• moaz

    Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

    Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • K Markatta
    FDFMGA skrev 2016-08-10 00:46:12 följande:
    Busschauffören blev för övrigt avskedad.
    Tänker du inte på någon annan busschaufför nu? Den här idiotiska kommentaren av en representant för rånluvevänstern skrevs 2013.

    Samma person ses här skratta när nazister försöker driva med Annie Lööf:



  • FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2016-08-10 01:05:38 följande:
    Tänker du inte på någon annan busschaufför nu? Den här idiotiska kommentaren av en representant för rånluvevänstern skrevs 2013.

    Samma person ses här skratta när nazister försöker driva med Annie Lööf:

     



    Fullt möjligt. Jag har inget twitterkonto så jag känner inte till vilka bussförare som är aktuella på twitter. Jag tänkte närmast på den som fick sparken efter att ha misshandlat en flykting.

    Du länkade förresten nyligen till något på twitter där mygghjärnehögern spekulerade i att SR sympatiserar med Grå vargarna, ja, jag tror iallafall att det var mygghjärnehögern. Är obekant med twitter och det första jag stötte på var någon hänvisning till Fria Tider.

    Var det möjligen i stället hos SD:s avdelning för tombollskastning du befann dig då?
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • K Markatta
    FDFMGA skrev 2016-08-10 08:24:20 följande:
    Fullt möjligt. Jag har inget twitterkonto så jag känner inte till vilka bussförare som är aktuella på twitter. Jag tänkte närmast på den som fick sparken efter att ha misshandlat en flykting.
    Det finns säkert tusentals busschaufförer i Sverige. Om du inte vet vem som avses är det ingen större mening med att gissa på att diskussionen handlar om just en specifik chaufför som du råkar ha hört talas om. Sannolikheten att gissa fel är nog tämligen hög.
    FDFMGA skrev 2016-08-10 08:24:20 följande:
    Du länkade förresten nyligen till något på twitter där mygghjärnehögern spekulerade i att SR sympatiserar med Grå vargarna, ja, jag tror iallafall att det var mygghjärnehögern

    Jag länkade till ett inlägg på twitter som författats av ekoredaktionen på Sveriges radio. Om du tycker att Ekot är "mygghjärnehöger" får det stå för dig.
  • FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2016-08-10 20:16:47 följande:
    Det finns säkert tusentals busschaufförer i Sverige. Om du inte vet vem som avses är det ingen större mening med att gissa på att diskussionen handlar om just en specifik chaufför som du råkar ha hört talas om. Sannolikheten att gissa fel är nog tämligen hög.


    Jag länkade till ett inlägg på twitter som författats av ekoredaktionen på Sveriges radio. Om du tycker att Ekot är "mygghjärnehöger" får det stå för dig.
    Där ser man, Twitter är inte min grej och din länk fungerar inte längre.

    Hursomhelst, anser jag att Ekot är i särklass avseende opartiskhet och saklighet.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Flash Gordon
    Kung Markatta skrev 2016-08-08 00:37:26 följande:
    Turkiska fascister från Grå Vargarna är ute och demonstrerar och gör sin karaktäristiska hälsning, vilket fångas på bild:

    twitter.com/sr_ekot/status/762309903713173504

    Sakliga och opartiska Sveriges Radio rapporterar:

    "De hyllar demokratin och hedrar martyrerna"

    När detta kritiseras låter SR bilden och bildtexten ligga kvar och kommer istället med en lam ursäkt: "Ekot missade att sätta citattecken i rubriken som syftar på arrangörens budskap"
    Kvaliteten på journalistiken ...
  • Rataxes


    Det handlar om val av ord. Det handlar om retorik. Det handlar om vem man helst inte vill skriva illa om
    För övrigt anser jag att Rikspolischef Dan Eliasson omgående bör entledigas.
  • KillBill
    Rataxes skrev 2016-08-16 20:58:08 följande:
    Det handlar om val av ord. Det handlar om retorik. Det handlar om vem man helst inte vill skriva illa om
    Det här var illa, mycket illa. När man gogglar lite så inser man att uppgiften har sitt ursprung från Nyhetsbyrån Siren och Dagens Industri. 

