första steget måste ju vara tillfälliga gränskontroller, men inte ens det vill regeringen införa. 
    Give ´em Hell!
  • brute force
    KillBill skrev 2015-10-19 20:10:04 följande:
    Att inför ett inre gränsskydd är inget som polisen anser är nödvändigt och kan dessutom bara genomföras temporärt. Ett inre gränsskydd kommer dessutom inte att minska antalet asylansökningar i Sverige utan kan tvärtemot öka antalet asylansökningar i Sverige.

    www.dn.se/nyheter/sverige/inte-mojligt-att-infora-permanenta-granskontroller-utan-att-ocksa-lamna-eu/

    Inte alls, låt den obeväpnade tullen sköta det jobbet där dom har gått ut och sagt att dom helt enkelt inte är utrustade att stoppa invällare, för riskfyllt.


    Inre grenskydd skulle kanske fånga upp dom där tiotusentals av illegala som vi vet är i landet men har inte en susning var.


    Länka inte till halelluja skräpblaskor, länka hellre till en ding ding värld, mer trovärdighet där.


     

  • todo nada
    Gert skrev 2015-10-19 18:49:01 följande:

    Studien kommer från danska rättsmedicinska institutet och justitieministeriet.

    www.mx.dk/nyheder/danmark/story/26944681


    Nej Gert, nu snurrar du till det. Jag vill inte se studien som gjordes på de flyktingar som anlände till ETT av Danmarks asylcentrum mellan 2012-2013.

    Jag vill se studien du skriver om som visar att 70-80% av de ensamkommande flyktingbarnen i våra grannländer egentligen är vuxna.
  • brute force
    todo nada skrev 2015-10-19 20:57:15 följande:
    Nej Gert, nu snurrar du till det. Jag vill inte se studien som gjordes på de flyktingar som anlände till ETT av Danmarks asylcentrum mellan 2012-2013.

    Jag vill se studien du skriver om som visar att 70-80% av de ensamkommande flyktingbarnen i våra grannländer egentligen är vuxna.

    Skriv bara halleluja och få det överstökat, vi vet att inga källor duger år sekten som inte är i förhand granskade och godkända.


     

  • todo nada
    felix le chat skrev 2015-10-19 20:02:32 följande:

    Nu fick du ju en länk och det vore mycket tacksamt om du kunde läsa det som länkats och komma

    men en kommentar.  Många på FL begär underlag eller länkar på faktauppgifter enbart i syfte att

    misskreditera det påstådda och när man får relevanta fakta så blir det tyst.

    Tacksam för svar så jag inte placerar dej i samma fack som många andra dvs trådförstörare,


    Du kan läsa samma kommentar jag nyss skrev till Gert. Det är ingen fakta alls som styrker det Gert har påstått, så det var lite synd. Men nu gav jag Gert här en chans att göra om och göra rätt, så vi får väl se om det går bättre vid andra försöket.

    Förövrigt är min placering i dina fack ointressant för mig, det är slöseri med utrymmet i tråden att du ens tar upp det.
Svar på tråden Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?