• Anonym (Älskar det!)

    Vi som har en älskare/älskarinna och inte skäms för det!

    Tänkte att vi kunde diskutera lite, för och nackdelar, hur det sker, varför det sker osv osv!

    MORALTANTER UNDANBEDES!

    Jag kan börja med att berätta att jag skaffade mig en älskare för ungefär 5 månader sen.

    Har aldrig känt mig så älskad och omtyckt utan krav förr. Hemma har jag det stabila livet med en sambo som jag älskar och som älskar mig, vi har underbart sex men allt går på rutin. Att träffa någon vid sidan av är så spännande och sätter fart i tillvaron.

    Enda nackdelen är att vi alltid måste planera när vi ska träffas.

    Hur har ni andra det som bara ser en älskare som något som piggar upp en annars tråkig tillvaro?

  • Svar på tråden Vi som har en älskare/älskarinna och inte skäms för det!
  • Anonym (Pyrt)
    Anonym (Nja..) skrev 2016-09-01 11:29:26 följande:

    Skäms för otrohetens skull gör jag inte, eftersom min man bara är ute på arbeten och hjälper andra på sin fritid istället för att umgås med mig. Det har blivit så att jag haft ett antal sexpartners det sista året pga detta, men nu har jag fått en könssjukdom (vet inte av vem doc) så jag får ta det lite lugnt hädanefter. Men skäms naturligtvis om jag råkat smitta någon.


    Har du sagt till honom att om han fortsätter hjälpa andra på sin fritid istället för att vara med dig så vill du skaffa en älskare? Har du gett honom en chans att ändra sig innan du valde att bedra honom?
  • Tecum
    Dorian Ertymexx skrev 2016-09-01 10:00:03 följande:
    Fast är det verkligen ditt eget val? Vad jag menar är - när du var liten, visste du att man kunde leva på andra vis? Läste du böcker om folk som valde att leva på ett annat sätt, såg filmer där normen var en annan än monogami? Jag ifrågasätter inte att du är genuint monogam, jag ifrågasätter att det var ett medvetet val bara. Det fanns liksom inga alternativ förr. Det var den allenarådande normen, och det är det fortfarande till mycket stor del.

    Så länge BÅDA är med på det? Flört
    Jag vet inte din ålder, men när jag blev gammal nog att intressera mig för relationer var det på det frigjorda 70-talet. Då var monogami och traditionell parbildning i högsta grad ifrågasatt, polygami, kollektiv och storfamiljer var högsta mode och fri sex något som sågs som positivt. Så normen om monogami var betydligt mer ifrågasatt då än nu, men monogamin överlevde och blev starkare.
    Sen får man tolka det som man vill... 
  • Anonym (Nja..)
    Anonym (Pyrt) skrev 2016-09-01 11:55:46 följande:
    Har du sagt till honom att om han fortsätter hjälpa andra på sin fritid istället för att vara med dig så vill du skaffa en älskare? Har du gett honom en chans att ändra sig innan du valde att bedra honom?
    Jag har tjatat på honom tillräckligt länge och påtalat att jag känner mig ignorerad och åsidosatt. Han säger att han ska försöka vara hemma mer, men han är lättmanipulerad när det gäller folk som ber honom om olika tjänster. Han har problem med att säga nej till folk. Även detta har jag pratat med honom om ett flertal gånger och sagt att han måste lära sig säga ifrån och stå upp för sig själv. Men det har inte blivit någon förändring, trots att han lovat och lovat. Därför drar jag slutsatsen att han helt enkelt inte är intresserad av mig längre. Annars skulle han ju åtminstone kunnat vara hemma någon helg så vi bara kunnat rå om varandra, men inte ens det. Jo jag kommer snart att säga att han får välja mellan mig och alla dem han känner sig tvungen att ställa upp på. Har dock en svag misstanke om att han själv är otrogen, eftersom allt annat utom mig verkar vara viktigt och prioriterat.

