• Äldre 12 Mar 09:28
    60553 visningar
    66 svar
    -4
    66
    60553

    Är det fel att låta barn springa inomhus ?

    Jag blev förvånad igår när en bekant till mig kritiserade att jag låter mina barn springa inne i lägenheten. Jag har aldrig stött på någon som tycker det är fel förut. Den här vännen är uppvuxen i lägenhet. Jag, min man och i princip alla mina nära vänner är uppvuxna i villa. Nu bor vi alla i lägenhet dock. Min granne ovanför har barn som springer och jag har aldrig stört mig på det. Grannen under har aldrig klagat på oss.

    Vännen som kritiserade mig var så säker på sin sak, att det är fel och ouppfostrat att låta barnen springa inomhus. Jag undrar om hon har rätt. Vad tycker ni ? Och är ni uppvuxna i villa eller lägenhet ?

  • Svar på tråden Är det fel att låta barn springa inomhus ?
  • Äldre 12 Mar 09:31
    #1
    +5

    Man springer inte inomhus som standard, uppväxt i villa. Man går ut om man ska springa runt

  • Äldre 12 Mar 09:34
    #2
    -4
    Lena skrev 2017-03-12 09:31:29 följande:

    Man springer inte inomhus som standard, uppväxt i villa. Man går ut om man ska springa runt


    Vi springer ofta runt inne. Tillsammans med barnen. Gott om utrymme!

    Gamla surtanter och surgubbar får tycka vad de vill.

    / Villapapppa
  • Äldre 12 Mar 09:45
    #3

    Uppvuxen och bor i lgh. Här får barnen springa runt när de leker. Dock inte helt hejdlöst och vi har regler för hur tidigt eller sent på dygnet man får "låta högt" med hänsyn till grannarna.

  • sextio­talist
    Äldre 12 Mar 09:47
    #4
    +3

    I min värld springer man inte inomhus, uppvuxen i villa, bott i både villa och lägenhet med barn och det har gällt oavsett.

  • Äldre 12 Mar 09:48
    #5
    -1

    Spring bäst ni vill :) I mitt hem springer man som regel inte men jag har ingen som helst åsikt om någon annan tillåter det i sitt hem. Däremot kanske jag skulle bli lite sur om barnen ovanför vår lägenhet skulle springa runt så det stör eller så att bebis vaknar.

  • modsey
    Äldre 12 Mar 09:51
    #6
    +4

    Jag blir galen på barn som springer inomhus. När barnens kompisar är hos oss och springer o förvånat tittar på mig när jag säger till undrar jag...springer gör man utomhus.

    Gud vi är dom mest 7 personer hemma. Tänk om alka skulle springa i stället för att gå

  • Äldre 12 Mar 09:53
    #7
    +4

    Man springer inte inomhus, speciellt inte om man bor i lägenhet. Vill man springa går man ut, och vill man vara inne så lekar man lugnare lekar.

    Sedan går det givetvis att vara extremt egoistisk och säga att man skiter i grannarna och att de får gnälla bäst de vill eftersom ens lilla gullepluttar minsann måste få springa runt och väsnas. Då är man dock, enligt mig, en väldigt dålig förälder.

    Ibland kanske man får ha lite sunt förnuft istället för att tänja på gränserna och vänta på att grannarna ska klaga.

  • Äldre 12 Mar 09:54
    #8
    +4

    Det är ett ofog med springande barn inomhus, särskilt om det har potential att störa andra. Jag bor i lägenhet och i stort sett dagligen springs det i lägenheten ovanför. Det stör mig inte särskilt mycket men jag kan tänka mig att det finns de som störs av det.

    Det handlar inte om korta stunder heller utan det kan vara spring och hopp mer eller mindre flera timmar i sträck, särskilt på helgerna.

    Uppvuxen i villa med stora fält i alla riktningar, över hundra meter till närmaste granne.


    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Äldre 12 Mar 10:12
    #9

    Bor i hus med mycket yta, hos oss får barnen springa inomhus men säger vi ifrån så respekteras det.

  • Äldre 12 Mar 10:15
    #10

    Där ser man. Hon var inte ensam. Att kalla mig för dålig förälder tycker jag är att ta i men jag ska nog helt enkelt fråga grannen under om vi stör. Jag stör mig som sagt inte det minsta på att grannen ovanför har springande barn men man är ju olika. Naturligtvis låter jag de inte springa och stoja tidigt eller sent om dagarna.

Svar på tråden Är det fel att låta barn springa inomhus ?