• Anonym (förtv­ivlad)
    Äldre 2 Nov 14:59
    13976 visningar
    115 svar
    115
    13976

    Tror inte på att han inte har nå känslor

    Mannen jag har ett "förhållande" med säger att han inte har nå känslor för mig, men jag litar inte på de. Enligt han har vi inte ett förhållande utan en kk-relation. Men vi umgås precis som i ett förhållande, skillnaden mellan de och kk kanske är hårfin men ändå. Har träffat hans barn och hans mamma vet om mig också, så är de för mycket gos, vi gör så mycket annat och träffas utan sex. Nu vill han även para ihop en kompis med nån av mina kompisar.

    Vi har gått igenom så mycket, han har en jobbig separation i bagaget som jag har stöttat han igenom. Och jag tror att den är anledningen till att han säger att han inte har känslor och att han inte vill ha ett förhållande. Men vid 3 tillfällen har han efter några öl sagt att han hsr känslor, men va länge sen han sa de sist. Han vågar inte och va inställd från början att va singel många år. Han har varit där för mig när jag har haft de tufft med. Jag har försökt många gånger att gå vidare, men de går inte.

    Min magkänsla säger att de finns känslor där, och jag har inte fel! Jag känner han och de har varit flera saker han visst har ändrat sig om många månader senare. Tex va han helt inställd på att sälja huset, jag sa att han kommer ångra sig och visst blev de så, nu 9 månader senare ska han bo kvar. Har varit en del sånna saker, jag känner han och min magkänsla har rätt.

    Men vad ska jag göra?

  • Svar på tråden Tror inte på att han inte har nå känslor
  • Anonym (förtv­ivlad) Trådstartaren
    Äldre 9 Nov 17:48
    Kjell2 skrev 2015-11-09 16:01:11 följande:

    Men varför träffar du honon? Gillar du att dra ut på något plågsamt?


    Nej jag ville som sagt va prata igår redan. Men prata vill jag
  • Äldre 10 Nov 14:12
    Anonym (förtvivlad) skrev 2015-11-09 14:21:25 följande:
    Nej skyldig mig är han väl inte. Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara hur jag menar med det..

    Jag förstår självklart att man känner så. Men man umgås inte som vi har gjort, inte när man vet att den andra har känslor och vill ha barn. Jag tror att han har känslor med, men att de är säkert som du säger med att börja om på ny kula. Jag skulle vilja prata och komma fram till nån lösning, men är ju ganska omöjligt..
    Ansvaret att det har blivit såhär är er bådas. Han har varit klar och tydlig med att han inte har så starka känslor för dig och vill inte ha familj och barn, men ändå har du fortsatt förhållandet med honom. Du har varit klar och tydlig med att du har känslor för honom och vill ha familj och barn, ändå har han fortsatt förhållandet med dig.

    Det är precis som om ni bägge två undvikit den stora frågan och hoppats på att kunna förändra (du) eller ignorera (han) den andres önskemål och känslor.

    Såhär kan det tyvärr bli när man undviker att kommunicera rakt och ärligt med varandra.
  • Anonym (-lool­-)
    Äldre 10 Nov 20:22

    Hur har det gått, ts?

  • Anonym (förtv­ivlad) Trådstartaren
    Äldre 11 Nov 03:53
    Anonym (-lool-) skrev 2015-11-10 20:22:35 följande:

    Hur har det gått, ts?


    Inte så bra, ingen som blir förvånad va? Vi gick en promenad, prata massa men inte om de vi skulle prata om fast de kändes att det hängde i luften. Efter handla vi mat och åkte hem till mig. Han började prata men jag kände direkt att tårarna kom så jag fega ur och typ "skämta"/krama bort de.. Inte bra..

    Jag känner iallafall att jag inte vill fortsätta som vi har gjort, som de blir att göra nu. Jag vill inte. Skickade nyss iväg ett sms, bad om ursäkt att jag är dålig på att prata, att jag känner att vi behöver göra de, gärna ikväll om han har tid.
  • Anonym (Y)
    Äldre 11 Nov 09:14

    Men ta det på telefon då ikväll, om det känns lättare för dig? Det där snacket måste ni ju ändå ta förr eller senare.

  • Anonym (förtv­ivlad) Trådstartaren
    Äldre 11 Nov 09:46
    Anonym (Y) skrev 2015-11-11 09:14:05 följande:

    Men ta det på telefon då ikväll, om det känns lättare för dig? Det där snacket måste ni ju ändå ta förr eller senare.


    Ja kanske, men känns väl inge lättare heller direkt.. Vi skrev iallafall lite imorse. Han kan inte träffas idag, sen kommer barnen så finns ingen möjlighet förens nästa vecka. Jag bad iallafall honom tänka över allt till nästa vecka, så kan vi prata då (även om de troligtvis inte ändrar nåt). Har inte fått svar på de, han sover pga nattjobb nu..
  • Anonym (Y)
    Äldre 11 Nov 10:14
    Anonym (förtvivlad) skrev 2015-11-11 09:46:09 följande:

    Ja kanske, men känns väl inge lättare heller direkt.. Vi skrev iallafall lite imorse. Han kan inte träffas idag, sen kommer barnen så finns ingen möjlighet förens nästa vecka. Jag bad iallafall honom tänka över allt till nästa vecka, så kan vi prata då (även om de troligtvis inte ändrar nåt). Har inte fått svar på de, han sover pga nattjobb nu..


