• moaz

    Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

    Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • K Markatta
    KillBill skrev 2016-09-04 10:17:23 följande:
    Aftonbladet som är den som har avslöjat SDs desinformatör gick själv ut och berättade att desinformatören också gjort jobb åt AB
    Aftonblaskan påstår att denne "desinformatör" författat en uppenbar trollinsändare som skickats in till dem. De upptäckte inte trollandet utan publicerade glatt debattartikeln i tron att den var äkta. Som enda bakgrundskontroll mailade de personen som skrivit den och frågade om han fanns på riktigt. De kunde inte hitta honom i offentliga register nämligen. Jadå, mailade trollet tillbaka. Jag... eh... tja... jag har skyddad identitet! Det är därför ni inte hittar mig!

    Aftonbladet köpte det och publicerade glatt den idiotiska artikeln.

    Efter att ha blivit totalt bortgjorda på det här sättet får man kanske ha lite förståelse för att de tuggar fradga där på redaktionen idag.
  • K Markatta
    Rataxes skrev 2016-09-04 17:24:54 följande:
    Denna regel är till för att undvika spridning av känsliga uppgifter om personer som är utsatta för allvarliga och konkreta hot. Exempel är uppgifter om boende- eller vistelseort. Ett undantag är om uppgifterna är allmänt kända, eller om det rör sig om uppgifter som personen själv spridit."

    Aftonbladet är verkligen en skräpblaska i klass med "News Of The World".
    Vi kan nog räkna med att den utpekade vänder sig till domstol och att det blir en fällande dom för grundlagsbrott för aftonbladets "ansvarige" utgivare.
  • KillBill
    Kung Markatta skrev 2016-09-04 17:42:48 följande:
    Vi kan nog räkna med att den utpekade vänder sig till domstol och att det blir en fällande dom för grundlagsbrott för aftonbladets "ansvarige" utgivare.
    Vilket grundlagsbrott har du åtanke?

    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • K Markatta

    Han skriver att han tänker anmäla aftonbladet för tryckfrihetsbrott samt för röjande av skyddad identitet.

    Det är i och för sig inte första gången som personer inom Rörelsen som gjort bort sig röjer folks skyddade identitet som hämnd. Här är ett annat fall:

    www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/skyddad-identitet-r%C3%B6jdes-av-s-politiker-1.182599

    Under våren 2015 fattade Magnus Nyström (S), som då var ordförande i individutskottet i SDN Lundby, beslut i ett ärende som handlade om en kvinna som lever med skyddad identitet. I och med att beslutet klubbades blev hennes vistelseadress röjd, något som kvinnan uppger att hon i förväg bett Nyström att se till att undvika.

    När kvinnan mejlade S-politikern för att anmäla det som hänt fick hon svar från en privat mejladress.

    "Jag skickar detta från min privata mail, för att det ej ska behöva registreras någonstans", börjar mejlet, där Magnus Nyström bland annat också skriver att hon lägger kraft på fel saker som kritiserar handläggningen.

    Kvinnan säger till GP att hon uppfattade brevet som hotfullt och en uppmaning att inte gå vidare och anmäla det som skett.

  • KillBill
    Kung Markatta skrev 2016-09-04 20:57:39 följande:

    Han skriver att han tänker anmäla aftonbladet för tryckfrihetsbrott samt för röjande av skyddad identitet.

    Det är i och för sig inte första gången som personer inom Rörelsen som gjort bort sig röjer folks skyddade identitet som hämnd. Här är ett annat fall:

    www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/skyddad-identitet-r%C3%B6jdes-av-s-politiker-1.182599

    Under våren 2015 fattade Magnus Nyström (S), som då var ordförande i individutskottet i SDN Lundby, beslut i ett ärende som handlade om en kvinna som lever med skyddad identitet. I och med att beslutet klubbades blev hennes vistelseadress röjd, något som kvinnan uppger att hon i förväg bett Nyström att se till att undvika.

    När kvinnan mejlade S-politikern för att anmäla det som hänt fick hon svar från en privat mejladress.

    "Jag skickar detta från min privata mail, för att det ej ska behöva registreras någonstans", börjar mejlet, där Magnus Nyström bland annat också skriver att hon lägger kraft på fel saker som kritiserar handläggningen.

    Kvinnan säger till GP att hon uppfattade brevet som hotfullt och en uppmaning att inte gå vidare och anmäla det som skett.


    Jasså? Jag har bara sett att Alexander ska stämma Aftonbladet för förtal. Har du källa för att han tänker anmäla för tryckfrihetsbrott?
  • K Markatta
    KillBill skrev 2016-09-04 21:20:03 följande:
    Jasså? Jag har bara sett att Alexander ska stämma Aftonbladet för förtal. Har du källa för att han tänker anmäla för tryckfrihetsbrott?
    Förtal i en blaska med ansvarig utgivare sorterar under tryckfrihetsbrott.
  • KillBill
    Kung Markatta skrev 2016-09-04 21:23:28 följande:
    Förtal i en blaska med ansvarig utgivare sorterar under tryckfrihetsbrott.
    Där ser man!
  • K Markatta

    Det är en annan sak med aftonbladets publicering som också är lite märklig.
    Här är en cachad version av den fejkade debattartikeln:

    archive.is/XRkx3

    Hur har man egentligen bildsatt artikeln? Någons ansikte finns till vänster i bild och man får intrycket av att det är artikelförfattaren. En bildsökning visar dock att samma bild används som profilbild på följande twitterkonto:

    twitter.com/asemyonov

    En person som inte verkar ha något med den här historien att göra. Hur roligt är det egentligen för honom att i Sveriges största tidning bli förknippad med en idiotisk debattartikel? Hur tänkte aftonbladet här?

  • KillBill
    Kung Markatta skrev 2016-09-05 00:40:18 följande:

    Det är en annan sak med aftonbladets publicering som också är lite märklig.
    Här är en cachad version av den fejkade debattartikeln:

    archive.is/XRkx3

    Hur har man egentligen bildsatt artikeln? Någons ansikte finns till vänster i bild och man får intrycket av att det är artikelförfattaren. En bildsökning visar dock att samma bild används som profilbild på följande twitterkonto:

    twitter.com/asemyonov

    En person som inte verkar ha något med den här historien att göra. Hur roligt är det egentligen för honom att i Sveriges största tidning bli förknippad med en idiotisk debattartikel? Hur tänkte aftonbladet här?


    Jag läste någonstans att bilden kom med insändaren, jag har för mig att det var bilden som gjorde att tidningen Metro kom på att debattartikeln var falsk.
  • K Markatta
    KillBill skrev 2016-09-05 00:45:10 följande:
    Jag läste någonstans att bilden kom med insändaren, jag har för mig att det var bilden som gjorde att tidningen Metro kom på att debattartikeln var falsk.
    Det låter som en rimlig förklaring. Men om Metro kunde ta reda på det, varför kunde då inte Aftonbladet göra det innan publicering? Säger något om deras kompetens.
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?