• moaz

    Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

    Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • Abegayle70
    Världsmedborgare skrev 2016-12-30 12:50:11 följande:

    Israeals regim står nu nästan helt ensamma i Världen, det är bara högerextremister som SD och Trumps anhängare som finns kvar som "vänner".
    Givetvis inte för den politik dom driver mot Palestinierna, utan enbart för att det är en högerextrem regim.
    Att Israels regim håller på att splittra sin egen befolkning och Judarna Världen över blir allt tydligare, fler och fler kräver regimens avgång.
    Och att nuvarande regim kommer att dra in Israel i fler och långt värre konflikter är högst troligt, om den inte ändrar politik eller blir utbytt mot en regim som enar i stället för splittrar.


    Det är lätt att sitta och tycka och tro saker när man själv inte lär bli drabbad av konsekvenserna av sitt tyckande. 
    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • Världsmedborgare
    Abegayle70 skrev 2016-12-30 13:31:34 följande:
    Det är lätt att sitta och tycka och tro saker när man själv inte lär bli drabbad av konsekvenserna av sitt tyckande. 
    Vilket du menar är vad, jag förstår inte vad du syftar på?

    Nu ska Netanyahu utfrågas av Polisen ang muta och korruption, och nåt som antydas vara "mycket större", vad det är har ännu inte framkommit, så vi får väl se vad det kan handla om.

    Och att Israels regim står nästan ensammai Världen, det går inte att komma ifrån.
    Och det är den här vägen det brukar gå, när en politk går allt längre ut mot yttersta V eller H kanten, och mer och mer börjar likna extremism.
    Den typen av politk tappar på vägen mot ytterkanten allt fler av sina tidigare anhängare, och det är precis det vi ser hände i Israel idag.

    Att Trump stödjer Netanyahu är givet, Trump skulle inte ha minsta chans att driva sin politik om han gick emot Netanyahu, han skulle få många av mest konservativa republikanerna i senat och kongress emot sig, och inte få igenom mycket av sin politik.

    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • felix le chat
    Världsmedborgare skrev 2016-12-30 12:50:11 följande:

    Israeals regim står nu nästan helt ensamma i Världen, det är bara högerextremister som SD och Trumps anhängare som finns kvar som "vänner".
    Givetvis inte för den politik dom driver mot Palestinierna, utan enbart för att det är en högerextrem regim.
    Att Israels regim håller på att splittra sin egen befolkning och Judarna Världen över blir allt tydligare, fler och fler kräver regimens avgång.
    Och att nuvarande regim kommer att dra in Israel i fler och långt värre konflikter är högst troligt, om den inte ändrar politik eller blir utbytt mot en regim som enar i stället för splittrar.


    Javisst !  SD är ju jättepoppis i Israel.
    Dom vägrade att delta i ett möte för nån vecka sedan då SD europaparlamentarier var med på mötet. 
    Läs på snälla innan du skriver nästa gång
  • KillBill
    felix le chat skrev 2017-01-05 17:50:23 följande:
    Javisst !  SD är ju jättepoppis i Israel.
    Dom vägrade att delta i ett möte för nån vecka sedan då SD europaparlamentarier var med på mötet. 
    Läs på snälla innan du skriver nästa gång
    Hur tänker du nu?

    Är det inte så att sverigedemokrater i allmänhet är mycket Israelvänliga men att kärleken inte är besvarad? Jag för min del antar att det är Israeliska statens aversion mot muslimer som gör att Israel är så poppis bland sverigedemokrater.
  • Abegayle70
    KillBill skrev 2017-01-05 18:11:42 följande:
    Hur tänker du nu?

    Är det inte så att sverigedemokrater i allmänhet är mycket Israelvänliga men att kärleken inte är besvarad? Jag för min del antar att det är Israeliska statens aversion mot muslimer som gör att Israel är så poppis bland sverigedemokrater.
    Är di inte lite fördomsfull nu? Israelsiska statens aversion mot  muslimer?
    Nästan 1,5 miljoner av Israels invånare är muslimer som åtnjuter samma medborgerliga rättigheter som den övriga befolkningen i landet. (Det bor för övrigt 0 judar i Gaza... )
    Största skillnaden är att de inte behöver göra militärtjänst, däremot har de rätt att få göra den på samma villkor som alla andra.
    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • K Markatta

    SVT har överraskat en smula och tagit in en person som kan misstänkas ha otäcka borgerliga sympatier och gjort honom till intervjuare i det nya programmet Toppmötet.

    Kollegorna på Sveriges Radio gillar naturligtvis inte tilltaget. I följande inslag får en person som tituleras "filmare" fräsa fram kritik mot SvT som, enligt henne, nu bryter mot sändningstillståndet:

    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6601880

    Bakgrundsinformation om den politiskt neutrala "filmaren" finns exempelvis här:

    sv.wikipedia.org/wiki/Maj_Wechselmann

    Maj Wechselmanns dokumentärfilmer och debattinlägg, ofta med politisk vänsterprofil och med en skepsis mot Västvärlden, har ofta väckt mycket uppmärksamhet. Efter Palmemordet väckte hon uppmärksamhet som privatspanare med långtgående kritik av utredningsarbetet.

