Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten
I den här tråden tänkte jag att vi samlar tankar om moderatledningens beslut att inleda samarbete med Sverigedemokraterna, ett parti med rötter i nazism, rasism och främlingsfientlighet.
I den här tråden tänkte jag att vi samlar tankar om moderatledningens beslut att inleda samarbete med Sverigedemokraterna, ett parti med rötter i nazism, rasism och främlingsfientlighet.
Skulle kunna vara miljö också, finner den texten mycket luddig.
Det kan vara så att den är skriven så medvetet, där man kan läsa in det som man önskar.
Kan även tolka in miljö här.
Rasistisk i klartext, knappast, knappast och åter igen knappast.
Eftersom det är skrivit som det är, så kan man bara få de som skrivit texten och berätta vad det verkligen betyder.
Dock är man så extremt kåt att få det till rasistiskt, och föga förvånad att det är där man hamnar till slut.
Jag väljer en neutral hållning, då jag kan inte tolka såpass här luddiga formuleringar utan hjälp av de som skrev detta.
Skulle kunna vara miljö också, finner den texten mycket luddig.
Det kan vara så att den är skriven så medvetet, där man kan läsa in det som man önskar.
Kan även tolka in miljö här.
Helt klart, jag kan inte reda ut den.
Men sen ser vi hur gärna man plockar ur saker i sitt sammanhang, och fokuserar på det som kan hjälpa dom i deras agenda.
Sen kanske de har rätt, men jag kan inte ha hybrisen och tolka åt andra.
Visst finns det poänger i det du säger, men det krävs en del fantasi för nå dit.
Det är därför jag anser man måste ha SD hjälp med texten, och inte moderater eller AB som hatar SD och berätta vad det betyder.