• KillBill

    Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

    I den här tråden tänkte jag att vi samlar tankar om moderatledningens beslut att inleda samarbete med Sverigedemokraterna, ett parti med rötter i nazism, rasism och främlingsfientlighet. 


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten
  • Agaton
    FDFMGA skrev 2017-03-12 12:30:13 följande:
    Aha, du har missförstått vad schismen inom forna alliansen handlar om.

    Det är förhoppningsvis ingen riksdagsledamot som anser att man inte ska tala med sverigedemokrater.

    Föreslår att du försöker läsa på, om skillnaden mellan att tala med och att samarbeta. Samt att moderaterna ville fälla regeringens med stöd av sverigedemokraterna.

    Den resan till Nordkorea sa C och L bestämt sig till att medverka i.

    Att vi skulle ha en svängdörrspolitik visavi migranter är heller inte korrekt.

    Är du månne lite yr i mössan så här på söndagseftermiddagen eller är det så illa att du tutar med Kin Jung-åkesson och personkulten kring den store ledaren. Många av hans anhängare är liksom tidsresistenta och tycks tro att vi fortfarande befinner oss i hösten 2015.

    Jag kan försäkra dig att det i verkligheten är våren 2017, och Sverige har en EU-anpassad asylpolitik.

    Det lustiga är att under de år jag varit verksam på Familjeliv så finns det knappast något som Åkessons proselyter tutat mer om än att Sverige ska anpassa sig till EU i fråga om flyktingmottagande.

    Åkessonare tycks ha ett guldfiskminneSkrattande
    Ursäkta, men har det inte gått bra att skissa ett samarbete i Hässleholm m.fl. svenska kommuner? Kanske var det så att i dessa kommuner har samtalet lett fram till ett konstruktivt samarbete där man dessutom respekterar medborgarnas val? Är det inte det som är demokrati? Svängdörrspolitiken har upphört först när utanförskapet nu omfattar men än en miljon människor. Tacka Reinfeldt och Löven för en politik som lett fram till just denna situation och där dessutom många myndigheter, inte minst polisen, befinner sig i en systemkollaps. Åkesson hade rätt i sin politik redan från början, men om han hade fått rätt i tid så hade vi inte befunnit oss i en situation där vi mentalt "krängt röven över öronen" och tvingats till västvärldens snävaste asylpolitik. Snacka om tvära kast och amatörmässiga anslag. Det är lätt att man blir "yr i mössan" efter sådana 180 graders girar och det är inte minst du ett exempel på.
  • nihka
    KillBill skrev 2017-03-11 22:02:04 följande:

    Man häpnar över svajigheten inom moderaterna (även om jag välkomnar  att de omprövar strategin att samarbeta med SD).


    "Anna König Jerlmyr, oppositionsborgarråd och gruppledare för Moderaterna i Stockholms stad, anser att partiet har en viktig hemläxa att göra. Kritiken och kraven på en större tydlighet måste tas på största allvar, anser hon.


    Jag tycker att det har varit en olycklig tid, med mycket fokus på det politiska spelet. Därför är det väldigt viktigt framöver att vi för fram politiken, sakfrågorna och berättelsen om Sverige och Stockholm, säger hon.


    Anna König Jerlmyr var snabbt ute och välkomnade partiets nya SD-linje och öppnade också själv för samtal med Sverigedemokraterna. Men efter väljarflykten väljer Anna König Jerlmyr nu allt helt slå igen dörren för partiet.


    Det finns en otydlighet i moderaternas förhållande till SD, men jag vill vara glasklar med att i Stockholm är dörren till SD stängd. Moderaterna i Stockholms stad kommer inte att samarbeta eller förhandla med SD, säger hon". 

    www.di.se/nyheter/kinberg-batra-koper-sig-tid-i-akut-lage/


    Det var det här jag misstänkte. När man öppnar dörren och ställer den på glänt vill några stänga den, andra öppna lite till och andra sparka ner den. Jag hör till dem som hade velat sopa igen den och kasta bort nyckeln.

    Waste of time att stödja M nu. De kommer att vara upptagna med internt käbbel om SD ända fram till valet och tappa fler pga av otydlighet än de hade tappat oavsett om de hade valt ett all in samarbete med SD eller att fortsatt ge dem kalla handen.
  • KillBill

    Om du anser att samarbetet med SD har gått bra i Hässleholm SD så vet du inte vad du snackar om en i princip enig allians har ju gått ut och sagt att man ångrar sig och kommer satt rösta bort SD från KF inom en snar framtid.