    "Regeringens satsning på traineejobb för arbetslösa ungdomar har inte blivit någon succé. Ett år efter införandet har totalt 125 nya jobb skapats, skriver Dagens industri med hänvisning till nyhetsbyrån Siren"
    www.epochtimes.se/ingen-succe-traineejobb/

    Tydligen har SVT infiltrerat både nyhetsbyrån Siren och Dagens industri och en lång rad med svenska tidningar och tvingat dem att inte rikta för skarp kritik mot regeringen för detta med traineejobben.. 



    Alla tidningar hänvisar till nyhetsbyrån Siren och eller till Dagens industri men alla förstår ju att detta har SVT och regeringen tvingat dem att göra..


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • K Markatta

    Du har fokuserat på fel rubrik, Bill.

    www.svt.se/nyheter/inrikes/fiasko-for-statlig-satsning-pa-yrkesintroduktion

    Det skulle på sikt bli 30.000 nya jobb om året till unga arbetslösa, men SVT:s granskning visar att införandet av så kallade yrkesintroduktionsavtalsjobb, en typ av lärlingsplats för unga, går fortsatt trögt. Hittills i år har det bara blivit 600 nya jobb.

    Det gick alltså trögt enligt SVT:s egen granskning. Det är en neutral beskrivning. Att kalla det för fiasko är däremot en aning för värdeladdat för sakliga och opartiska SVT.

    Vi kan väl jämföra med följande tänkta rubrik och ingress:

    Dunderfiasko för Löfvens satsning på traineejobb

    Regeringens satsning på traineejobb för arbetslösa ungdomar har inte blivit någon succé. Ett år efter införandet har totalt 125 nya jobb skapats, skriver Dagens industri med hänvisning till nyhetsbyrån Siren.

    Inte heller det är enligt mitt tycke ett lämpligt sätt för SVT att rapportera men du kanske tycker annorlunda?

  • KillBill
    Kung Markatta skrev 2016-08-16 23:26:55 följande:

    Du har fokuserat på fel rubrik, Bill.

    www.svt.se/nyheter/inrikes/fiasko-for-statlig-satsning-pa-yrkesintroduktion

    Det skulle på sikt bli 30.000 nya jobb om året till unga arbetslösa, men SVT:s granskning visar att införandet av så kallade yrkesintroduktionsavtalsjobb, en typ av lärlingsplats för unga, går fortsatt trögt. Hittills i år har det bara blivit 600 nya jobb.

    Det gick alltså trögt enligt SVT:s egen granskning. Det är en neutral beskrivning. Att kalla det för fiasko är däremot en aning för värdeladdat för sakliga och opartiska SVT.

    Vi kan väl jämföra med följande tänkta rubrik och ingress:

    Dunderfiasko för Löfvens satsning på traineejobb

    Regeringens satsning på traineejobb för arbetslösa ungdomar har inte blivit någon succé. Ett år efter införandet har totalt 125 nya jobb skapats, skriver Dagens industri med hänvisning till nyhetsbyrån Siren.

    Inte heller det är enligt mitt tycke ett lämpligt sätt för SVT att rapportera men du kanske tycker annorlunda?


    Haha jag tror jag dör..
  • K Markatta
    KillBill skrev 2016-08-16 23:37:16 följande:
    Haha jag tror jag dör..
    Du, förresten Bill. Kollade just dagens industris artikel, som SVT hämtat sin nyhet ifrån:

    www.di.se/artiklar/2016/8/15/fiasko-for-traineejobben/

    Fiasko för traineejobben

    Regeringen pratade om att skapa tusentals nya traineejobb för arbetslösa ungdomar. Men på ett år har det bara blivit 125 jobb.

    Här var det alltså Fiasko med stort F för Löfven och hans traineejobb.
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?