• Jooosen

    Vi som försökt med första barnet ca 1 år

    Hej,

    Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • LLW
    Hoppasnu123 skrev 2018-04-14 06:54:12 följande:

    Alltså drömmar! I natt fick vi trillingar. Hur smidigt å lätt som hellst. (Förvisso va de våra små kattungar jag bar runt på.. men ändå...) vi va otroligt lyckliga.. jag skulle precis göra en fb-uppdatering om lyckan över första natten som 3-barns mor. Då ringer klockan.. SÅÅ förödande å man vill bara somna om????.... blev många tårar till frukost. Men nu ska vi iväg å hämta lite djur.. så blir de annat att tänka på..

    hoppas ni har en bra dag!


    Åh jag känner igen det där.. hopplösheten och tomheten när man vaknar och inser att det bara var en dröm. Känns som att man förlorat något. Allt man vill är att somna och och vara kvar i det där magiska landet där man fått det man inte kan få i verkligheten. Skittufft är det. Hoppas din dag blir en riktigt bra en trots jobbig start!
  • XAHHA92

    Tydligare än så här kan det inte bli!

    Ägglossning nr 26, heja heja heja


    Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
  • Jooosen
    XAHHA92 skrev 2018-04-14 16:50:13 följande:

    Tydligare än så här kan det inte bli!

    Ägglossning nr 26, heja heja heja


    Kom igen nu lyckoägg!!!
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Långväntanefterdig
    LLW skrev 2018-04-13 13:46:12 följande:

    Tack, och detsamma till er!

    Funderar också på att ta ett sommaruppehåll. Kanske gå ut och dricka för första gången sen allt det här startades.. Men vet inte hur det skulle kännas om man "hoppar över" ett tillfälle? Är rädd att jag skulle få sån ångest, för tänk om det var just den gången det skulle funkat? Alla dessa tankar! Suck!


    Jag tror inte man får tänka så mycket. Jag har i alla fall försökt nu att leva helt som vanligt. Jag ältestar å vi ligger så ofta som möjligt, kag skickade tar ett glas vin när jag vill och gör allt annat helt vanligt.. försöker att bry min hjärna mindre om gravidsnacket.. jättesvårt men man mår faktiskt lite bättre.
  • Jooosen

    Åker utomlands imorn och ska ha mens på resan. Känns så jävla deppigt... påverkar hela resan typ... känner mig töntig som är sur när ja faktiskt ska utomlands.... kan inte låta bli?! Fan


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Lillatjejen1992
    XAHHA92 skrev 2018-04-14 16:50:13 följande:

    Tydligare än så här kan det inte bli!

    Ägglossning nr 26, heja heja heja


    Håller tummarna för att det är din/er tur att lyckas!
    Försökt plussa sedan juli-16. Ofrivilligt barnlösa, kvinnlig faktor (pco) och manlig faktor (få spermier)
  • Långväntanefterdig
    Jooosen skrev 2018-04-14 20:47:29 följande:

    Åker utomlands imorn och ska ha mens på resan. Känns så jävla deppigt... påverkar hela resan typ... känner mig töntig som är sur när ja faktiskt ska utomlands.... kan inte låta bli?! Fan


    Men åååååh. Förstår att du är sur. Hoppas du kan njuta ordentligt ändå av resan!!
  • Lenaia

    ÄL imorgon och vi gör försök nummer 13! Känner mig faktiskt väldigt positiv denna gång så håll alla tummar för oss!! ????

    Om det inte skulle funka så har det iaf gått en månad sedan vår remiss gick till Sahlgrenska så ett steg framåt oavsett! Hejja oss!

    Håller tummar för er andra som går igenom samma sak!

  • Hedblomster

    Fick mens idag som väntat. Känner mig ganska avtrubbad men har ju besök hos läkaren på torsdag så bryr mig inte så mycket om äl och bim längre...


    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Långväntanefterdig
    Hedblomster skrev 2018-04-17 10:46:30 följande:

    Fick mens idag som väntat. Känner mig ganska avtrubbad men har ju besök hos läkaren på torsdag så bryr mig inte så mycket om äl och bim längre...


    Visst blir man avtrubbad till slut:( är ju jobbigt som fan att gå igenom alla dessa månader av besvikelse å frustration :( känner mig hopplös även nu när vi sökt hjälp i väntan på provsvar.... vill bara veta liksom. Blir det barn eller inte ?????? 13 månaders försökande så det är inte konstigt man stänger av lite. Kram!
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år