• KillBill

    Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

    I den här tråden tänkte jag att vi samlar tankar om moderatledningens beslut att inleda samarbete med Sverigedemokraterna, ett parti med rötter i nazism, rasism och främlingsfientlighet. 


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten
  • nihka
    FDFMGA skrev 2017-04-03 14:30:36 följande:
    Det finns inget i SD:s invandringspolitik som inte på bättre sätt förmedlas av andra partier. Lyssnar man till sverigedemokrater så verkar det som att de är helt omedvetna om att Sverige idag har en mycket restiktiv asylpolitik. SD:s syn på integration/assimilering är ett skämt som skulle få allvarliga konsekvenser om den förverkligades.

    Det finns överhuvudtaget ingen som helst anledning att ta de gnälliga gaphalsar som SD lockat fram på allvar på annat sätt än att samhället tydligt säger ifrån och i möjligaste mån försöker återintegrera personer som har fastnat i ett svart populisthål som obönhörligt leder till förnuftets absoluta nollpunkt.

    Det här är för övrigt människor och tänkesätt som alltid funnits, skillnaden är att de numer fått ett gemensamt parti medan de förr förpestade tillvaron även för folk som försökte åstadkomma något i andra partier.

    Man kommer inte tillrätta med den här strömningen genom att låta den plaska omkring i samarbeten med seriösa partier.
    Precis så. Så juvenilt att tro att man kan samarbeta bort SDs politik. Den här idén är ju något SDare frenetiskt försöker lansera för att komma in i maktens korridorer på något sätt - på vilket sätt som helst duger för desperata. Kanske tror man också att man kan samarbeta bort ISIS eller att det var samarbete som bröt Sydafrikas apartheidspolitik 1994? Nej, ut med skiten i rampljuset och kalla saker vid dess rätta namn och absolut inte anamma skiten.

    SD hänger dessutom inte med i utvecklingen, kanske för att det är första varvet för dem. Sverige har alltid och helt utan SDs inblandning reglerat invandringen uppåt och nedåt och så här restriktiva har vi inte varit sedan förra gången S drog i nödbromsen på 90-talet. Numer kan i stort sett kan ingen flykting längre räkna med att permanent få stanna i Sverige, vi har ID kontroller för att komma in i landet och SD gafflar om öppna gränser. Går man runt med en brun papperspåse över huvudet eller?


  • Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2017-04-03 19:02:56 följande:
    Precis så. Så juvenilt att tro att man kan samarbeta bort SDs politik. Den här idén är ju något SDare frenetiskt försöker lansera för att komma in i maktens korridorer på något sätt - på vilket sätt som helst duger för desperata. Kanske tror man också att man kan samarbeta bort ISIS eller att det var samarbete som bröt Sydafrikas apartheidspolitik 1994? Nej, ut med skiten i rampljuset och kalla saker vid dess rätta namn och absolut inte anamma skiten.

    SD hänger dessutom inte med i utvecklingen, kanske för att det är första varvet för dem. Sverige har alltid och helt utan SDs inblandning reglerat invandringen uppåt och nedåt och så här restriktiva har vi inte varit sedan förra gången S drog i nödbromsen på 90-talet. Numer kan i stort sett kan ingen flykting längre räkna med att permanent få stanna i Sverige, vi har ID kontroller för att komma in i landet och SD gafflar om öppna gränser. Går man runt med en brun papperspåse över huvudet eller?
    Ja något brunt i eller i nära anslutning till huvudet i alla fall... Men det är klart, räknar man allt utom "uppmuntran till repatriering" som massinvandring så...
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • FDFMGA
    klyban skrev 2017-04-03 15:30:44 följande:

    Det återstår att se, men hitintills så verkar det inte som jag har fel precis.

    Om jag pratar ur SD perspektiv, så måste de ha reflekterat över detta.
    Så länge de har monopol på invandrarfrågan, så vore det smart av dom att inte inleda några samarbeten alls.
    Då de får så många gratis röster, pga folk ser hur illa ställt det är med infrastrukturen.

    Annars finner jag det humor att vissa är så blockerade på SD, att de inte klarar av att tänka själva.
    Du har höjt dig liter över detta, men vi har en som är totalblockerad här.
    Och de är många och det är dessa som boostar SD om och om igen.
    Och de förstår inte det ens, då hata SD är det enda som gäller.
    Så tänka smart och minimera deras framgången finns inte på kartan, då de tror de gör ett bra jobb.