  • Anonym (Pyrt)
    Anonym (Nja..) skrev 2016-09-01 12:02:17 följande:
    Jag har tjatat på honom tillräckligt länge och påtalat att jag känner mig ignorerad och åsidosatt. Han säger att han ska försöka vara hemma mer, men han är lättmanipulerad när det gäller folk som ber honom om olika tjänster. Han har problem med att säga nej till folk. Även detta har jag pratat med honom om ett flertal gånger och sagt att han måste lära sig säga ifrån och stå upp för sig själv. Men det har inte blivit någon förändring, trots att han lovat och lovat. Därför drar jag slutsatsen att han helt enkelt inte är intresserad av mig längre. Annars skulle han ju åtminstone kunnat vara hemma någon helg så vi bara kunnat rå om varandra, men inte ens det. Jo jag kommer snart att säga att han får välja mellan mig och alla dem han känner sig tvungen att ställa upp på. Har dock en svag misstanke om att han själv är otrogen, eftersom allt annat utom mig verkar vara viktigt och prioriterat.
    1) Säg klart och tydligt att du vill ha en förändring och om den uteblir kommer du att inleda förhållanden med andra

    2) Inled förhållanden med andra

    Enligt vad du skriver har du hoppat över steg 1.
  • Anonym (Älskar det!)
    Anonym (Nja..) skrev 2016-09-01 11:29:26 följande:

    Skäms för otrohetens skull gör jag inte, eftersom min man bara är ute på arbeten och hjälper andra på sin fritid istället för att umgås med mig. Det har blivit så att jag haft ett antal sexpartners det sista året pga detta, men nu har jag fått en könssjukdom (vet inte av vem doc) så jag får ta det lite lugnt hädanefter. Men skäms naturligtvis om jag råkat smitta någon.


    Jag är rädd för att bli gravid eller få en könssjukdom. Har därför satt krav på älskaren nu att jag enbart vill ha sex med kondom, även att han är starkt emot det. Vore ju fruktansvärt om man kom hem och smittade mannen med en sjukdom. Oops liksom.
  • Anonym (Pyrt)
    Anonym (Älskar det!) skrev 2016-09-01 12:34:04 följande:
    Jag är rädd för att bli gravid eller få en könssjukdom. Har därför satt krav på älskaren nu att jag enbart vill ha sex med kondom, även att han är starkt emot det. Vore ju fruktansvärt om man kom hem och smittade mannen med en sjukdom. Oops liksom.
    Riktigt korkat att inte ha kondom när man är otrogen. Riktigt korkat.
  • Anonym (För sällan)
    Anonym (Pyrt) skrev 2016-09-01 12:53:09 följande:
    Riktigt korkat att inte ha kondom när man är otrogen. Riktigt korkat.
    Visst är det korkat, men har man varit utan kondom under 25-30 år är det svårt att ta till sig merarbetet. Första gången jag träffade någon hade vi första gången  men det var en lång natt ....
  • Anonym (Hahajösses)

    Vilka tragiska egoistiska individer det finns som ändå anser sig vara normala och bra förebilder till sina barn. Undra hur ni själva skulle känna om det framkom att er respektive har ljugit totalt om vem han/hon är och sviker er genom det värsta tänkbara sättet. Helt okej då för er antar jag? Jösses... vuxna människor? Sorgligt värre..

  • Anonym (Karl)
    Anonym (Älskar det!) skrev 2016-08-28 20:37:02 följande:

    Tänkte att vi kunde diskutera lite, för och nackdelar, hur det sker, varför det sker osv osv!

    MORALTANTER UNDANBEDES!

    Jag kan börja med att berätta att jag skaffade mig en älskare för ungefär 5 månader sen.

    Har aldrig känt mig så älskad och omtyckt utan krav förr. Hemma har jag det stabila livet med en sambo som jag älskar och som älskar mig, vi har underbart sex men allt går på rutin. Att träffa någon vid sidan av är så spännande och sätter fart i tillvaron.

    Enda nackdelen är att vi alltid måste planera när vi ska träffas.

    Hur har ni andra det som bara ser en älskare som något som piggar upp en annars tråkig tillvaro?


    Om du inte skäms för att någon gift karl får stoppa in den när det blir tråkigt hemma är det ju ditt val. Varför ens starta en tråd här? Du älskar det. Vad är problemet, alltså? 
  • Anonym (Karl)

    Skulle jag vara i din sits ts, skulle jag kräva pengar som alla andra horor. De är åtminstone ärligt.

Svar på tråden Vi som har en älskare/älskarinna och inte skäms för det!