• moaz

    Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

    Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • Abegayle70
    Anton Chigurh skrev 2017-01-30 10:50:41 följande:
    Det kan du ge dig ett fan på att dom gör. Nu vet du iofs mer än både mig och alla andra på FL vad som försiggår i Israel eftersom du har släkt där, men iallafall så skänkte Sida (Swedish International Development Cooperation Agency) 2014-2016 inte mindre än 59 miljoner kronor till organisationen IR (Islamic Relief) en organisation som visat sig ha kontakt med hamas och dessutom överfört pengar till andra organisationer som är DIREKT knutna till hamas.

    Och jag är inte säker här men såvitt jag kan få fram så fortsätter Sida, trots denna vetskapen, skänka pengar till IR. Med Svenska regeringes tillstånd och goda minne.

    Mao, så stödjer faktiskt Sveriges regering hamas. Så ja, Abegayle, hamas skrattar gott åt naiva svenskar.

    Tragiskt !!!

    Mvh//Anton
    Ja det är tragiskt. Glöm inte alla miljarder som delats ut till fatah genom åren. Löfvens systerparti du vet, som avlönar terrorister. Usch, jag skulle kunna skriva flera sidor om vad jag tycke r om Sveriges ageranden men det är nog bäst jag låtr bli. Försökaer iallafall vara en god ambassadör för Sverige i Israel och förklara att alla svenskar inte är som Margot Wallström & co.
    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • Världsmedborgare
    KillBill skrev 2017-01-30 16:22:42 följande:

    Bra inlägg om public service och opartiskhet.

    bloggar.expressen.se/thomasmattsson/2017/01/k.../


    Så bra att jag kunde ha skrivit det själv, tack för den länken.

    F.ö så har "knäppjökar" hur mycket plats som helst att utrycka sig på, så inte fan behövs dom ges utrymme i press och media, varenda gång något tas upp till debatt eller omnäms.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • nattuw
    KillBill skrev 2017-01-30 16:22:42 följande:

    Bra inlägg om public service och opartiskhet.

    bloggar.expressen.se/thomasmattsson/2017/01/kritiken-mot-svt-och-tv4-ar-inte-rattvis-varning-for-falsk-balans/


    Intressant. Att försvara partiskhet genom att peka på inkompetens var nog ett nytt grepp. Tror för övrigt att "falsk balans" har möjligheten att i vissa kretsar bli 2017 års modeord. Det har iallafall alla de "kvalitéer" som behövs för att lyckas.
  • Världsmedborgare
    nattuw skrev 2017-01-30 18:50:52 följande:
    Intressant. Att försvara partiskhet genom att peka på inkompetens var nog ett nytt grepp. Tror för övrigt att "falsk balans" har möjligheten att i vissa kretsar bli 2017 års modeord. Det har iallafall alla de "kvalitéer" som behövs för att lyckas.
    Jag tror chocken av att ta del av en sanning, blev för stor för dig.

    Nån kan ju få för sig, att du läser och tror på Avpixlat eller annan "sanningsmedia", när du skriver så där .
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • nattuw
    Världsmedborgare skrev 2017-01-31 09:46:01 följande:
    Jag tror chocken av att ta del av en sanning, blev för stor för dig.

    Nån kan ju få för sig, att du läser och tror på Avpixlat eller annan "sanningsmedia", när du skriver så där .
    Eller så kan nån tro att jag gick i skolan på den tiden man fick lära sig läsa och kritiskt granska samt reflektera över texter.
  • Världsmedborgare
    nattuw skrev 2017-01-31 18:41:15 följande:
    Eller så kan nån tro att jag gick i skolan på den tiden man fick lära sig läsa och kritiskt granska samt reflektera över texter.
    Då verkar du helt ha missförstått vad som då lärdes ut.
    T.ex att media alltid ägs av någon, och därmed alltid har en uppgift att framföra ägarnas inställning till "sanningen", och inte den du absoluta sanning, du vill se, en sanning som f.ö bara kan hittas inom matematiken.

    Och vad gäller Public Service så råder det stor enighet om dess berättigande, det är bara de mest extrema från H eller V som tycker annat.
    Och så ser det ut i alla demokratiska länder, möjligen finns nåt undantag, Trump är t.ex alltid sur på media, ja media som han själv inte sponsrar eller har sponsrat då, som Fox News som han sponsrat med massor av $.
    ----------------
    OT.

    Jag kan rekommendera " http://www.svt.se/innan-vi-dor/ " en riktigt bra serie från SVT och Public Service, som kan ses utan störande reklaminslag på SVT.
    En serie som hyllas av många, och jag kan bara insämma i det, och ett bra bevis på att SVT och att vårt Public Serivce väl kan hävda sig med den rent komersiella marknaden.
    Fullt i klass med den över hela Världen hyllade "Bron" som även den har SVT och Public Service att tacka för att den finns.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • nattuw
    Världsmedborgare skrev 2017-02-02 11:28:21 följande:
    Då verkar du helt ha missförstått vad som då lärdes ut.
    Nej, tyvärr inte. På den tiden ansågs kunskaper vara viktig och man släpptes inte igenom bara för att alla skulle med.
  • Världsmedborgare
    nattuw skrev 2017-02-02 18:18:47 följande:
    Nej, tyvärr inte. På den tiden ansågs kunskaper vara viktig och man släpptes inte igenom bara för att alla skulle med.
    Läst men inte förstått.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare

    Jag såg att frågan om hur man ska hantera och bekämpa den desinformation som breder ut sig Nätet från tokhögern.
    Den frågan har nu hamnat högt upp på dagordningen i EU, så nu kan vi räkna med ännu mer gnäll från tokhögern, när deras möjligheter att ljuga, förhoppningsvis kommer att begränsas avsevärt i all seriös media.


    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?