    På vilket sätt har SD monopol på invandringsfrågan?

    Att SD överhuvudtaget får så stort utrymme i den politiska debatten beror enligt mitt sätt att se på att partiets existens innebär att den gamla blockpolitiken inte längre fungerar.

    Ser du till de olika partiernas invandrings- och integrationspolitiska program så är det stora skillnader dessa emellan.

    Idag avslöjar förresten Kalla Fakta att barnen som bussas till en muslimsk friskola segregeras såtillvida att flickorna får kliva på där bak och sitta där medan pojkarna sitter fram i bussen.

    Det är den typen av händelser som kan gynna SD opinionsmässigt i och med att ett tolerant samhälle har så svårt att hantera intoleranta galenskaper som inte hör hemma i Sverige. 

    Ur mitt perspektiv borde man stänga alla religiösa friskolor, som det är nu så finansierar jag genom den skatt jag betalar att barn forstras in i värderingar jag anser avskyvärda.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • klyban
    FDFMGA skrev 2017-04-04 07:25:58 följande:
    På vilket sätt har SD monopol på invandringsfrågan?

    Att SD överhuvudtaget får så stort utrymme i den politiska debatten beror enligt mitt sätt att se på att partiets existens innebär att den gamla blockpolitiken inte längre fungerar.

    Ser du till de olika partiernas invandrings- och integrationspolitiska program så är det stora skillnader dessa emellan.

    Idag avslöjar förresten Kalla Fakta att barnen som bussas till en muslimsk friskola segregeras såtillvida att flickorna får kliva på där bak och sitta där medan pojkarna sitter fram i bussen.

    Det är den typen av händelser som kan gynna SD opinionsmässigt i och med att ett tolerant samhälle har så svårt att hantera intoleranta galenskaper som inte hör hemma i Sverige. 

    Ur mitt perspektiv borde man stänga alla religiösa friskolor, som det är nu så finansierar jag genom den skatt jag betalar att barn forstras in i värderingar jag anser avskyvärda.

    Vem andra diskuterar den mer än i andra termer att vi ska in så mycket som möjligt och skit i infrastrukturen?
    Det är knappast en hemlighet att man har dragit sig tillbaka ifrån den frågan i många aspekter, just pga SD.
    Och spelar ingen roll om de andra partierna har program, ja, inte när de vägrar diskutera den i någon som helst begränsande form.
    Detta är inga nyheter precis.

    De kommer få en massa mer röster allt eftersom tiden går, och denna fråga inte löses.
    För mig får du stänga alla friskolor, aldrig gillat tanken ens.

  • Less is more
    FDFMGA skrev 2017-04-04 07:25:58 följande:

    På vilket sätt har SD monopol på invandringsfrågan?

    Att SD överhuvudtaget får så stort utrymme i den politiska debatten beror enligt mitt sätt att se på att partiets existens innebär att den gamla blockpolitiken inte längre fungerar.

    Ser du till de olika partiernas invandrings- och integrationspolitiska program så är det stora skillnader dessa emellan.

    Idag avslöjar förresten Kalla Fakta att barnen som bussas till en muslimsk friskola segregeras såtillvida att flickorna får kliva på där bak och sitta där medan pojkarna sitter fram i bussen.

    Det är den typen av händelser som kan gynna SD opinionsmässigt i och med att ett tolerant samhälle har så svårt att hantera intoleranta galenskaper som inte hör hemma i Sverige. 

    Ur mitt perspektiv borde man stänga alla religiösa friskolor, som det är nu så finansierar jag genom den skatt jag betalar att barn forstras in i värderingar jag anser avskyvärda.


    Precis, jag är ingen SD-väljare men tycker absolut att vi ska stänga ner alla religiösa friskolor.
  • KillBill
    Less is more skrev 2017-04-04 17:55:46 följande:
    Precis, jag är ingen SD-väljare men tycker absolut att vi ska stänga ner alla religiösa friskolor.
    Jan Björklunds inställning är mycket märklig. Han tycker att alla friskolor som finns ska få finnas kvar men att inga nya ska tillåtas. 



    Min uppfattning är att antingen så är det tillåtet med religiösa friskolor eller så är det inte det (jag är mer inne på att det inte ska vara tillåtet med religiösa friskolor). 
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Världsmedborgare
    KillBill skrev 2017-04-02 15:56:02 följande:

    "Sverigedemokraten och riksdagens andra vice talman Björn Söder säger att en jude inte kan vara svensk. SD-ledamoten Anna Hagwall anser att "etniska grupper" - dvs judar inte ska få äga media.


