• KillBill

    Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

    I den här tråden tänkte jag att vi samlar tankar om moderatledningens beslut att inleda samarbete med Sverigedemokraterna, ett parti med rötter i nazism, rasism och främlingsfientlighet. 


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2017-02-23 10:59:41 följande:
    Intressant! det ger följande mandatfördelning vid olika typer av block:

    1) S+MP+C+L 48,40 2) S+V+MP 39,40 3) C+L+M+KD 39,00 5) M+SD 37,60 4) C+L+M+KD 35,90
    Ja, eller egentligen mer än 50 procent för en mittenregering 48,4/ (100 - (3,1+0,8)) ger över 50 procent.

    Ett annat alternativ skulle vara en Ola Ullsten-lösning, d v s en liberal minoritetsregering (C och L) som släpps fram av de rödgröna för att undvika en förbruning av politiken.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Världsmedborgare

    Nu vet att det är kvinnorna som lämnat M och flytt till C.

    Och då får vi samtidigt svaret, att det var männen som tvingade Batra att börja samarbeta med SD.
    Därför ser heller ingen från M gå till SD, för nu när männen fått som dom vill, när männen fått Batra i säng med SD, då kan dom stanna kvar i M.

    Och nu sitter Batra fullständigt fast i det grepp hon fallit på.
    Hon kan inte göra nåt ö.h.t, ändar hon sig, då lämnar männen och går till SD, vilket kommer att göra SD större än M.
    Hon får alltså forsätta med att krypa för männen i M, tills den dag hon tvingas bort av dom, p.g.a allt sämre väljarstöd.
    ----------------------------

    Frågan blir då, vem vinner på det här?
    Möjligen SD, dom kommer kanske att kunna kalla sig, Sveriges näst största parti.
    Vad händer då med makten inom dessa partier, för det kommer troligen att se annorlunda ut med de starka männen inom M och SD, kvinnorna kan vi glömma.

    Vem flyttar vart mellan SD och M, och vilka possitioner vill dom ha?
    Ska dom samarbeta fullt ut, eller bara i vissa frågor?
    Vill dom regera tillsammans, eller var och en för sig, eller med nåt av de andra i fd Alliansen?

    Ja Alliansen måste väl ses som fd Alliansen nu, kanske bildas det ett Nya Alliansen?

    Eller går SD och M samma till Sverige Trumpeterna och bildar Sveriges största parti?
    Eller blir dom inte det då, det kanske blir C som blir de stora vinnarna?
    --------------------------------
    Många frågor blir det, och bara en enda har vi idag svaret på, och det är vilken som är Sveriges statsminister under nästa mandatperiod.
    Det är givetvis den kommande legendaren inom svensk politik, i framtiden hyllad över hela Världen, Stefan Löfven.


    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • KillBill

    Det är vidrigt att läsa att Jimmie Åkesson i Wall Street Journal försvarar Donald Trumps påhopp på Sverige.  När vi borde kraftsamla oss mot Donald Trumps attack så väljer Åkesson att sprida ännu fler lögner om Sverige. Finns det något skamligare än att sprida lögner om Sverige i utländsk press? Hur fan kan moderaterna tycka att det är ok att förhandla med en partiledare som beter sig på det viset?


    Jimmie Åkesson drar sig inte ens för att använda Malmös Judar som slagträ i debatten men Judiska Församlingen i Malmö, säger nu i ett skriftligt svar att SD tagit till grova överdrifter i sin beskrivning av judars utsatthet i Malmö.

    www.etc.se/inrikes/jimmie-akesson-och-mattias-karlsson-trump-har-ratt
    www.svt.se/nyheter/utrikes/sd-svenska-judar-internflyktingar


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2017-02-23 07:29:33 följande:
    Som skrivet och efter dina egna siffror.

    Ett antal barn utan "livsförnekande" skador aborteras vid 21+5 och 21+6.

    Detta trots att vi vet att barn kan överleva då.

    Du har samma inställning i sak och är beredd att justera tiderna allt eftersom vetenskapen kan rädda allt yngre liv.

    Nu är tiden för en sådan debatt.
    Nej, barn aborteras inte. Inte pensionärer heller. Foster aborteras.
  • nihka
    KillBill skrev 2017-02-23 15:32:17 följande:

    Det är vidrigt att läsa att Jimmie Åkesson i Wall Street Journal försvarar Donald Trumps påhopp på Sverige.  När vi borde kraftsamla oss mot Donald Trumps attack så väljer Åkesson att sprida ännu fler lögner om Sverige. Finns det något skamligare än att sprida lögner om Sverige i utländsk press? Hur fan kan moderaterna tycka att det är ok att förhandla med en partiledare som beter sig på det viset?


    Jimmie Åkesson drar sig inte ens för att använda Malmös Judar som slagträ i debatten men Judiska Församlingen i Malmö, säger nu i ett skriftligt svar att SD tagit till grova överdrifter i sin beskrivning av judars utsatthet i Malmö.

    www.etc.se/inrikes/jimmie-akesson-och-mattias-karlsson-trump-har-ratt
    www.svt.se/nyheter/utrikes/sd-svenska-judar-internflyktingar


    Både Åkesson och Karlsson såg sin chans till lite press och tog den. Alla år på Sveriges riksdags avbytarbänk utan matchchans har gjort dem desperata för uppmärksamhet. Men nu har de hittat någon som lyssnar på dem och bekräftar utan att kolla upp fakta. Om man vill ha Trump som ledare i Sverige ska man rösta på SD, så blir det så nära som det går att få.
  • K Markatta
    KillBill skrev 2017-02-23 15:32:17 följande:

    Det är vidrigt att läsa att Jimmie Åkesson i Wall Street Journal försvarar Donald Trumps påhopp på Sverige.  När vi borde kraftsamla oss mot Donald Trumps attack så väljer Åkesson att sprida ännu fler lögner om Sverige. Finns det något skamligare än att sprida lögner om Sverige i utländsk press?


