• Lars E

    Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?

    EU upplever sin värsta flyktingkris sedan krigen i Balkan och till Sverige och Tyskland har nästan alla kompasen inställd på. Men finns det en gräns och var går den isf? Att övriga EU inte ställer upp solidariskt hur mycket Melker och Löfven så önskar gör inte situationen lättare heller precis. Så hur solidarisk känner du dig när kostnaderna skenar och vår välfärd hotas?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?
  • Kverulant67
    KillBill skrev 2019-08-26 11:54:32 följande:
    Nej, det stämmer inte och du är lika fel ute här som i dina kommentarer kring BNP. Länka till den BRÅ statistik som du tror visar det du hävdar så fortsätter vi diskussionen efter det. 
    Som jag sa så togs den ner pga av all kritik från dej och dina pk-polare.
    Den diskuterades också i nyheterna på SVT då.
    Antar att du inte heller har hört när poliser läckt ststistik över sexövergreppen på musikfestivaler? Men där var det ju hela 100%....

    Du tror alltså på allvar att invandrare inte är över-reprsesenterade när det gäller olika brott? Tom GW (som är S) har ju pratat om det....
  • Kverulant67
    KillBill skrev 2019-08-26 12:00:46 följande:
    Jag är övertygad om att du inte kommer kunna hänvisa till någon BRÅ rapport eftersom det inte finns någon BRÅ rapport med detta resultat 

    Hittar du på egna nyheter som ska passa den främlingsfientliga agendan?
    Räcker SVT som källa för dej?
    I så fall har jag länkar eftersom jag inte hittar BRÅ:s statistik, men vet att den finns eftersom jag använde den som källa för något (eller 2) år sedan i andra diskussuiner..
    Den säger att mellan 2012-2017 så var siffran för nyanlända 58%, ingen siffra för andra generationens invandrare dock där.
    Eftersom flyktingbommen var 2015-16 så har vi 2-3 år som hade en ganska låg (i dagens jämförelse). Så SVT och BRÅ stämmer nog väldigt bra.

    Då ska vi ändå ha i åtanke att dessa nyanlända bara är drygt 10% av befolkningen så det blir en fruktansvärd överrepresentation....
  • Kverulant67
    KillBill skrev 2019-08-26 12:00:46 följande:
    Jag är övertygad om att du inte kommer kunna hänvisa till någon BRÅ rapport eftersom det inte finns någon BRÅ rapport med detta resultat 

    Hittar du på egna nyheter som ska passa den främlingsfientliga agendan?
    Eftersom du inte tror på något jag säger så får jag väl styrka mitt uttalande om sexbrotten som skenade from 2015. Källa BRÅ

  • KillBill
    Kverulant67 skrev 2019-08-26 18:53:17 följande:

    Som jag sa så togs den ner pga av all kritik från dej och dina pk-polare.

    Den diskuterades också i nyheterna på SVT då.

    Antar att du inte heller har hört när poliser läckt ststistik över sexövergreppen på musikfestivaler? Men där var det ju hela 100%....

    Du tror alltså på allvar att invandrare inte är över-reprsesenterade när det gäller olika brott? Tom GW (som är S) har ju pratat om det....


    Larva dig inte. BRÅ är en statlig myndighet och tar inte bort rapporter bara för att folk inte gillar resultaten.

    Det är ingen hemlighet att invandrare, människor som bor i socialt utsatta områden och t.ex sverigedemokratiska riksdagsmän är överrepresenterade i brottsstatistiken men ingen av dessa grupper är så överrepresenterade som du hävdade i ditt inlägg. Det är tydligt att det var ett påhitt från din sida.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Kverulant67 skrev 2019-08-26 19:03:37 följande:

    Räcker SVT som källa för dej?

    I så fall har jag länkar eftersom jag inte hittar BRÅ:s statistik, men vet att den finns eftersom jag använde den som källa för något (eller 2) år sedan i andra diskussuiner..

