• malintherese01

    Nån som har koll på BB-personalens "skyldigheter"?

    Ligger på BB efter att ha fått akut kejsarsnitt med tvillingar. Förlorade 2,6 liter blod så det har dom fått ge mig nytt, plus att jag fått krampanfall utav att stora luftbubblor i mina tarmar. Ingen höjdarsituation med andra ord..

    Nu till min fråga..

    Första natten var personalen inne och erbjöd sig att ta barnen över natten eftersom jag inte ens kunde röra mig i sängen pga smärta. (Pappa behöver sova hemma med våra andra barn) men andra natten hade jag en ny sköterska som inte alls verkade villig att hjälpa till med detta. Jag fick i princip tjata mig till att dom kunde ha barnen. Nu är det tredje natten och samma sköterska kommer in när jag plingar . Fick dumma kommentarer som:

    "Men varför vill du inte ha dina barn hos dig?" Jag förklarar att jag kommer ju inte åt dom när dom spyr, piper, tappar nappen mm.. Vilket sker typ hela tiden. Bara dumma kommentarer från henne och slutar i princip med att hon säger "vi får väl se sen då".

    Ingår det i deras jobb att ha barnen över natt om mamman inte kan eller "får dom lov" att säga nej?

    Nu har jag bunkrat upp dom provisoriskt i min säng för att se om jag kan klara av de själv, för vill inte ens att den bitterfi**an ska ha mina söner.

    Vore otroligt tacksam för svar!

  • Svar på tråden Nån som har koll på BB-personalens "skyldigheter"?
  • M1rella
    Lia4 skrev 2016-08-02 00:10:42 följande:

    För att du skrev att du inte gjort ngn ansökan hos s-styrelsen! Men det hade ju uppenbarligen gjorts!


    Det är klart det gjordes en ansökan, men JAG gjorde ingen. Du frågade om jag hade gjort någon vilket ja inte har.
  • Lia4
    M1rella skrev 2016-08-02 00:25:30 följande:

    Det är klart det gjordes en ansökan, men JAG gjorde ingen. Du frågade om jag hade gjort någon vilket ja inte har.


    Antog såklart att du var påläst nog att veta att det görs en ansökan från vårdens sida och att ingen gör detta på egen hand. Självklart görs det ingen ansökan om DU själv inte bett om det=DU har gjort en ansökan, indirekt.

    Har sett så mycket konstigt som du skrivit i en massa trådar så borde ju inte bli förvånad över hur du formulerade detta heller.
  • M1rella
    Lia4 skrev 2016-08-02 00:30:17 följande:

    Antog såklart att du var påläst nog att veta att det görs en ansökan från vårdens sida och att ingen gör detta på egen hand. Självklart görs det ingen ansökan om DU själv inte bett om det=DU har gjort en ansökan, indirekt.

    Har sett så mycket konstigt som du skrivit i en massa trådar så borde ju inte bli förvånad över hur du formulerade detta heller.


    Nej, i mitt fall har jag inte gjort någon ansökan indirekt. Har du svårt att förstå?
  • Ankie35
    M1rella skrev 2016-08-02 00:38:28 följande:

    Nej, i mitt fall har jag inte gjort någon ansökan indirekt. Har du svårt att förstå?


  • Swagger
    M1rella skrev 2016-08-01 23:35:52 följande:
    Självklart. Är inte alla det som inte klarar allt själv?
    Jag tycker uppriktigt synd om dina barn!
  • Lia4
    M1rella skrev 2016-08-02 00:38:28 följande:

    Nej, i mitt fall har jag inte gjort någon ansökan indirekt. Har du svårt att förstå?


    Jo men visst. Vården brukar skicka abortansökningar till socialstyrelsen för skojs skull, utan att patienten bett om det då de funderar på abort. Bra där! Kan möjligt vara så att det är du som har svårt att förstå?
  • fjanten
    Swagger skrev 2016-08-02 06:14:04 följande:

    Jag tycker uppriktigt synd om dina barn!


    ...om det ens finns några barn...
  • M1rella
    Swagger skrev 2016-08-02 06:14:04 följande:

    Jag tycker uppriktigt synd om dina barn!


    Jaha, ok. För att?
  • M1rella
    Lia4 skrev 2016-08-02 08:16:42 följande:

    Jo men visst. Vården brukar skicka abortansökningar till socialstyrelsen för skojs skull, utan att patienten bett om det då de funderar på abort. Bra där! Kan möjligt vara så att det är du som har svårt att förstå?


    I mitt fall så skickades en ansökan utan att jag helt var med på det. Knappt om tid, ung ålder etc var anledningen till det. Det var inget som skedde för skojs skull.

    Men du verkar uppenbarligen ha problem med att förstå det.
Svar på tråden Nån som har koll på BB-personalens "skyldigheter"?