• Lars E

    Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?

    EU upplever sin värsta flyktingkris sedan krigen i Balkan och till Sverige och Tyskland har nästan alla kompasen inställd på. Men finns det en gräns och var går den isf? Att övriga EU inte ställer upp solidariskt hur mycket Melker och Löfven så önskar gör inte situationen lättare heller precis. Så hur solidarisk känner du dig när kostnaderna skenar och vår välfärd hotas?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?
  • Tumvante

    I could go on and on.

    Det är ökande. Bäst och trovärdigast är väl ändå statistik från kära brå.

    Wake up wake up från rosa drömvärlden.

  • Kverulant67
    nihka skrev 2019-08-21 13:37:42 följande:
    Hörru pratar du med mig eller gillar du bara att gnälla rätt ut och kasta in lite namn?

    Källa?

    Vad tyckte du om bilden jag publicerade? Ganska talade eller hur! Det dödliga våldet:

    1. Det dödliga våldet har minskat kraftigt.
    2. Skjutvapen är vanligare som mordvapen idag än tidigare. Men ökningen är inte särskilt dramatisk i ett helhetsperspektiv och har inte inneburit någon större ökning av totalsiffran.
    3. Folk har skjutit ihjäl varann i Sverige långt innan den nu rådande paniken ens var påtänkt. Dödligt skjutvapenvåld är inget nytt fenomen.
    4. Visserligen har skjutvapen blivit vanligare som mordvapen men skillnaden gentemot exempelvis millennieskiftet är marginell.

    Ja, två länder sticker ut, om man nu kan prata om "sticka ut" när det gäller 1%. Island och Sverige. Någon förklaring på det?
    Jo det är ganska talanade...
    (SCB samt BRÅ):
    Mord har ökat med 69% (sedan 1975)
    Sexbrott har ökat med 182%
    Narkotikabrott har ökat med 571%

    Så det håller jag med om!
  • felix le chat
    nihka skrev 2019-08-21 19:00:02 följande:

    Även antalet personer som sökt och fått vård efter ha utsatts för våld har minskat:


    Vart får du dina färggranna och stollliga grafer från ?

    Säg inte att det är från mytomanen och bedragerskan Maria Robsahm ? 
    Du har vi nått ett lågvattenmärke....
  • KillBill
    felix le chat skrev 2019-08-22 15:21:33 följande:
    Vart får du dina färggranna och stollliga grafer från ?

    Säg inte att det är från mytomanen och bedragerskan Maria Robsahm ? 
    Du har vi nått ett lågvattenmärke....
    Man kan ha synpunkter på  Maria Robsahm men vad vad är det som gör att du kallar hennes grafer som stolliga? Har du hittat några fel på dessa grafer eller var det bara något som du slängde ut dig utan att kolla upp fakta? Ett förtydligande är på sin plats. 

    Har du inga synpunkter på grafer här i tråden från SD blaskan Samtiden som visar vilseledande grafer? Om du vill så kan jag självklart utveckla varför Samtidens grafer är vilseledande.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • nihka
    Tumvante skrev 2019-08-21 21:36:35 följande:
    Våldtäktsstatistik:

    samtiden.nu/wp-content/uploads/2018/03/Grafik-Kriminalstatistik-Sverige.jpg
    Pilla mig i fittan med ett finger mot min vilja så rubriceras det våldtäkt idag oavsett om du inte känner mig eller är gift mig. 1975 hade det kallats boys will be boys eller äktenskap. Vill du tillbaka dit, eller. Kräks
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Tumvante skrev 2019-08-21 21:36:35 följande:
    Våldtäktsstatistik:

    samtiden.nu/wp-content/uploads/2018/03/Grafik-Kriminalstatistik-Sverige.jpg
    Pilla mig i fittan med ett finger mot min vilja så rubriceras det våldtäkt idag oavsett om du inte känner mig eller är gift mig. 1975 hade det kallats boys will be boys eller äktenskap. Vill du tillbaka dit, eller. Kräks
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    felix le chat skrev 2019-08-22 15:21:33 följande:
    Vart får du dina färggranna och stollliga grafer från ?

    Säg inte att det är från mytomanen och bedragerskan Maria Robsahm ? 
    Du har vi nått ett lågvattenmärke....
    Ja, två länder sticker ut, om man nu kan prata om "sticka ut" när det gäller 1%. Island och Sverige. Någon förklaring på det?

    Och som sagt, tack för den irrelevanta källhänvisningen om skjutningar. Som återigen sagt, det dödliga våldet har MINSKAT. Färre människor i absoluta tal och procent dör till följd av våldshandlingar. Se att använda skjutvapen blir alltmer populärt framför kniv och strypning, dränkning mfl mordtekniker som att du är lika D Ö D avsett om du skjuts till döds, knivhuggs till döds eller stryps/dränks. Man kan inte komparera död. Inget död, dödare, dödast utan bara D Ö D oavsett hur, och det dödliga våldet har MINSKAT. 

    Hahaha! MR har alltså inte "kalibrerat" sig ned typ Avpixlat/Samtiden och Pettersson. Så FÖRARGLIGT. Och exakt VAD stämmer inte?

    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Kverulant67
    nihka skrev 2019-08-24 23:06:45 följande:
    Pilla mig i fittan med ett finger mot min vilja så rubriceras det våldtäkt idag oavsett om du inte känner mig eller är gift mig. 1975 hade det kallats boys will be boys eller äktenskap. Vill du tillbaka dit, eller. Kräks
    Ja för fan! Då fanns inte pk-samhället och en massa bråk om att få in en massa nya kön eller mens-certifiera olika ställen i stället för att ta tag i hedersvåld mm som dagens vänsterfolk och MP håller på med!

    Jag var själv tonåring på 70-talet och minns att det fanns inga skjutningar eller knivar, då var man rädd för att få en knytnäve som värst!
  • Kverulant67
    nihka skrev 2019-08-24 23:48:25 följande:
    Ja, två länder sticker ut, om man nu kan prata om "sticka ut" när det gäller 1%. Island och Sverige. Någon förklaring på det?

    Och som sagt, tack för den irrelevanta källhänvisningen om skjutningar. Som återigen sagt, det dödliga våldet har MINSKAT. Färre människor i absoluta tal och procent dör till följd av våldshandlingar. Se att använda skjutvapen blir alltmer populärt framför kniv och strypning, dränkning mfl mordtekniker som att du är lika D Ö D avsett om du skjuts till döds, knivhuggs till döds eller stryps/dränks. Man kan inte komparera död. Inget död, dödare, dödast utan bara D Ö D oavsett hur, och det dödliga våldet har MINSKAT. 

    Hahaha! MR har alltså inte "kalibrerat" sig ned typ Avpixlat/Samtiden och Pettersson. Så FÖRARGLIGT. Och exakt VAD stämmer inte?
    Har sexbrottsligheten, narkotikabrott, vapeninnehav eller person minskat också?

    Personligen får gärna dödligheten av skjutningarna öka, då det bara blir mindre kriminella kvar på våra gator....

    Som sagt så är denna samt den förra regeringen utsedd till de sämsta någonsin av en anledning....
Svar på tråden Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?