• moaz

    Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

    Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2016-07-10 11:47:32 följande:

    Sorry, jag hade klickat på den senaste tweeten som du hade länkat till men den handlade om något annat. Jag undrar fortfarande hur troligt det är att ett land, på frågan från en privatperson eller genom ett tweet på twitter skulle  erkänna att de har kränkt ett annat lands territorium? Är det inte väldigt naivt att tro att det skulle ske? Vad tror du jag får för svar om jag ringer ryska ambassaden och frågar dem om Ryssland har kränkt svenskt luftrum på Gotland?


    Om vi tror att främmande nationer svarar sanningsenligt på Twitter på frågor om försvarshändelser så finns det säkert utrymme att minska det svenska försvaret.


    Problemet är att SR påstår att ambassaden "påstår sig inte känna till saken" medan ambassaden redan en månad tidigare FÖRNEKAT saken i ett direkt svar till SR. Varför bortser SR från det svaret?

    Om ambassaden ljuger eller inte är irrelevant för kritiken mot SR.
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2016-07-12 10:05:29 följande:
    Problemet är att SR påstår att ambassaden "påstår sig inte känna till saken" medan ambassaden redan en månad tidigare FÖRNEKAT saken i ett direkt svar till SR. Varför bortser SR från det svaret?

    Om ambassaden ljuger eller inte är irrelevant för kritiken mot SR.

    Så du menar att om SR får tips om att den svenska marinen har observerat en tysk ubåt på svenskt territorium så bör man inte rapportera om detta? Spelar det någon roll i sammanhanget om den tyska ambassaden skulle förneka att den tyska marinen har kränkt svenskt territorium (alla vet ju att den tyska ambassaden aldrig skulle erkänna en kränkning)? 


     


    Jag tycker att det är intressant att varken försvarsministern eller Moderaternas försvarspolitiska talesperson Hans Wallmark dementerar uppgiften att ubåten var tysk. Tvärtom så säger  Hans Wallmark att "jag tror inte att man ska utgå från att alla incidenter nödvändigtvis är ryska, det är ju många andra stater som gör det. Ofta är det oavsiktligt eller misstag eller att man råkat gå ur kurs. Jag tror att man ändå ska göra en distinktion mellan vad som är olyckliga omständigheter och tillfälligheter, och vad som är systematik"

    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6470062
    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6469624

    Kommentar till rapporteringen av Ekots chef Olle Zachrison: 
    sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx&grupp=14434&artikel=6469748


     


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2016-07-12 11:57:49 följande:

    Så du menar att om SR får tips om att den svenska marinen har observerat en tysk ubåt på svenskt territorium så bör man inte rapportera om detta?


     


    Läs igen.

    Vi andra konstaterar att SR "missat" svaret från ambassaden när de vill presentera sin teori.
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2016-07-12 17:47:53 följande:
    Läs igen.

    Vi andra konstaterar att SR "missat" svaret från ambassaden när de vill presentera sin teori.
    Vi andra konstaterar!

    Är du fler än enFörvånad
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2016-07-12 17:47:53 följande:
    Läs igen.

    Vi andra konstaterar att SR "missat" svaret från ambassaden när de vill presentera sin teori.
    Läs förklaringen från Ekots chef. Läs vad moderaternas försvarspolitiske talesman säger. Mer och mer tyder på att Ekot har haft anledning att rapportera om att ubåten som kränkte svenskt territorium (enligt källor till Ekot) var tysk.
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2016-07-12 18:44:31 följande:
    Läs förklaringen från Ekots chef. Läs vad moderaternas försvarspolitiske talesman säger. Mer och mer tyder på att Ekot har haft anledning att rapportera om att ubåten som kränkte svenskt territorium (enligt källor till Ekot) var tysk.
    Och förklaringen från "oberoende" SR Ekots chef till varför de bortser från ambassadens nekande och istället låtsas om att ambassaden "inte vet någoting om frågan" är ... ?

    Länk?
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2016-07-12 20:31:37 följande:
    Och förklaringen från "oberoende" SR Ekots chef till varför de bortser från ambassadens nekande och istället låtsas om att ambassaden "inte vet någoting om frågan" är ... ?

    Länk?
    I inlägg #894 länkar jag till Ekochefen och moderaternas försvarspolitiske talesman.

    Tycker du att public service alltid ska tillfråga främmande makt om de har kränkt svenskt territorium? Ska Kreml alltid få möjlighet att dementera misstänkta kränkningar av svenskt territorium?
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2016-07-12 20:59:34 följande:
    I inlägg #894 länkar jag till Ekochefen och moderaternas försvarspolitiske talesman.

    Tycker du att public service alltid ska tillfråga främmande makt om de har kränkt svenskt territorium? Ska Kreml alltid få möjlighet att dementera misstänkta kränkningar av svenskt territorium?
    Jag tror att Flash G i vanlig ordning har fastnat i ett parkettgolvstänk, såtillvida ett hen hakat upp sig på en i sammanhanget irrelevant detalj.

    Man kan om man så vill lyssna till intervjun med försvarsutskottets ordförande Allan Widman. Den ger ett helt annat perspektiv på nyhetenSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • KillBill
    FDFMGA skrev 2016-07-13 07:34:47 följande:
    Jag tror att Flash G i vanlig ordning har fastnat i ett parkettgolvstänk, såtillvida ett hen hakat upp sig på en i sammanhanget irrelevant detalj.

    Man kan om man så vill lyssna till intervjun med försvarsutskottets ordförande Allan Widman. Den ger ett helt annat perspektiv på nyhetenSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
    Intressant, länk?
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2016-07-13 07:46:45 följande:
    Intressant, länk?
    Tror att du själv postat länken i början av den här lite förvirrade diskussionen.

    Själv anser jag att Nordkorea är ett jävla skitland - men detta tillbakavisas av den nordkoreanska ambassaden.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?