    Den säger att mellan 2012-2017 så var siffran för nyanlända 58%, ingen siffra för andra generationens invandrare dock där.

    Eftersom flyktingbommen var 2015-16 så har vi 2-3 år som hade en ganska låg (i dagens jämförelse). Så SVT och BRÅ stämmer nog väldigt bra.

    Då ska vi ändå ha i åtanke att dessa nyanlända bara är drygt 10% av befolkningen så det blir en fruktansvärd överrepresentation....


    Länka på du, det du länkar till kommer ändå inte visa det du påstår..
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Kverulant67 skrev 2019-08-26 19:09:02 följande:

    Eftersom du inte tror på något jag säger så får jag väl styrka mitt uttalande om sexbrotten som skenade from 2015. Källa BRÅ


    Detta är en BRÅ enkät som inte visar det som du påstår och som kritiserats för stora brister..

    www.svd.se/trygghetsstudie-fran-bra-riskerar-att-vilseleda

    Citat:

    En granskning av Nationella Trygghetsundersökningen 2018 från Brå visar på uppseendeväckande brister, så stora att det kan befaras att NTU i praktiken vilseleder allmänhet, medier och politiker. Det skriver flera debattörer.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KlantSmurfen
    Kverulant67 skrev 2019-08-26 10:26:27 följande: #4296
    Jo det kan man! Härom året släppte BRÅ en statistik om vilka som begått bla sexbrott, rån, våldsbrott.
    Den visade att 76% av alla sexbrott hade begåtts av nykommande.
    20% hade begåtts av andra generationen invandrare.
    Det blev ju ett väldigt liv i PK-media om att man släppte en sådan statistik eftersom den framkallade rassisim...
    nepp, förra var 2005, nästa kommer 2021.

    Nya studier om brott och migration
    www.bra.se/om-bra/nytt-fran-bra/arkiv/nyheter/2019-03-29-nya-studier-om-brott-och-migration.html
    Indikatorer på sexualbrottsutvecklingen 2005-2017
    www.bra.se/download/18.62c6cfa2166eca5d70e1919f/1565079287510/2019_5_Indikatorer_%20pa_sexualbrottsutvecklingen_2005_2017.pdf
  • KillBill
    KlantSmurfen skrev 2019-08-26 20:26:05 följande:

    nepp, förra var 2005, nästa kommer 2021.

    Nya studier om brott och migration

    www.bra.se/om-bra/nytt-fran-bra/arkiv/nyheter/2019-03-29-nya-studier-om-brott-och-migration.html

    Indikatorer på sexualbrottsutvecklingen 2005-2017

    www.bra.se/download/18.62c6cfa2166eca5d70e1919f/1565079287510/2019_5_Indikatorer_%20pa_sexualbrottsutvecklingen_2005_2017.pdf


    Den förra BRÅ utredningen visade inte heller det kverulant påstår.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • nihka
    Liberté skrev 2019-08-25 00:58:06 följande:
    Sjukvården har blivit betydligt bättre .. vi ligger fortfarande rejält över EU snitt på alla variabler. Alla EU har gått ned , Sverige har i princip stått stilla i jämförelse...
    Jaså sjukvården har blivit bättre i detta "bottenland" och det skulle förklara varför det dödliga våldet har minskat. Hahahaha! 
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Kverulant67 skrev 2019-08-24 23:56:23 följande:
    Har sexbrottsligheten, narkotikabrott, vapeninnehav eller person minskat också?

    Personligen får gärna dödligheten av skjutningarna öka, då det bara blir mindre kriminella kvar på våra gator....

    Som sagt så är denna samt den förra regeringen utsedd till de sämsta någonsin av en anledning....
    Ja, se där. Du vill att fler människor som skjuts ska dö. Men varför är jag inte förvånad?

    Jag tycker den här regeringen är bäst. Och den förra var ännu bättre
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?