    Ok, bara att dra ut på plågan då...
  • Anonym (förtv­ivlad) Trådstartaren
    Äldre 11 Nov 10:19
    Anonym (Y) skrev 2015-11-11 10:14:41 följande:

    Ok, bara att dra ut på plågan då...


    Ja de är väl lite så, jag vet
  • Anonym (-lool­-)
    Äldre 11 Nov 16:43
    Anonym (förtvivlad) skrev 2015-11-11 03:53:06 följande:
    Inte så bra, ingen som blir förvånad va? Vi gick en promenad, prata massa men inte om de vi skulle prata om fast de kändes att det hängde i luften. Efter handla vi mat och åkte hem till mig. Han började prata men jag kände direkt att tårarna kom så jag fega ur och typ "skämta"/krama bort de.. Inte bra..

    Jag känner iallafall att jag inte vill fortsätta som vi har gjort, som de blir att göra nu. Jag vill inte. Skickade nyss iväg ett sms, bad om ursäkt att jag är dålig på att prata, att jag känner att vi behöver göra de, gärna ikväll om han har tid.
    Men vad sa han då, när du började skämta bort det för att slippa gråta? Exakt vad är det du känner behov av att prata om, är det något du vill säga, något du vill fråga, eller något du vill höra från honom? För jag tänker att ni är väl ändå ganska överens om att avsluta, varför inte bara ta det på telefon.
  • Anonym (förtv­ivlad) Trådstartaren
    Äldre 11 Nov 17:13
    Anonym (-lool-) skrev 2015-11-11 16:43:58 följande:

    Men vad sa han då, när du började skämta bort det för att slippa gråta? Exakt vad är det du känner behov av att prata om, är det något du vill säga, något du vill fråga, eller något du vill höra från honom? För jag tänker att ni är väl ändå ganska överens om att avsluta, varför inte bara ta det på telefon.


    Han sa väl inte så mycket. Va tyst nån sekund som han tänkte men sen rulla samtalet vidare.

    Jag vet inte. Jag vill känna att vi verkligen har pratat om de. Jag är väl bara korkad..
  • Äldre 11 Nov 17:47
    Anonym (förtvivlad) skrev 2015-11-11 17:13:58 följande:

    Han sa väl inte så mycket. Va tyst nån sekund som han tänkte men sen rulla samtalet vidare.

    Jag vet inte. Jag vill känna att vi verkligen har pratat om de. Jag är väl bara korkad..


    Ja
  • Stårsc­han
    Äldre 11 Nov 20:04
    Anonym (förtvivlad) skrev 2015-11-11 17:13:58 följande:
    Han sa väl inte så mycket. Va tyst nån sekund som han tänkte men sen rulla samtalet vidare.

    Jag vet inte. Jag vill känna att vi verkligen har pratat om de. Jag är väl bara korkad..
    Om du vill prata om det så måste du ju också vara stark nog att ta upp frågan och sedan fortsätta diskussionen tills du tycker att du är klar, eller tills han inte vill längre. Det funkar inte att "träffas personligen för att prata ut" om man sedan undviker ämnet. Du är absolut inte korkad, men otroligt konflikträdd. Och det är du inte ensam om.
  • Anonym (förtv­ivlad) Trådstartaren
    Äldre 12 Nov 06:50
    Stårschan skrev 2015-11-11 20:04:35 följande:

    Om du vill prata om det så måste du ju också vara stark nog att ta upp frågan och sedan fortsätta diskussionen tills du tycker att du är klar, eller tills han inte vill längre. Det funkar inte att "träffas personligen för att prata ut" om man sedan undviker ämnet. Du är absolut inte korkad, men otroligt konflikträdd. Och det är du inte ensam om.


    Jag ska verkligen ta tag i det när vi ses nästa gång. Han är väldigt lätt att prata med så kanske blir bra bara jag kommer igång. Lite konflikträdd är jag. Men mest beror de på att jag har svårt att hålla tillbaka tårarna, när dom kommer kan jag inte prata alls. Nån grej jag har, superdrygt! Jag är inte så rädd att säga (skriva) va jag tycker.
  • Anonym (been there)
    Äldre 12 Nov 16:17

    Men skriv ner det du vill säga då Jag grinar också när jag ska tala om känsliga saker och ibland även när jag eg är arg. Börjar du grina så du inte kan prata så ge honom det du skrivit och så grinar du klart medan han läser

  • Påven Johann­a
    Äldre 19 Nov 17:22

    Hur gick det här då?

Svar på tråden Tror inte på att han inte har nå känslor