    Inför Europaparlamentsvalet i Sverige 2009 stod Wechselmann på 13:e plats på Vänsterpartiets lista.2011 belönades hon för sina insatser i filmskapandet av Jan Myrdal-sällskapet med 100 000 kronor och Leninpriset.

  • FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2017-01-06 21:54:49 följande:
    SVT har överraskat en smula och tagit in en person som kan misstänkas ha otäcka borgerliga sympatier och gjort honom till intervjuare i det nya programmet Toppmötet.

    Kollegorna på Sveriges Radio gillar naturligtvis inte tilltaget. I följande inslag får en person som tituleras "filmare" fräsa fram kritik mot SvT som, enligt henne, nu bryter mot sändningstillståndet:

    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=...

    Bakgrundsinformation om den politiskt neutrala "filmaren" finns exempelvis här:

    sv.wikipedia.org/wiki/Maj_Wechselmann

    Maj Wechselmanns dokumentärfilmer och debattinlägg, ofta med politisk vänsterprofil och med en skepsis mot Västvärlden, har ofta väckt mycket uppmärksamhet. Efter Palmemordet väckte hon uppmärksamhet som privatspanare med långtgående kritik av utredningsarbetet.

    Inför Europaparlamentsvalet i Sverige 2009 stod Wechselmann på 13:e plats på Vänsterpartiets lista.2011 belönades hon för sina insatser i filmskapandet av Jan Myrdal-sällskapet med 100 000 kronor och Leninpriset.
    Lustigt. Kritikerna gör ju samma tankefel som du har för vana att göra dig skyldig till - det vill säga att bortse från skogen och i stället ha totalfokus på enskilda träd.

    Här är du åsiktsfrände med Maj Wechselmann - men den politiska skalan är ju ofta cirkelformad och då ligger yttersta högern intill yttersta vänstern.

    För min egen del så ser jag det som en självklarhet och helt i enlighet med SVT:s uppdrag att Reinfeldt inte fått till uppgift att göra en privat version av Uppdrag granskning .
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Flash Gordon
    Kung Markatta skrev 2017-01-06 21:54:49 följande:
    SVT har överraskat en smula och tagit in en person som kan misstänkas ha otäcka borgerliga sympatier och gjort honom till intervjuare i det nya programmet Toppmötet.

    Kollegorna på Sveriges Radio gillar naturligtvis inte tilltaget. I följande inslag får en person som tituleras "filmare" fräsa fram kritik mot SvT som, enligt henne, nu bryter mot sändningstillståndet:

    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=...

    Bakgrundsinformation om den politiskt neutrala "filmaren" finns exempelvis här:

    sv.wikipedia.org/wiki/Maj_Wechselmann

    Maj Wechselmanns dokumentärfilmer och debattinlägg, ofta med politisk vänsterprofil och med en skepsis mot Västvärlden, har ofta väckt mycket uppmärksamhet. Efter Palmemordet väckte hon uppmärksamhet som privatspanare med långtgående kritik av utredningsarbetet.

    Inför Europaparlamentsvalet i Sverige 2009 stod Wechselmann på 13:e plats på Vänsterpartiets lista.2011 belönades hon för sina insatser i filmskapandet av Jan Myrdal-sällskapet med 100 000 kronor och Leninpriset.
    Oj sådant liv det blev när en borgerlig person ges utrymme inom SVT.

    Vänsterpartisten och Leninpristagerskan menar alltså att programet bryter mot sändningstillståndet för att det är "opartiskt" och "osakligt".

    Jo då, så att ...

    Såg en tweet om saken: "Nu vet ni vad vi på den borgerliga sidan tvingas uppleva från public service dag efter dag efter dag efter dag efter dag efter ..."
  • katpiller

    Fniss.....

    Public service och media i övrigt visar tydligt sin rasistiska och segregerande innersta åsikter när de öppnar munnen.

    Strävan efter att vara PK eliminerar varje intelligent tanke, ingen av dessa media är opartiska, antingen styrs de av politiken, eller så fruktar de så mycket att utsättas för kritik attt deras inlagor är partiska, rasistiska eller i övrigt oacceptabla.

    "Vad bra att det flyttar in invandrarkvinnor i vår kommun, vi har ju länge haft problem med födelsetalen".

    Fråga: Varför skulle invandrarkvinnor acceptera att vara vandrande kuvöser för svensk glesbygd? Tänk om de också vill "utvecklas" . Tänk om vissa invandrare vill JOBBA?

  • Dorian Ertymexx
    felix le chat skrev 2017-01-05 17:50:23 följande:
    Javisst !  SD är ju jättepoppis i Israel.
    Dom vägrade att delta i ett möte för nån vecka sedan då SD europaparlamentarier var med på mötet. 
    Läs på snälla innan du skriver nästa gång
    Nu tror jag du fått något om bakfoten här. Världis skrev att SD försvarar Israel, inte att Israel gillar SD. Två helt olika, och varandra icke beroende faktum.

    Sedan vet vi ju alla att SD gillar alla möjliga som de tror kan ge dem stöd, och tvärhatar samma när de visar ointresse för deras närmanden, så det kan mycket väl visa sig att SD gör en vindflöjel och börjar avsky Israel nu när de tagit avstånd från SD.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?