     


    En SD-ledamot kallar afrikaner för "Satans jävla aphelveten". En SD-politiker och domare i förvaltningsrätten säger: "Sverige är ett land med vit befolkning, och så ska det förbli." En SD-kandidat skriver om invandrare på nätet: "Era jävla halvapor jag vill döda er." Sverigedemokraternas toppkandidat till kommunfullmäktige i Halmstad bär en armbindel med ett hakkors i samband med en fest. Det finns hundratals fler exempel, naturligtvis, som alla enskilt visar att SD inte bara har rötter i nazismen, utan att de här idéerna fortfarande lever i partiet"

    www.expressen.se/kronikorer/alex-schulman/att...


    Att SD politiker visar sig vara rasister tycker jag inte är konstigt alls, SD är ju ett utpräglat rasistiskt parti, och har så varit sen starten.
    SD:s anhängare som vågar stå upp för och försvara sina rasistiska åsikter, är i vart fall mer rakryggat än de som inte vågar erkänna att dom är rasister.

    Det finns en hel del SD sympatisörer som på fullt allvar tror att dom kan rösta på SD utan att vara rasist, vilket är lika befängt som att påstå att Jorden är platt.
    En röst på SD är alltid en rasistisk röst, det måste ni som lägger er röst på SD förstå.., så försök inte ens att påstå annat, ni gör bara bort er.

    Och jag har aldrig träffat en SD:are som inte visat sig vara rasist, aldrig nånsin.
    Det närmaste jag kommit är, "jag är inte rasist men", och så följer det sedvanliga försvarstalet som verkligen befäster hur rasistiska dom i grund och botten är.

    Alltså.., jag förstår inte, hur kan man sympatisera med ett politiskt parti, om man inte vågar stå för det dom representerar?
    Det är ju så fegt, speciellt i SD:s fall, där vi dagligen får bevis på hur rasismen frodas i de egna leden, men ändå så fortsätter vissa att försöka bortförklara eller försvara händelsen.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • FDFMGA

    Apropå terrorism så fick det moderatstyrda Stockholmslandstinget erbjudande om att delta i en övning tillsammans med försvaret och polisen förra månaden utifrån ett scenario av ett fingerat terroristattentat.

    Men landstinget hade inte lust och tackade nej.

    Enligt en källa med insyn ska det egentliga skälet till att man tackade nej vara att det inte fanns någon privatiseringsaspekt i övningen och ej heller tillräckligt många inhyrda konsulter.

    "Dag Larsson (S) är oppositionslandstingsråd i Stockholm och även ordförande i sjukvårdsdelegationen i Sveriges Kommuner och Landsting. Det är obegripligt att inte säga ja direkt till att öva kris- och katastrofberedskapen, anser han"

    www.svd.se/klar-landstinget-tackade-nej-till-terrorovning-i-mars/om/terrordadet-i-stockholm


    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • KillBill
    FDFMGA skrev 2017-04-12 19:52:50 följande:

    Apropå terrorism så fick det moderatstyrda Stockholmslandstinget erbjudande om att delta i en övning tillsammans med försvaret och polisen förra månaden utifrån ett scenario av ett fingerat terroristattentat.

    Men landstinget hade inte lust och tackade nej.

    Enligt en källa med insyn ska det egentliga skälet till att man tackade nej vara att det inte fanns någon privatiseringsaspekt i övningen och ej heller tillräckligt många inhyrda konsulter.

    "Dag Larsson (S) är oppositionslandstingsråd i Stockholm och även ordförande i sjukvårdsdelegationen i Sveriges Kommuner och Landsting. Det är obegripligt att inte säga ja direkt till att öva kris- och katastrofberedskapen, anser han"

    www.svd.se/klar-landstinget-tackade-nej-till-terrorovning-i-mars/om/terrordadet-i-stockholm


    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
    Det hade varit intressant att få Anna Kinberg Batras kommentar på detta..
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2017-04-12 20:10:58 följande:
    Det hade varit intressant att få Anna Kinberg Batras kommentar på detta..
    Ja, definitivt. 

    Men du vet ju hur Kinberg Batra är.

    Hon besvarar aldrig någonsin en fråga som hon inte vill besvara - fostrad som hon är i den moderatpolitiska broiermiljön. Det spelar ingen roll hur många gånger frågan ställs - hon ger exakt samma ickesvar gång på gång.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten