• moaz

    Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

    Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • Rataxes
    KillBill skrev 2016-10-04 18:55:11 följande:
    I stället för att utrycka dig ohyfsat hade jag uppskattat om du förklarar om du tycker

    att det är bra att regeringen gör det tillåtet för barn att tillsammans med en vuxen se på barnförbjuden film eller om du tycker att det är dumt att regeringen vill tillåta detta.

    Vad jag har sett hitintills så verkar du vara upprörd över att regeringen engagerar sig i detta.
    Anton hade inga som helst problem att förstå vad som menades. Inte mitt bekymmer att du hade det.
    Om de enda verktyg man har är en hammare och en skära ser alla problem ut som en kapitalist
  • KillBill
    Rataxes skrev 2016-10-04 18:55:50 följande:
    Nog bäst att avsluta den här metadiskussionen innan fler av mina eventuella tankar uppenbaras hos Bill.
    Om de enda verktyg man har är en hammare och en skära ser alla problem ut som en kapitalist
    Jag tycker mest att det verkar som att du inte hade koll på att det inte var tillåtet för barn att gå på 15-års bio i vuxens sällskap. Varför skulle du annars kritisera regeringen för att detaljstyra människor när det i själva verket är tvärt om?
  • K Markatta

    Farbror Polisen efterlyser en otäck tjuv som fångats på bild av en övervakningskamera:

    www.svt.se/nyheter/lokalt/halland/polisen-slapper-hela-overvakningsfilmen-fran-guldkuppen

    SVT vill dock vara neutrala mellan å ena sidan polisen och å andra sidan den stackars missförstådde tjuven så man gör en kompromiss. Man visar upp övervakningsfilmen men censurerar tjuvens ansikte och delar av den väska som stöldgodset hamnar i. På så sätt får man en balanserad bild. Man tar tillvara polisens intressen genom att säga att någon är efterlyst men också tjuvens intressen genom att dölja ansiktet.

    Har någon sett en person iklädd tröja och byxor? Kontakta SVT eller polisen!

  • Rataxes
    Kung Markatta skrev 2016-10-12 20:25:19 följande:

    Farbror Polisen efterlyser en otäck tjuv som fångats på bild av en övervakningskamera:

    www.svt.se/nyheter/lokalt/halland/polisen-slapper-hela-overvakningsfilmen-fran-guldkuppen

    SVT vill dock vara neutrala mellan å ena sidan polisen och å andra sidan den stackars missförstådde tjuven så man gör en kompromiss. Man visar upp övervakningsfilmen men censurerar tjuvens ansikte och delar av den väska som stöldgodset hamnar i. På så sätt får man en balanserad bild. Man tar tillvara polisens intressen genom att säga att någon är efterlyst men också tjuvens intressen genom att dölja ansiktet.

    Har någon sett en person iklädd tröja och byxor? Kontakta SVT eller polisen!



    Om de enda verktyg man har är en hammare och en skära ser alla problem ut som en kapitalist
  • EnAnonumius
    Kung Markatta skrev 2016-10-12 20:25:19 följande:
    Farbror Polisen efterlyser en otäck tjuv som fångats på bild av en övervakningskamera:

    www.svt.se/nyheter/lokalt/halland/polisen-sla...

    SVT vill dock vara neutrala mellan å ena sidan polisen och å andra sidan den stackars missförstådde tjuven så man gör en kompromiss. Man visar upp övervakningsfilmen men censurerar tjuvens ansikte och delar av den väska som stöldgodset hamnar i. På så sätt får man en balanserad bild. Man tar tillvara polisens intressen genom att säga att någon är efterlyst men också tjuvens intressen genom att dölja ansiktet.

    Har någon sett en person iklädd tröja och byxor? Kontakta SVT eller polisen!
    Eh okey..

    Dags att fixa fram sitt alibi då, och säga åt mina vänner och bekanta om det med, med tanke på att jag och 95% av mina vänner och bekanta går klädda i  eh hm.. ja, byxor och tröja.
    För man kan ju bli anklagad av att varit i Halland fast man inte har det med tanke på den beskrivningen. Obestämd
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    EnAnonumius skrev 2016-11-17 12:14:41 följande:
    Eh okey..

    Dags att fixa fram sitt alibi då, och säga åt mina vänner och bekanta om det med, med tanke på att jag och 95% av mina vänner och bekanta går klädda i  eh hm.. ja, byxor och tröja.
    För man kan ju bli anklagad av att varit i Halland fast man inte har det med tanke på den beskrivningen. Obestämd
    Falkenberg menar jag..
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • flygrl
    KillBill skrev 2016-10-04 17:01:59 följande:

    Diskussionen handlade om  hur Svenska Dagbladet har valt att belysa Amerikanska presidenters intelligensnivå.


     


    Då valde du (av oklar anledning) att länka till svenska politikers resultat på högskoleprovet. Jag har mycket riktigt valt att kommentera det intressanta faktumet att många rödgröna politiker har fått många topplaceringar. Jag förstår emellertid inte kopplingen mellan Amerikanska presidenter, högskoleprovet och svenska statsministrar. Möjligtvis har Mona Sahlin skrivit högskoleprovet men Georg W Busch har definitivt inte gjort det.


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
    Kan inte låta bli påpeka att George W Bush visserligen inte gjort högskoleprovet MEN däremot har examen från 2 Ivy League universitet. Yale och Harvard that is. Smäller högre än svenska högskoleprovet enligt mig. ;)
  • KillBill
    flygrl skrev 2016-11-17 12:58:42 följande:
    Kan inte låta bli påpeka att George W Bush visserligen inte gjort högskoleprovet MEN däremot har examen från 2 Ivy League universitet. Yale och Harvard that is. Smäller högre än svenska högskoleprovet enligt mig. ;)

    Först och främst så är detta en tråd där vi diskuterar public service, Vi borde alltså inte diskutera  utbildningsnivå, intelligens etc. hos amerikanska presidenter. 

    Jag tycker att det var konstigt redan när någon i tråden förde in samtalet på amerikanska presidenters intelligens och började jämföra detta med  på resultat för svenska politiker på högskoleprovet men ännu mer OT blir vi om vi ska börja jämföra amerikanska presidenters utbildningsnivå med svenskt högskoleprov. högskoleprovet är ingen utbildning och som sagt, i denna tråd diskuterar vi public service.


     


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Magdalena03
    KillBill skrev 2016-11-17 13:38:43 följande:

    Först och främst så är detta en tråd där vi diskuterar public service, Vi borde alltså inte diskutera  utbildningsnivå, intelligens etc. hos amerikanska presidenter. 

    Jag tycker att det var konstigt redan när någon i tråden förde in samtalet på amerikanska presidenters intelligens och började jämföra detta med  på resultat för svenska politiker på högskoleprovet men ännu mer OT blir vi om vi ska börja jämföra amerikanska presidenters utbildningsnivå med svenskt högskoleprov. högskoleprovet är ingen utbildning och som sagt, i denna tråd diskuterar vi public service.


     


    Ja, det är väl tyvärr inte mycket att diskutera?
    Alla vet väl att SVT inte är opartiskt?
    Det räcker att se nyheterna. Aktuellt är värst tycker jag.
    Tycker dock att SR P1 är mer opartiskt.
    Ännu mer opartiskt är Text TV, jag laser Text TV dagligen.

Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?