• moaz

    Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

    Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • klyban
    LaviniaLetitia skrev 2022-05-08 08:14:00 följande:
    Upploppsmakarnas officiella ursäkt var i alla fall, att de kände sig kränkta över att en otrogen brände deras heliga skrift. Och det stämmer ju in på din definition ovan: "radikala muslimer som anser att islam ska tillämpas som samhällsordning". Annars kastar man inte sten på poliser, för att någon bränner en hög med papper. Möjligen skriver man en insändare, eller skriver några väl valda ord på sociala media, om att sådana bränningar inte borde få ske. Det är så "troende av normalgraden" i moderna samhällen gör, när de är missnöjda med hur deras religion behandlas. 

    Själv tror jag att detta med boken som brändes bara var en ursäkt för många i folkmassan att få bråka, även om det säkert fanns djupt troende muslimer där också som var upprörda på riktigt. Det P. gör, är att han lockar fram de här beteendena, så att alla får se vad vi har för människor i Sverige nu. På så sätt gör han nytta, för nu kan ingen förneka invandringsproblemen längre. 
    Ursäkten, snacka om parafrasera av dig, man kan nästa tro det är av en agenda och med tanke på det kreativa friheten.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • nihka
    LaviniaLetitia skrev 2022-05-08 08:14:00 följande:
    Upploppsmakarnas officiella ursäkt var i alla fall, att de kände sig kränkta över att en otrogen brände deras heliga skrift. Och det stämmer ju in på din definition ovan: "radikala muslimer som anser att islam ska tillämpas som samhällsordning". Annars kastar man inte sten på poliser, för att någon bränner en hög med papper. Möjligen skriver man en insändare, eller skriver några väl valda ord på sociala media, om att sådana bränningar inte borde få ske. Det är så "troende av normalgraden" i moderna samhällen gör, när de är missnöjda med hur deras religion behandlas. 

    Själv tror jag att detta med boken som brändes bara var en ursäkt för många i folkmassan att få bråka, även om det säkert fanns djupt troende muslimer där också som var upprörda på riktigt. Det P. gör, är att han lockar fram de här beteendena, så att alla får se vad vi har för människor i Sverige nu. På så sätt gör han nytta, för nu kan ingen förneka invandringsproblemen längre. 
    Idel gissningar och spekulationer från din sida. Fortfarande vet ingen vad var och en av de personer som deltog på olika sätt under upploppen tänker om samhället i stort.

    Vad tycker du vi ska "locka fram" för fler beteenden? Bibelbokbål i Jönköping eller Husby tillsammans med bilder av Jesus som knullar Adam och Steve under böneveckan? Kanske offentliga bränningar av AIK-flaggar utanför Friends Arena. Där kan djurgårdare först smeta in flaggan i avföring. Så alla får se vad vi har för människor i Sverige nu. Och så får alla se vad vi har för människor i Sverige som manar till provokationer och hat, så kan ingen förneka brunproblemen längre.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Flash Gordon

    Public Service beskrivet:



    .

    Det är högst rimligt att se över om SR ska fortsätta publicera "nyheter" på språk som ingen svensk ansvarig utgivare verkar kunna kontrollera.
  • klyban
    Flash Gordon skrev 2022-05-08 14:38:50 följande:
    Public Service beskrivet:

     


    .

    Det är högst rimligt att se över om SR ska fortsätta publicera "nyheter" på språk som ingen svensk ansvarig utgivare verkar kunna kontrollera.

    Jaha?


    Och ja, det är en fråga man har börjat titta på pga ett misstag i översättningen.
    Men låter lite som översättarna varit lata och använt translate.

    Men det är intressant att SVT/SR fortfarande är det mest opartiska mediet i Sverige, och det ska bort, och ersättas med vad?(Och mindre opartiskt, ni talar ju emot dig själv.)


    Och det är då man vet det är en agenda för nått annat än att det inte skulle vara opartiskt, där av monologen.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • LaviniaLetitia
    nihka skrev 2022-05-08 12:43:46 följande:
    Idel gissningar och spekulationer från din sida. Fortfarande vet ingen vad var och en av de personer som deltog på olika sätt under upploppen tänker om samhället i stort.