  • nihka
    Agaton skrev 2017-03-12 12:01:57 följande:
    Märkligt att ett initiativ att tala med alla demokratiskt valda företrädare i riksdagen skulle vara en resa till Nordkorea? Var det inte det som vi precis klarade ut i mitt föregående inlägg? Vi har inga problem med att vår svängdörrspolitik visavi migranter släpper igenom hundratals terrorister som vi beväpnar med fulla bidrag som betalar deras IS-status, men vi kan inte tala med SD? Ditt konsultarvode får nog trots allt utgå och du får istället studera fundamentalisternas nätpropaganda för att rekrytera och finansiera sin verksamhet.
    Sverige har reglerad invandring. Personer som man misstänker har begått brott utreds och åtalas där skäl framkommer.

    Vi har också demokrati vilket innebär att vi inte har svängdörrsspolitik partierna emellan där de styrande släpper igenom hundratals gaphalsar beväpnade med fulla bidrag som betalar deras politiska status. I en demokrati väljer de olika partierna vilka de vill samarbeta med. Du tänker på diktatur när man inte får välja själv.
  • Dorian Ertymexx
    Agaton skrev 2017-03-12 12:01:57 följande:
    Märkligt att ett initiativ att tala med alla demokratiskt valda företrädare i riksdagen skulle vara en resa till Nordkorea? Var det inte det som vi precis klarade ut i mitt föregående inlägg? Vi har inga problem med att vår svängdörrspolitik visavi migranter släpper igenom hundratals terrorister som vi beväpnar med fulla bidrag som betalar deras IS-status, men vi kan inte tala med SD? Ditt konsultarvode får nog trots allt utgå och du får istället studera fundamentalisternas nätpropaganda för att rekrytera och finansiera sin verksamhet.
    Mhm. Så du skulle alltså tvärdigga om SD började samarbeta med V, MP och F!, och anpassa sin politik efter dem?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    KillBill skrev 2017-02-03 18:02:49 följande:

    I den här tråden tänkte jag att vi samlar tankar om moderatledningens beslut att inleda samarbete med Sverigedemokraterna, ett parti med rötter i nazism, rasism och främlingsfientlighet. 


    "rötter i"? Låter ju som att de lagt av med det...
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • FDFMGA
    Agaton skrev 2017-03-12 12:49:24 följande:
    Ursäkta, men har det inte gått bra att skissa ett samarbete i Hässleholm m.fl. svenska kommuner? 
    Det skulle jag inte vilja påstå.

    Snarare en generalrepetion för hur det kommer att fungera om moderaterna väljer att samarbeta med rasister på riksplanet.

    www.expressen.se/kvp/ledare/csaba-perlenberg/moderat-makthunger-isolerar-partiet/

    Extra pinsamt för M när den ledande sverigedemokraten i Hässleholm avslöjades som näthatare.

    Om jag inte missminner mig uttryckte den ledande moderaten sin förvåning över detta.

    Men att det luktar skit om skit borde inte förvåna.

    www.aftonbladet.se/nyheter/a/zoxRb/sd-hojdare-spred-rasistiska-texter
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Agaton
    Dorian Ertymexx skrev 2017-03-12 13:03:22 följande:
    Mhm. Så du skulle alltså tvärdigga om SD började samarbeta med V, MP och F!, och anpassa sin politik efter dem?
    Absolut, om detta skulle föra Sverige ur avgrunden. Det är märkligt att Sverige - efter 250 år av fred och frihet - har så svårt att identifiera de grundläggande formerna för samhällsbygge.
  • KillBill
    Dorian Ertymexx skrev 2017-03-12 13:06:07 följande:
    "rötter i"? Låter ju som att de lagt av med det...
    Det har inte varit avsikten. En växt kan ju iexempelvis inte överleva om man kapar dess rötter. 
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Agaton
    KillBill skrev 2017-03-12 15:47:12 följande:
    Det har inte varit avsikten. En växt kan ju iexempelvis inte överleva om man kapar dess rötter. 
    Jaså, är det därför jag plockar ogräs i trädgården på exakt samma ställe år efter år?????
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten