• Tom Araya

    Immigration/invandring/flyktingar - varför?

    För mig är inte frågan OM vi ska ha invandring eller ta emot flyktingar, utan HUR och HUR MÅNGA vi klarar samt att man måste vara uppriktig med de problem och utmaningar som följer och ha konkreta idéer om hur man löser dem.

    Jag är så less på folk och politiker som förespråkar/stödjer/beslutar om att ta emot en massa folk från andra länder och när problemen kommer så är det...


    Om man istället tog ansvaret för det man beslutar så hade det inte sett ut som det gör.

  • Svar på tråden Immigration/invandring/flyktingar - varför?
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2016-07-08 20:28:28 följande:
    Jag tycker bara att det märkligt att fokusera på politisk bevakning när man pratar om den rasideologisk och antisemitiska sajten Avpixlat.

    Det är ungefär som de som fokuserar på att Adolf Hitler minsann skapade en massa arbetstillfällen under sin tid vid makten.
    Nej, det var en naturlig följd av den diskussion som föregick, nämligen nyhetsmedia och dess kvalitet.
  • Tom Araya

    Massinvandringsförespråkarna säger att man inte ska ställa grupper mot varandra i diskussionen om invandring, men det är precis vad som görs redan i politikens förslag och beslut om stora invandringstal, vilket man inte vill stå för.


    Kan tvingas lämna lokalerna efter 22 år
    Publicerad 28 nov 2016 kl 18.02

    16 handikappföreningar kan tvingas bort från sina lokaler i Piteå efter 22 år. Orsaken är att nyanlända behöver bostäder.


    ? Vi upplever att det är en försämring för våra medlemmar, säger ordföranden för reumatikerföreningen i Piteå.

    www.expressen.se/nyheter/kan-tvingas-lamna-lokalerna-efter-22-ar/

  • Tom Araya
    2016-10-09 15:00

    Tiden har tagit slut för svensk bostadspolitik - saknas bostäder till 100 000 flyktingar
    Verkligheten har nu kommit ikapp den svenska bostadspolitiken. Av 290 kommuner har 272 brist på bostäder åt de knappt 22 000 flyktingar (fd asylsökande som fått uppehållstillstånd) som staten tvångsplacerat hos kommunerna i år. Nästa år ska ytterligare drygt 100 000 flyktingar kommunplaceras och inkompetensen hos fd "bostadsminister" Kaplan (mp) och nuvarande bostadsminister Eriksson lyser igenom.

    cornucopia.cornubot.se/2016/10/tiden-har-tagit-slut-for-svensk.html
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2016-12-09 14:49:58 följande:

    Relaterad tråd:

    www.familjeliv.se/forum/thread/73020675-lasningen-en-analys-av-svensk-invandringspolitik


    Den bok som du refererar till betraktas som tendentiös och akademiskt ohederlig.Professor Jan Ekberg har avfärdat de slutsatser som publiceras i boken:

    www.google.se/amp/s/politifon.wordpress.com/2014/07/08/en-granskning-av-jan-tullbergs-invandringskritiska-bok-lasningen/amp/
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2016-12-09 20:48:51 följande:
    Jag länkade till en tråd, boken har jag inte läst så den får du diskutera med trådstartaren.
    Kan du då förklara vad som är relevant att ta del av i den tråd som du länkar till och som handlar om boken Låsningen (en bok som betraktas som tendentiös och akademiskt ohederlig)?

     


     


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2016-12-10 10:42:35 följande:
    Kan du då förklara vad som är relevant att ta del av i den tråd som du länkar till och som handlar om boken Låsningen (en bok som betraktas som tendentiös och akademiskt ohederlig)?

     


     


    Jag betraktar tråden som generell debatt om invadring då den refererar till fler böcker, inte bara en.
Svar på tråden Immigration/invandring/flyktingar - varför?