    Vad tycker du vi ska "locka fram" för fler beteenden? Bibelbokbål i Jönköping eller Husby tillsammans med bilder av Jesus som knullar Adam och Steve under böneveckan? Kanske offentliga bränningar av AIK-flaggar utanför Friends Arena. Där kan djurgårdare först smeta in flaggan i avföring. Så alla får se vad vi har för människor i Sverige nu. Och så får alla se vad vi har för människor i Sverige som manar till provokationer och hat, så kan ingen förneka brunproblemen längre.
    Jag är helt säker på att inga infödda svenska kristna skulle kasta sten på polisen, eller försöka fysiskt attackera den som gjorde det första du beskrev. Kristna syrianer är jag dock inte säker på, och inte heller äkta konvertiter från islam till kristendom. Du får tänka på att medelåldern på folk som verkligen går i kyrkan är ganska hög också, och det är ett överskott av kvinnor. Har svårt att tänka mig den publiken göra ett fysiskt upplopp. De skriver nog insändare, ringer upprörda telefonsamtal och sådant i stället. 

    Fotbolls- och hockeyhuliganer går nog att reta upp, men de håller sig i så fall på och kring en arena i alla fall. D.v.s. - det är frivilligt för normalt folk att gå dit. Men man måste ju få gå till sin förorts torg för att handla frukt och ta bussen därifrån... Dessa huliganer är dessutom inte så många till antalet, och de skulle inte hämta sina fruar och barn dit att hjälpa till med stenkastningen, heller. 
  • RebeckaZ70

    Den som först påpekade felaktigheterna blev blockad av SR.
    ganska talande hur de såg på avslöjandet.


    Another wild hearted woman
  • klyban
    RebeckaZ70 skrev 2022-05-09 07:42:39 följande:
    Den som först påpekade felaktigheterna blev blockad av SR.
    ganska talande hur de såg på avslöjandet.

    JA, och att misstag ska inte få göras och då ska man bojkotta.
    Undra om samma gäller åt andra hållet, och med tanke man aldrig ber om ursäkt för sina egna misstag.
    Och allt detta PÅ GRUND AV att hon undra varför polisen inte gav verkningseld mot folkmassor.
    Men jag vet, det handlar om att prata om annat än vart det startade och för det är pinsamt och hon aldrig ber om ursäkt för dessa grava uttalanden att undra varför man inte ger verkningseld i folkmassor.

    Men det allra mest intressant, det är att SVT/SR fortfarande är det överlägset opartiska mediet i Sverige, och det ska man byta ut för det inte är opartiskt nog?
    Tycker det är mycket intressant att detta aldrig ändrar sig, är man så rädd för den politiska granskningen att man är villig att överge fakta?


     


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • LaviniaLetitia
    RebeckaZ70 skrev 2022-05-09 07:42:39 följande:

    Den som först påpekade felaktigheterna blev blockad av SR.
    ganska talande hur de såg på avslöjandet.


    SR/SVT har alltid varit snabba på att blocka. Jag blev också blockad direkt och mitt inlägg raderat, kommer jag ihåg, när jag ifrågasatte att Rickard Söderberg fick ha PRIDE-flaggan (som ju är en politisk symbol och tillhör en opinionsbildande organisation) på jackan när han framträdde på Skansen på Nationaldagen, för ganska många år sedan nu.

    Annars är det ju så supernoga med att inga symboler och ingen reklam får förekomma i bild, men när det var just DEN symbolen/reklamen - så gick det bra. De hade kanske till och med uppmanat honom att ha den markeringen? Valt honom som artist FÖR ATT han är öppet homosexuell? D.v.s. - den vanliga agendadrivningen, inte opartiskt alls.
  • RebeckaZ70
    LaviniaLetitia skrev 2022-05-09 10:08:23 följande:
    SR/SVT har alltid varit snabba på att blocka. Jag blev också blockad direkt och mitt inlägg raderat, kommer jag ihåg, när jag ifrågasatte att Rickard Söderberg fick ha PRIDE-flaggan (som ju är en politisk symbol och tillhör en opinionsbildande organisation) på jackan när han framträdde på Skansen på Nationaldagen, för ganska många år sedan nu.

