• Jooosen

    Vi som försökt med första barnet ca 1 år

    Hej,

    Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • Hedblomster
    Långväntanefterdig skrev 2018-04-11 17:52:45 följande:

    Det är ingen fara att ha mens på undersökningen :) säg bara till innan det är dags å hoppa upp så dom vet om det :)


    Ok vad bra, tack! :)
    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • XAHHA92
    LillaAw skrev 2018-04-10 22:33:54 följande:

    Åh vad härligt! Vet att ni väntat länge med lång utredningstid. Vi ska på vårt infomöte och sprutgenomgång den 8 maj :) så då kommer vi ligga ganska lika i vår uppstart ( beroende på när mens börjar och om vi får göra korta eller långa protokollet) det enda som är dumt är att vi ska iväg på semester 1juni och sen är det sommarstängt. Precis på håret!


    Håller tummarna att ni hinner med en behandling innan sommaren. Vi kommer tyvärr inte få behandling innan sommaren :/
    Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
  • Långväntanefterdig

    Hej tjejer.

    Idag är en lite bättre dag. Mensen slut och dags stt börja med älstickorna igen. Och försöka få till mysiga stunder utan tvångs sex. Lättare sagt än gjort.... hoppet är ju som oftast stor på ny cykel för mig. Fram tills efter äl , då känns allt hopplöst igen. Och det riktiga svackan är ju alla gånger mensen kommer... hoppas så innerligt att det kan ta sig nu...

    1 vecka kvar idag tills vi får provsvaren. Så vi ligger på fram till dess och håller tummarna.. hoppas på att få veta vad det är som gör det så svårt.... å ena sidan vill man ju att allt ska se fint ut, samtidigt som man då inte kan få hjälp eller vet varför det inte tar sig..?

    Det ger sig. Fan vilka kämpar vi är allihopa här inne! Stor kram till oss alla ! Och stort lycka till framför allt!

  • Aamon

    Positivt äl test igår (hur efterlängtat var inte det?) och liggat har hållt på sedan 1 vecka tillbaka och fortsätter närmaste dagarna.

    En annan kul sak är att jag idag känner att jag ägglossar från båda äggstockarna (dubbel chans!). Händer typ varannat år för mig.

  • Jooosen
    Långväntanefterdig skrev 2018-04-12 09:55:25 följande:

    Hej tjejer.

    Idag är en lite bättre dag. Mensen slut och dags stt börja med älstickorna igen. Och försöka få till mysiga stunder utan tvångs sex. Lättare sagt än gjort.... hoppet är ju som oftast stor på ny cykel för mig. Fram tills efter äl , då känns allt hopplöst igen. Och det riktiga svackan är ju alla gånger mensen kommer... hoppas så innerligt att det kan ta sig nu...

    1 vecka kvar idag tills vi får provsvaren. Så vi ligger på fram till dess och håller tummarna.. hoppas på att få veta vad det är som gör det så svårt.... å ena sidan vill man ju att allt ska se fint ut, samtidigt som man då inte kan få hjälp eller vet varför det inte tar sig..?

    Det ger sig. Fan vilka kämpar vi är allihopa här inne! Stor kram till oss alla ! Och stort lycka till framför allt!


    Ja man är lite kluven! Vill man veta något fel eller inte?! Vi ska på första mötet om exakt 13 dagar! Ser fram emot det. En vecka kvar till bim och känner mig exakt som vanligt med mina pms ömma (läs vänster) bröst! Skiter fan inte nästa ägglossning. Spelar ju ändå ingen roll.... börjar bli så extremt jävla trött på skiten
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Långväntanefterdig
    Jooosen skrev 2018-04-12 17:14:24 följande:

    Ja man är lite kluven! Vill man veta något fel eller inte?! Vi ska på första mötet om exakt 13 dagar! Ser fram emot det. En vecka kvar till bim och känner mig exakt som vanligt med mina pms ömma (läs vänster) bröst! Skiter fan inte nästa ägglossning. Spelar ju ändå ingen roll.... börjar bli så extremt jävla trött på skiten


    Men eller hur !! Man är sååååå less nu på detta! Men vi måste kämpa kämpa kämpa. Snart kommer vårt plus. Fatta vad glada vi är då!!! :) skit inte i ägglossningen... kände samma som du, men jag ångrade mig att vi struntat i ett försök... så kööööör!!! :) va skönt att det är dags för er också att ta tag i saken. Kommer gå jättebra!
  • LLW

    Vi har nu äntligen fått en tid för vårt första möte med läkaren! Ett halvår har det tagit, men känner en sån lättnad att vi får komma dit innan sommaruppehållet iallafall. Vi ska göra en spolning och diskutera hur vi ska gå vidare, jag antar att det blir ivf. Ska bli skönt att få sitta ner och ställa alla miljoner frågor man har surrandes i huvudet!

    BIM -4 idag. Känt av lite molvärk vilket jag inte brukar göra.. men har haft brunrosa blödningar ett par dagar som vanligt, så ska väl inte inbilla mig något. Än så länge struntar jag i att testa tidigt. Kanske ångrar mig på söndag :P

  • Långväntanefterdig
    LLW skrev 2018-04-13 08:44:55 följande:

    Vi har nu äntligen fått en tid för vårt första möte med läkaren! Ett halvår har det tagit, men känner en sån lättnad att vi får komma dit innan sommaruppehållet iallafall. Vi ska göra en spolning och diskutera hur vi ska gå vidare, jag antar att det blir ivf. Ska bli skönt att få sitta ner och ställa alla miljoner frågor man har surrandes i huvudet!

    BIM -4 idag. Känt av lite molvärk vilket jag inte brukar göra.. men har haft brunrosa blödningar ett par dagar som vanligt, så ska väl inte inbilla mig något. Än så länge struntar jag i att testa tidigt. Kanske ångrar mig på söndag :P


    Skönt att ni fått en tid! Hoppas att det går bra för er. Så jäkla segt med sommaruppehåll... man får väk försöka själv att också ta sommaruppehåll från allt.
  • LLW
    Långväntanefterdig skrev 2018-04-13 11:21:25 följande:

    Skönt att ni fått en tid! Hoppas att det går bra för er. Så jäkla segt med sommaruppehåll... man får väk försöka själv att också ta sommaruppehåll från allt.


    Tack, och detsamma till er!

    Funderar också på att ta ett sommaruppehåll. Kanske gå ut och dricka för första gången sen allt det här startades.. Men vet inte hur det skulle kännas om man "hoppar över" ett tillfälle? Är rädd att jag skulle få sån ångest, för tänk om det var just den gången det skulle funkat? Alla dessa tankar! Suck!
  • Hoppasnu123

    Alltså drömmar! I natt fick vi trillingar. Hur smidigt å lätt som hellst. (Förvisso va de våra små kattungar jag bar runt på.. men ändå...) vi va otroligt lyckliga.. jag skulle precis göra en fb-uppdatering om lyckan över första natten som 3-barns mor. Då ringer klockan.. SÅÅ förödande å man vill bara somna om????.... blev många tårar till frukost. Men nu ska vi iväg å hämta lite djur.. så blir de annat att tänka på..

    hoppas ni har en bra dag!

Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år