• malintherese01

    Nån som har koll på BB-personalens "skyldigheter"?

    Ligger på BB efter att ha fått akut kejsarsnitt med tvillingar. Förlorade 2,6 liter blod så det har dom fått ge mig nytt, plus att jag fått krampanfall utav att stora luftbubblor i mina tarmar. Ingen höjdarsituation med andra ord..

    Nu till min fråga..

    Första natten var personalen inne och erbjöd sig att ta barnen över natten eftersom jag inte ens kunde röra mig i sängen pga smärta. (Pappa behöver sova hemma med våra andra barn) men andra natten hade jag en ny sköterska som inte alls verkade villig att hjälpa till med detta. Jag fick i princip tjata mig till att dom kunde ha barnen. Nu är det tredje natten och samma sköterska kommer in när jag plingar . Fick dumma kommentarer som:

    "Men varför vill du inte ha dina barn hos dig?" Jag förklarar att jag kommer ju inte åt dom när dom spyr, piper, tappar nappen mm.. Vilket sker typ hela tiden. Bara dumma kommentarer från henne och slutar i princip med att hon säger "vi får väl se sen då".

    Ingår det i deras jobb att ha barnen över natt om mamman inte kan eller "får dom lov" att säga nej?

    Nu har jag bunkrat upp dom provisoriskt i min säng för att se om jag kan klara av de själv, för vill inte ens att den bitterfi**an ska ha mina söner.

    Vore otroligt tacksam för svar!

  • Svar på tråden Nån som har koll på BB-personalens "skyldigheter"?
  • Axe

    BB personalen är ju inte färdig för att passa dina barn!!

    Jag hade min dotter hela tiden hos mig, det är ju det bästa för amningen också. Enda gången jag bad den ha henne var när jag skulle duscha för min man var tvungen att åka hem till hunden.

    BB personal är inte barnvakter, de är sjuksköterskor och liknande som ska se till att du når bra rent medicinskt innan du åker hem.

    Pinsam inställning du har till vården. Kan man inte ta hand om sina barn ska man inte ha några.

  • viseversa
    viseversa skrev 2016-07-31 08:52:52 följande:

    Låter konstigt. När minnesord föddes i v 36 och mådde ändå bra men skrek HELA tiden och jag car trött och hade baby blues så tog sköterskan henne på natten så jag skulle kunna sova och få krafter för dagspasset och återhämta mig inför hemgång. Tycker du absolut ska få hjälp. Prata med någon om detta idag. Mvh


    När mellersta dottern föddes ska det stå. Inte minnesord
  • viseversa
    Axe skrev 2016-07-31 08:59:01 följande:

    BB personalen är ju inte färdig för att passa dina barn!!

    Jag hade min dotter hela tiden hos mig, det är ju det bästa för amningen också. Enda gången jag bad den ha henne var när jag skulle duscha för min man var tvungen att åka hem till hunden.

    BB personal är inte barnvakter, de är sjuksköterskor och liknande som ska se till att du når bra rent medicinskt innan du åker hem.

    Pinsam inställning du har till vården. Kan man inte ta hand om sina barn ska man inte ha några.


    Är du helt blåst eller vad är ditt problem?
  • Anna74a

    När de föreslog att jag själv utan vårdutbildning skulle föra ned slangen för sondmatning via bebisens näsa och ned i magsäcken ruttnade jag på riktigt kan jag säga.
    Folk måste reagera på det här för att det ska bli en förändring.
    Jag hade turen att få en enkät hemskickad om hur vistelsen på sjukhuset hade varit......

  • viseversa
    Axe skrev 2016-07-31 08:59:01 följande:

    BB personalen är ju inte färdig för att passa dina barn!!

    Jag hade min dotter hela tiden hos mig, det är ju det bästa för amningen också. Enda gången jag bad den ha henne var när jag skulle duscha för min man var tvungen att åka hem till hunden.

    BB personal är inte barnvakter, de är sjuksköterskor och liknande som ska se till att du når bra rent medicinskt innan du åker hem.

    Pinsam inställning du har till vården. Kan man inte ta hand om sina barn ska man inte ha några.


    Vilken usel mamma du är som inte kan duscha och hålla koll på bebisen samtidigt. Du borde inte ha barn. Varför tror du dom ska behöva kolla din unge när du duschar?!

    Btw förlorade du nästan 3 liter blod och gjord E akut KS och fick du tvillingar? Om inte kanske du inte ska säga ett skit ang ta situation för då har du ingen aning om hur hon mår.
  • Blirmedlemnu

    Blir medlem nu för att kunna skriva i din tråd.

    Jag vill bara skicka en STOR KRAM till dig! Så där får det INTE gå till. Du behöver ju hjälp med barnen just nu och du är på sjukhuset för att kunna få hjälp.

    Du är ABSOLUT INTE en dålig mamma!!!

    Prata med den där tantens chef och kräv din rätt.

  • MissHelene
    Axe skrev 2016-07-31 08:59:01 följande:

    BB personalen är ju inte färdig för att passa dina barn!!

    Jag hade min dotter hela tiden hos mig, det är ju det bästa för amningen också. Enda gången jag bad den ha henne var när jag skulle duscha för min man var tvungen att åka hem till hunden.

    BB personal är inte barnvakter, de är sjuksköterskor och liknande som ska se till att du når bra rent medicinskt innan du åker hem.

    Pinsam inställning du har till vården. Kan man inte ta hand om sina barn ska man inte ha några.


    Det låter juh snarare som att du använde dom till just barnvakter, varför duschade du inte medan din man var kvar?
    Ts behöver ingen barnvakt, hon behöver hjälp pga sin medicinska situation, stor skillnad.
  • Hallonsoda2016

    Grattis till dom små bebisarna TS! Har följt dig i en tidigare tråd!

    Jag kan tyvärr inte svaret på din fråga men vill bara skicka en varm kram.

    Vore orimligt att du inte får hjälp. Jag tänker att det borde finnas mer än en BM på plats. Se om du kan få byta och prata sedan med hennes chef!

    Lycka till och grattis!

Svar på tråden Nån som har koll på BB-personalens "skyldigheter"?