• moaz

    Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

    Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-03-07 17:15:42 följande:
    Really!?

    Du har kollat upp det här ...

    Åååååkej!

    - SVT lägger alltså ut nyheten på nätet kl 10:41 på förmiddagen. Detta UTAN någon som helst info om att den intervjuade är ordförande i facket. SVT brukar jobba så, lägga ut nyheter som kommer i kvällens program tidigare på dagen.

    - Strax därefter, kring lunch, börjar kritiken komma på sociala medier. Mot att SVT ännu en gång "missat" att informera om fackanknytningar. Denna kritik ökar i styrka under hela dagen.

    - Agenda sänd kl 21:15. Tills dess, efter dagens kritik, har SVT lagt in infon om facket-engagemanget i sin sändning.

    - Strax därefter, kring 22, redigerar man även nyheten på hemsidan och lägger till att hon är fackligt aktiv.

    Men du har koll på det här du och vet minsann att jag har fel ...

    Du publicerar ett kritiskt  inlägg efter det att den aktuella inslaget sänts i Agenda och får det därigenom att verka som att SVT har sänt ett inslag i TV där de inte har talat om att en undersköterska är fackligt aktiv. Något som visar sig inte stämma. Jag vet inte hur blänkaren på webben för Agenda såg ut från början men kan konstatera att det nu tydligt framgår att undersköterskan är fackligt aktiv. 


    Man inser att Det går fördjävla bra för Sverige när skrikhögern lägger ner tid på sådant här trams. 


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-03-07 17:46:45 följande:

    Du publicerar ett kritiskt  inlägg efter det att den aktuella inslaget sänts i Agenda och får det därigenom att verka som att SVT har sänt ett inslag i TV där de inte har talat om att en undersköterska är fackligt aktiv. Något som visar sig inte stämma. Jag vet inte hur blänkaren på webben för Agenda såg ut från början men kan konstatera att det nu tydligt framgår att undersköterskan är fackligt aktiv. 


    Man inser att Det går fördjävla bra för Sverige när skrikhögern lägger ner tid på sådant här trams. 


    Jag kan skriva om det flera dagar i efterhand.

    Det förändrar inget när det gäller public service ständigt återkommande "missar" vad gäller att informera om vilka de tar in i sina program. Att de ännu en gång "glömt".

    Du trodde du hade något på mig och skrev ett triumferande inlägg om hur jag för "femti-elfte" gången kom med ett "felaktigt påstående" - men du hade totalt missat tidslinjen och det blev platt fall.

    Det är helt okej för dig att lite sakta och obemärkt backa ut ur detta och bara låta det dö, till nästa gång.
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2017-03-07 17:46:45 följande:

    Du publicerar ett kritiskt  inlägg efter det att den aktuella inslaget sänts i Agenda och får det därigenom att verka som att SVT har sänt ett inslag i TV där de inte har talat om att en undersköterska är fackligt aktiv. Något som visar sig inte stämma. Jag vet inte hur blänkaren på webben för Agenda såg ut från början men kan konstatera att det nu tydligt framgår att undersköterskan är fackligt aktiv. 


    Man inser att Det går fördjävla bra för Sverige när skrikhögern lägger ner tid på sådant här trams. 


    Eftersom skrikhögern aldrig tar del av ett helt inslag - en hel artikel - så kan det för dem framstå som att en undersköterska intervjuades utan att det framgick att hon också var förtroendevald.

    Själv ser jag det som självklart att man vänder sig till personalens representant vid ett reportage om arbetsmiljön.

    Och några skrikhögeraktivister lär det inte finnas inom sjukvården. De är fullt upptagna med att byta exempel de inte förstår med varandra.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Tom Araya
    Flash Gordon skrev 2017-03-06 15:20:08 följande:
    DET kan vi ju inte veta.

    Påståendet om att det inte går att leva på 22000 i månaden är exempelvis helt absurt för många av oss.

    Problemet är dock i huvudsak att public service, för femti-elfte gången, "glömde" att låta sin publik få veta att de intervjuade en person till vänster på skalan.
    KillBill skrev 2017-03-06 07:49:05 följande:
    Om en undersköterska är engagerad i SD (i lokalpolitiken) eller om en företagare blivit intervjuad ( och företagaren är engagerad i något av Svenskt Näringslivs lokala samverkansgrupper) ska det då tydliggöras att personen är engagerad i SD respektive Svenskt Näringsliv?
    Jag skulle faktiskt vilja se vad som händer den dagen SVT intervjuar en person om någon samhällfråga och råkar missa att informera om att denne är lokalpolitiker för SD.

    Man är per automatik till vänster politiskt för att man är förtroendevald i facket?
  • Flash Gordon
    Tom Araya skrev 2017-03-15 00:01:30 följande:
    Man är per automatik till vänster politiskt för att man är förtroendevald i facket?
    Inte med nödvändighet men fackförbundet Kommunal tillhör LO och är till vänster.


  • Världsmedborgare
    Flash Gordon skrev 2017-03-17 10:37:14 följande:
    Inte med nödvändighet men fackförbundet Kommunal tillhör LO och är till vänster.


    Märkligt påstående, då många av deras medlemmar svarat att dom röstar på SD.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Abegayle70

    Tittade på Malou på tv4 för en gångs skull. Jean-Pierre Barda berättade bl.a om sin syn på svensk medias bevakning av Israel.



    SVT/SR i ett nötskal.


    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • Flash Gordon
    Världsmedborgare skrev 2017-03-17 10:49:29 följande:
    Märkligt påstående, då många av deras medlemmar svarat att dom röstar på SD. smile1.gif
    Medlemmarna må hända, men organisationen och dess företrädare stå till vänster.

    Att LO-facken till stor del är i otakt med sina medlemmer, det vet vi sedan länge.
  • Finne84
    Abegayle70 skrev 2017-03-17 13:14:57 följande:

    Tittade på Malou på tv4 för en gångs skull. Jean-Pierre Barda berättade bl.a om sin syn på svensk medias bevakning av Israel.

    SVT/SR i ett nötskal.


    Jag håller med dig! sen när Israeler med barn blir slaktade av terrorister så nämns de knappt och man kanske bara visar bilder på Israeliska soldater och kanske ett sprängt hus som Hamas sprängt, men inte på de Israeliska familjerna som gråter.
    Men om något händer Palestinierna, även om de gömt sig i byggnader bland kvinnor och barn och beskjutit/bombat Israel därifrån och får en bomb på sig, då visas det stora bilder på Palestinska familjer och barn som gråter för att Israel betett sig "mordiskt" ingen säger ett skit om alla dessa hjärntvättande hata förinta Israel barn läger tusentals Palestinska barn skickas till.
    Allting är bara Israels fel.


Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?