    Några andra tomtar spred lögnen "Sverige håller på att gå sönder" härom året. Vet dock inte om det nådde en internationell publik men det skulle inte förvåna.

    www.svt.se/nyheter/val2014/socialdemokraterna-presenterar-sitt-valmanifest
  • FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2017-02-24 00:52:02 följande:
    Några andra tomtar spred lögnen "Sverige håller på att gå sönder" härom året. Vet dock inte om det nådde en internationell publik men det skulle inte förvåna.

    www.svt.se/nyheter/val2014/socialdemokraterna...
    Hm, inte om inte de du betraktar som tomtar inte skrev en dabattartikel i Vall Street Journal.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • KillBill
    Kung Markatta skrev 2017-02-24 00:52:02 följande:
    Några andra tomtar spred lögnen "Sverige håller på att gå sönder" härom året. Vet dock inte om det nådde en internationell publik men det skulle inte förvåna.

    www.svt.se/nyheter/val2014/socialdemokraterna-presenterar-sitt-valmanifest
    Hur tusan kan du jämföra en inrikespolitisk debatt om det svenska socialförsäkringssystemet och om den svenska fördelningspolitiken med den lögnaktiga bild av Sverige som Jimmie Åkesson spred i den Amerikanska tidningen Wall Street Journal?

    Jimmie Åkessons lögnaktiga bild av Sverige riskerar att försämra den internationella bilden av sverige och kan påverka såväl svenskt näringsliv som svensk turism.

    Hur ska de judar som Jimmie Åkesson använde som slagträn i debattartikeln och som inte kände igen sig i Jimmies beskrivning kunna komma till tals för att berätta att Jimmies beskrivning var grovt överdriven? Det är ju faktiskt inte särskilt enkelt för svenskar att få en artikel/genmäle publicerad i en amerikansk tidning.

    Från och med nu borde det vara en plikt för alla som vill Sverige väl att aktivt arbeta för att minska quislingpolitikerna Jimmie Åkessons och Mattias Karlssons inflytande i svensk politik.
  • Abegayle70
    KillBill skrev 2017-02-24 07:54:21 följande:
    Hur tusan kan du jämföra en inrikespolitisk debatt om det svenska socialförsäkringssystemet och om den svenska fördelningspolitiken med den lögnaktiga bild av Sverige som Jimmie Åkesson spred i den Amerikanska tidningen Wall Street Journal?

    Jimmie Åkessons lögnaktiga bild av Sverige riskerar att försämra den internationella bilden av sverige och kan påverka såväl svenskt näringsliv som svensk turism.

    Hur ska de judar som Jimmie Åkesson använde som slagträn i debattartikeln och som inte kände igen sig i Jimmies beskrivning kunna komma till tals för att berätta att Jimmies beskrivning var grovt överdriven? Det är ju faktiskt inte särskilt enkelt för svenskar att få en artikel/genmäle publicerad i en amerikansk tidning.

    Från och med nu borde det vara en plikt för alla som vill Sverige väl att aktivt arbeta för att minska quislingpolitikerna Jimmie Åkessons och Mattias Karlssons inflytande i svensk politik.
    Nja, en del judar känner ingen sig i beskriviningen.

    www.skd.se/2010/01/25/judehatet-far-dem-att-lamna-malmo/

    Visserlingen en gammal artikel men ämnet är tyvärr akr´tuellt.

    Ett par av mina syskon har flyttat från Malmö innerstad pga detta. Min äldsta brors familj får tänka sig för hur de dekorerar i fönstret för att slippa stenar genom rutorna.
    Att ha en Menora i fönstret mot gatan är inte att rekommendera...
    Syskonbarnen vågar inte ha smycken med judiska symboler synliga.
    Själv blev jag kallad vissa saker när jag själv gick i skolan där, men då var det infödda nazister som stod för det hatet, nu är det en annan grupp människor som tagit över.

    Med detta sagt vill jag absoliut inte ha något att göra med SD's kampanjande. Tar helt avstånd från detta skitparti med rötter i folkmord.
    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • KillBill
    Abegayle70 skrev 2017-02-24 15:22:31 följande:
    Nja, en del judar känner ingen sig i beskriviningen.

    www.skd.se/2010/01/25/judehatet-far-dem-att-lamna-malmo/

    Visserlingen en gammal artikel men ämnet är tyvärr akr´tuellt.

    Ett par av mina syskon har flyttat från Malmö innerstad pga detta. Min äldsta brors familj får tänka sig för hur de dekorerar i fönstret för att slippa stenar genom rutorna.
    Att ha en Menora i fönstret mot gatan är inte att rekommendera...
    Syskonbarnen vågar inte ha smycken med judiska symboler synliga.
    Själv blev jag kallad vissa saker när jag själv gick i skolan där, men då var det infödda nazister som stod för det hatet, nu är det en annan grupp människor som tagit över.

    Med detta sagt vill jag absoliut inte ha något att göra med SD's kampanjande. Tar helt avstånd från detta skitparti med rötter i folkmord.
    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
    Jag vet många judar i Malmö är trakasserade men jag hänvisar till ett uttalande från judiska församlingen i Malmö:

    www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/judiska-forsamlingen-grova-overdrifter
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten