• moaz

    Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

    Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • felix le chat

    Alla som jobbat med Helin säger att han är otroligt dominant och auktoritär.
    Jag blir inte förvånad om Josefsson's nya tjänst blir på varumottagningen på SVT

  • FDFMGA
    felix le chat skrev 2016-09-29 13:11:46 följande:
    Alla som jobbat med Helin säger att han är otroligt dominant och auktoritär.
    Jag blir inte förvånad om Josefsson's nya tjänst blir på varumottagningen på SVT
    Du måste ha bättre hörsel än en fladdermus och flaxa omkring än värre som har hört vad alla som jobbat med Helin säger om honom.

    Eller kan det vara vibbar från dina vaxproppar du feltolkat. Jag känner ett par personer som jobbat med honom som inte har gett uttryck för den åsikten, inte så jag hört det åtminstone.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Nordström
    felix le chat skrev 2016-09-29 13:11:46 följande:

    Alla som jobbat med Helin säger att han är otroligt dominant och auktoritär.

    Jag blir inte förvånad om Josefsson's nya tjänst blir på varumottagningen på SVT


    Nej, det kommer inte hända. Så mediekratiskt är inte ens Sverige.

    Det har under en längre tid rått en maktkamp mellan

    UG redaktionen i Göteborg (som Josefsson är informellt språkrör för) och SVT ledningen i Stockholm. Det är onekligen intressant att nu även Aktuellt redaktionen ställer sig bakom UG-redaktionens kritik om toppstyre och censur.

    Janne Josefsson är en fantastisk människa på så många sätt. Att stå upp för verklig demokrati på det sätt han gör är stort och Sveriges befolkning är skyldiga honom ett stort tack.
  • felix le chat
    Nordström skrev 2016-09-29 19:23:29 följande:
    Nej, det kommer inte hända. Så mediekratiskt är inte ens Sverige.

    Det har under en längre tid rått en maktkamp mellan
    UG redaktionen i Göteborg (som Josefsson är informellt språkrör för) och SVT ledningen i Stockholm. Det är onekligen intressant att nu även Aktuellt redaktionen ställer sig bakom UG-redaktionens kritik om toppstyre och censur.

    Janne Josefsson är en fantastisk människa på så många sätt. Att stå upp för verklig demokrati på det sätt han gör är stort och Sveriges befolkning är skyldiga honom ett stort tack.
    Jag kan bara skriva under på dina komentarer om Janne Josefsson. På många sätt unik i Sverige.
    Men du missbedömer Helin. Han glömmer aldrig en förlust eller en motgång.
    Vendetta om 1 vecka eller 10 år.
  • Nordström
    felix le chat skrev 2016-09-29 20:54:43 följande:

    Jag kan bara skriva under på dina komentarer om Janne Josefsson. På många sätt unik i Sverige.

    Men du missbedömer Helin. Han glömmer aldrig en förlust eller en motgång.

    Vendetta om 1 vecka eller 10 år.


    Jag tvivlar inte på att Helin skulle gjort mos av Josefsson om han bara kunnat. Josefsson har dock så stark position att Helin inte kommer åt honom trots att han är Josefssons chef.
  • KillBill

    Mycket bra att Nike Nylander i kvällens Aktuellt så tydligt tog anstånd från SD riksdagsmannen Mattias Karlssons invandringsfientliga utfall i gårdagens Aktuelltsändning.

  • nattuv
    Kung Markatta skrev 2016-09-28 23:07:04 följande:

    SVS:s Aktuellt förtjänar applåder för följande inslag:

    www.svt.se/nyheter/inrikes/janne-josefsson-ska-inte-sd-fa-debattera-i-svt-langre

    Man bjuder in SVT:s egen programdirektör, Jan Helin, som man rekryterat från långt ifrån opartiska Aftonblaskan, och sätter honom på plats med hjälp av sin mest välrenommerade journalist Janne Josefsson.


    Rent spontant så verkar Helin varit ett dåligt val för ett chefsjobb på SVT. En chef som väljer att offentligt, genom en debattsida i en tidning, kritisera sina anställa och nekar till att ha sagt saker som alla, utom Helin själv, har uppfattat. Det lovar inte gott för framtiden. Varken för de anställda eller för tittarna.
  • Nordström
    nattuv skrev 2016-09-30 00:19:15 följande:

    Rent spontant så verkar Helin varit ett dåligt val för ett chefsjobb på SVT. En chef som väljer att offentligt, genom en debattsida i en tidning, kritisera sina anställa och nekar till att ha sagt saker som alla, utom Helin själv, har uppfattat. Det lovar inte gott för framtiden. Varken för de anställda eller för tittarna.


    Ja, framförallt är det mycket märkligt att han väljer just DN när det är den tidningen som av Nya tider anklagas för lögner. Dessutom anklagar DN Nya tider för att vara fascister.
  • Flash Gordon
    nattuv skrev 2016-09-30 00:19:15 följande:
    Rent spontant så verkar Helin varit ett dåligt val för ett chefsjobb på SVT. En chef som väljer att offentligt, genom en debattsida i en tidning, kritisera sina anställa och nekar till att ha sagt saker som alla, utom Helin själv, har uppfattat. Det lovar inte gott för framtiden. Varken för de anställda eller för tittarna.
    Och du tror att Helin som chef, eller inte, gör någon skillnad för det tittarna får av SVT?

    För personalen gör det kanske skillnad men SVT kommer givetvis att vara lika vänster oavsett vem som är VD. den kulturen sitter för djupt för att kunna påverkas av en enstaka chef.
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?