• moaz
    Äldre 28 Dec 18:13
    808780 visningar
    7824 svar
    -3 +9
    7824
    808780

    Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

    Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • Äldre 17 Jun 16:55
    AnneSophia skrev 2018-06-17 16:43:11 följande:

    Ja.. Säger det något om public service eller om hur värdelös de andra medierna är?

    Sedan var det en reflektion på tråden där 322 st angett att de anser att Svt/SR/ur inte är opartiska. Medan endast 83 röster tycker det.

    Oroväckande siffror som sagt..


    Haha så du tror att en öppen omröstning på FL speglar svenska folkets syn på public service? Ja jisses
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • AnneSo­phia
    Äldre 18 Jun 00:13
    KillBill skrev 2018-06-17 16:55:32 följande:

    Haha så du tror att en öppen omröstning på FL speglar svenska folkets syn på public service? Ja jisses


    Det var som sagt är reflektion på tråden och ämnet. Det är ändå 400 som röstat. Annat om det varit 20 personer. Vart har jag skrivit att jag tror det? Citera gärna.
  • Äldre 18 Jun 11:55
    KillBill skrev 2018-06-17 16:55:32 följande:
    Haha så du tror att en öppen omröstning på FL speglar svenska folkets syn på public service? Ja jisses
    Absolut. Nu är det kanske inte med de marginaler som är på familjeliv 21% för och 79% mot. Men nästan alla jag pratat med och alla i nästan varje diskusionstråd på alla olika typer av forum är det betydligt fler som är missnöjda med public service än vad som är nöjda med det.

    Eftersom en officiell undersökning aldrig gjorts, så får man gå efter inoficiella undersökningar. Men om en officiell undersökning skulle göras kan jag garantera att fler skulle motsätta sig public service än vad som skulle vara för.
  • Äldre 19 Jun 19:59
    Crash Man skrev 2018-06-18 11:55:42 följande:
    Absolut. Nu är det kanske inte med de marginaler som är på familjeliv 21% för och 79% mot. Men nästan alla jag pratat med och alla i nästan varje diskusionstråd på alla olika typer av forum är det betydligt fler som är missnöjda med public service än vad som är nöjda med det.

    Eftersom en officiell undersökning aldrig gjorts, så får man gå efter inoficiella undersökningar. Men om en officiell undersökning skulle göras kan jag garantera att fler skulle motsätta sig public service än vad som skulle vara för.
    Här är en undersökning, visserligen från 2014, men som ändå borde vara intressant. Public Services bristande opartiskhet framgår med all (icke) önskvärd tydlighet: www.svt.se/svts/article2151490.svt/binary/TNSSIFO.pdf
  • Äldre 19 Jun 20:06

    Bättre kvalitet på rapporten på den här länken: mb.cision.com/Public/3209/9607784/a76670cc56d12cc8.pdf

  • Äldre 22 Jun 09:33

    Är detta också opartiskhet från SVT?






  • Äldre 22 Jun 09:49
    Crash Man skrev 2018-06-22 09:33:54 följande:

    Är detta också opartiskhet från SVT?




    Lustigt att du tar Sievert Öholm som exempel, politiskt så låg han mycket långt ut till höger på den politiska skalan. 
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Äldre 22 Jun 10:01
    KillBill skrev 2018-06-22 09:49:16 följande:


    Lustigt att du tar Sievert Öholm som exempel, politiskt så låg han mycket långt ut till höger på den politiska skalan. 
    Inget snack om att Siwert är höger, men min poäng är att SVT är partiska då som nu. Att de var värdekonservativt partiska är en annan fråga.
  • Äldre 22 Jun 15:01
    Crash Man skrev 2018-06-22 09:33:54 följande:

    Är detta också opartiskhet från SVT?


    Opartiskt eller inte så var det förbannat bra reklam. Varenda unge vill se filmerna och lyssna på musiken som vuxenvärlden fördömer.
  • Äldre 22 Jun 15:34
    nattuw skrev 2018-06-22 15:01:35 följande:
    Opartiskt eller inte så var det förbannat bra reklam. Varenda unge vill se filmerna och lyssna på musiken som vuxenvärlden fördömer.
    Absolut. Videovåldsdebatten blev kultförklarad och är troligtvis den enda debatt i världen som fick en dvd-release 35 år efter det sändes. Det är bara för filmbolagen att tacka för den gratis reklam de fick av partiska SVT.

    www.studiosentertainment.se/studio-s-och-videovaldet/
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?