• Jooosen

    Vi som försökt med första barnet ca 1 år

    Hej,

    Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • Jooosen
    Hedblomster skrev 2018-04-17 10:46:30 följande:

    Fick mens idag som väntat. Känner mig ganska avtrubbad men har ju besök hos läkaren på torsdag så bryr mig inte så mycket om äl och bim längre...


    Samma här, fick oxå mens idag. Kände det på mig typ sen ägglossningen så orkar inte bli ledsen. 1v till första utredningsmötet. Kämpa på <3
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Hedblomster
    Jooosen skrev 2018-04-17 12:58:18 följande:

    Samma här, fick oxå mens idag. Kände det på mig typ sen ägglossningen så orkar inte bli ledsen. 1v till första utredningsmötet. Kämpa på <3


    Äntligen snart dags för din tid! Håll ut! Hoppas min tid på torsdag blir givande också...
    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Jooosen
    Hedblomster skrev 2018-04-17 15:18:02 följande:

    Äntligen snart dags för din tid! Håll ut! Hoppas min tid på torsdag blir givande också...


    Ja!! Vad är det ni ska göra på torsdag?
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Hedblomster
    Jooosen skrev 2018-04-17 15:43:33 följande:

    Ja!! Vad är det ni ska göra på torsdag?


    Prata provsvar och hur vi går vidare tror jag men främst göra gynundersökning... fräscht med mens haha... :/
    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • LLW

    Jag har BIM idag (dag 30) men ingen mens än så länge. Haft brunfärgade blödningar i snart en vecka.. humöret är upp och ner men annars känner jag inget som tyder på att mensen är på g. Tog ett test imorse som var negativt dock, så antar att det är kört denna gång också. Misslyckande nummer 16..

  • Långväntanefterdig
    Hedblomster skrev 2018-04-17 17:08:21 följande:

    Prata provsvar och hur vi går vidare tror jag men främst göra gynundersökning... fräscht med mens haha... :/


    Äsch det spelar ingen roll om man har mens! Dom är vana med att utföra undersökningar i alla fall :)
  • LillaAw

    Är i slutet av mensen jag med. Tror ni inte vår remiss för finansierad ivf hade kommit bort eller att de hade missat att skicka den från Sophiahemmet så på två veckor hade den inte ens gått iväg med posten. Tur man inte litar på vården så jag ringde och dubbelkollade och det fanns ingen remiss! Så less på att man måste fixa så mycket och att de inte bara kan göra sitt jobb :( två veckor i sjön känns som en evighet just nu.

  • LLW
    LillaAw skrev 2018-04-17 20:51:52 följande:

    Är i slutet av mensen jag med. Tror ni inte vår remiss för finansierad ivf hade kommit bort eller att de hade missat att skicka den från Sophiahemmet så på två veckor hade den inte ens gått iväg med posten. Tur man inte litar på vården så jag ringde och dubbelkollade och det fanns ingen remiss! Så less på att man måste fixa så mycket och att de inte bara kan göra sitt jobb :( två veckor i sjön känns som en evighet just nu.


    Nej fy vad dåligt!! Sånt slarv får ju bara inte hända!

    Himla tur att du ringde så pass snabbt iallafall, men förstår att de två veckorna känns riktigt tråkigt att ha förlorat. Hoppas det kommer gå smidigt från och med nu. Vet ni på ett ungefär vad det är för väntetider?
  • Jellan92

    Hoppar in i tråden.. helt ny som medlem i familjeliv men läst i trådar bakom skärmen.

    Tog ut spiral juni - 17 och inte fokuserat så mycket på äl och bim då jag trodde det skulle lösa sig själv och vi har regelbundet sex, men nu står vi här mer än 10 månader senare utan varken bebis eller graviditet och hjärtat värker efter en liten :(. Nu har vi köpt äl-test och börjat logga i FLO - appen för och se om man kan ha mer tur nu när man håller mer koll på det...

    Sen jag tog ut spiralen har jag haft extrema problem med mensen, vilket jag inte haft förr. Smärtor från helvete som strålar ner i benen. De första 2 dagarna är mensen så riklig att jag behöver byta tampong 1 gång i timmen, kan behöva gå iväg och sätta mig på jobbet för jag inte kan stå upp ens av smärtorna. Blir så kass i magen (ursäkta TMI), så vet en dag innan mensen kommer enbart över hur mycket jag måste springa på toa.. har aldrig haft det så tidigare vid mens sen efter spiralen och då fick jag mens när jag var 10 och är idag 26 år (sambo 30 år).

    Var på VC för en vecka sen angående bland annat detta och även att vi ej blivit gravida än. De sa att det är 1 år för utredning men att de skulle ta prover för att undersöka vad vi kan göra "så länge" tills vi uppnått 1 år. Fick lämna blodprov och klamydiaprov (??? Tyckte de va lite konstigt när man haft samma partner i flera år). Kontaktade just VC då det stod hos gynekologen i min kommun (utanför göteborg) att de var via de man skulle få remiss för att komma dit. Men efter att läst en del på FL undrar jag om de va fel väg och gå och om jag kanske borde försökt ringa och få tid hos antingen gynekolog eller barnmorska ändå?

    Längtar så mycket efter att få bli mamma!

  • LillaAw
    LLW skrev 2018-04-17 21:57:50 följande:

    Nej fy vad dåligt!! Sånt slarv får ju bara inte hända!

    Himla tur att du ringde så pass snabbt iallafall, men förstår att de två veckorna känns riktigt tråkigt att ha förlorat. Hoppas det kommer gå smidigt från och med nu. Vet ni på ett ungefär vad det är för väntetider?


    Ja verkligen dåligt. Läste om en till som hade väntat i 3,5 månader innan de upptäckte att Sophiahemmet hade "glömt" skicka remissen så jag hade lite extra koll. Tur det!

    Tror inte det är så långa köer just nu. Man kan välja ganska många kliniker iaf i Stockholm. St Göran, Sophiahemmet och de flesta privata ingår ni i valet för finansierad ivf :) de gjorde det från förra året så det är rätt nytt!
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år