    Annars är det ju så supernoga med att inga symboler och ingen reklam får förekomma i bild, men när det var just DEN symbolen/reklamen - så gick det bra. De hade kanske till och med uppmanat honom att ha den markeringen? Valt honom som artist FÖR ATT han är öppet homosexuell? D.v.s. - den vanliga agendadrivningen, inte opartiskt alls.

    Jag lever själv med en kvinna men tar helt avstånd från vad Pride har blivit i Sverige. Helt övertaget av vänsterideer. Det är helt otänkbart för dem att en lesbisk/bi kvinn kan vara höger. Det blir kortslutning i skallen på dem.


    Droppen var när portade Ilan Sade  och MED fån att delta i Pride.
    Däremot är vi engagerade i vårt eget Tel Aviv Pride.


    Another wild hearted woman
  • klyban
    LaviniaLetitia skrev 2022-05-09 10:08:23 följande:
    SR/SVT har alltid varit snabba på att blocka. Jag blev också blockad direkt och mitt inlägg raderat, kommer jag ihåg, när jag ifrågasatte att Rickard Söderberg fick ha PRIDE-flaggan (som ju är en politisk symbol och tillhör en opinionsbildande organisation) på jackan när han framträdde på Skansen på Nationaldagen, för ganska många år sedan nu.

    Annars är det ju så supernoga med att inga symboler och ingen reklam får förekomma i bild, men när det var just DEN symbolen/reklamen - så gick det bra. De hade kanske till och med uppmanat honom att ha den markeringen? Valt honom som artist FÖR ATT han är öppet homosexuell? D.v.s. - den vanliga agendadrivningen, inte opartiskt alls.

    Att stå upp för sina egna rättigheter som människa och homosexuell, det gör itne dom till en politisk organisation.
    Om man nu inte anser att homosexuella ska behandlas annorlunda än andra människor, kan det vara så enkelt?

    Och varför ifrågasatte du att Rickard Söderberg bar pridflaggan för, låter som en fascistisk tanke att styra över något du inte ens har med att göra från början.
    Jag krasst konstaterar du gjorde en argumentation om nått som du inte har med att göra.
    Vi ser symboler i många inslag och speciellt vid demonstrationer eller som detta fallet en kortege antar jag.


    Du pratar om något helt annat.


     


    Dock inser vi att även efter detta inlägget så är SVT/SR opartiska, och varför vill man ta  bort det överdrivet mest opartiska mediet i Sverige och för den gala att de inte är opartiska nog?
    Där förstår man något har missats rejält i sin agenda.


    RebeckaZ70 skrev 2022-05-09 10:17:33 följande:

    Jag lever själv med en kvinna men tar helt avstånd från vad Pride har blivit i Sverige. Helt övertaget av vänsterideer. Det är helt otänkbart för dem att en lesbisk/bi kvinn kan vara höger. Det blir kortslutning i skallen på dem.


    Droppen var när portade Ilan Sade  och MED fån att delta i Pride.
    Däremot är vi engagerade i vårt eget Tel Aviv Pride.


    Att du anser det är vänstervridet, det är för många där ute långt till höger, de har ett stort förakt mot homosexuella, och vad finns då var?
    Och varför denna besatthet över andra människors sexuallitet och PRIDE?
    Jag har aldrig brytt mig om PRIDE någonsin, och jag störs inte heller av dom, så vad är det som triggar dig att göra dessa utfall?


     


    Även här tar vi med oss att opartiskt är fortfarande en sak för SVT/SR och även efter detta inlägg.
    Vi får verkligen hoppas att SVT/SR lyckades att inte var opartiska en gång, för detta börjar bli parodi faktiskt och aldrig påvisa detta.
    Och kanske därför man väljer whataboutsim i ett hopp ingen skulle märka.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?