• Jooosen

    Vi som försökt med första barnet ca 1 år

    Hej,

    Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • Långväntanefterdig
    Hedblomster skrev 2018-04-20 09:44:02 följande:

    Beklagar verkligen, ett sånt hemskt besked :( Får jag fråga varför det inte känns aktuellt att stå i kö? Det är ju lång tid och jag vet inte själv hur jag skulle ha reagerat på det... Det finns ingen privat klinik utan väntetid som gör landstingsfinansierad icsi i närheten?


    Känner bara att luften gick ur mig. Ingenting känns liksom aktuellt.... när man får ett sånt här besked.

    Vi lämnade blodprov för kromosomsvar hos mannen nu för att veta att icsi ens är genomförbart. Så svar på det om 6 veckor sen får vi väl ta ett beslut efter det.
  • Långväntanefterdig
    Lillatjejen1992 skrev 2018-04-20 08:31:31 följande:

    Vilket län bor du i och hur är det med vårdgarantin?


    Västra Götalands län. Sahlgrenska har sån kö och inget vårdgarantin hjälper med.
  • Långväntanefterdig
    Hedblomster skrev 2018-04-20 16:33:00 följande:

    Ja, jag hade bara önskat att vi kunde få stå i kö till ivf iaf men det får vi inte:( Hoppas ni blir uppställda iaf!

    Känner mest för att sluta försöka nu men enda sättet atr verkligen sluta är ju att börja med p-medel och der vill jag ju inte heller.


    Fasen va jobbigt att få det beskedet..... å inte ens få stå i kö :( lider med dig!!!
  • Jooosen
    Långväntanefterdig skrev 2018-04-20 16:42:43 följande:

    Känner bara att luften gick ur mig. Ingenting känns liksom aktuellt.... när man får ett sånt här besked.

    Vi lämnade blodprov för kromosomsvar hos mannen nu för att veta att icsi ens är genomförbart. Så svar på det om 6 veckor sen får vi väl ta ett beslut efter det.


    Fan va tråkigt slltså.. ja börjar bli orolig för vårat möte nu. Undrar va man får för besked!!
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Långväntanefterdig
    Jooosen skrev 2018-04-20 17:20:30 följande:

    Fan va tråkigt slltså.. ja börjar bli orolig för vårat möte nu. Undrar va man får för besked!!


    Ja jag förstår dig. Det vänder verkligen upp å ner på hela tillvaron att få ett sånt besked. Väcker många tankar. Lyssnar på ruvarpodden nu och tycker den är givande. Försöker få upp hoppet om icsi å allt. Som det är nu känns det inte ens genomförbart . Verkligen jättedeppigt.
  • Jooosen
    Långväntanefterdig skrev 2018-04-20 17:45:15 följande:

    Ja jag förstår dig. Det vänder verkligen upp å ner på hela tillvaron att få ett sånt besked. Väcker många tankar. Lyssnar på ruvarpodden nu och tycker den är givande. Försöker få upp hoppet om icsi å allt. Som det är nu känns det inte ens genomförbart . Verkligen jättedeppigt.


    Tycker sjukt synd om er. Så jävla orättvist. Lyssnar oxå på den podden. Det enda man kan göra är att leva på hoppet typ. Men lättare sagt än gjort såklart.
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Hedblomster
    Långväntanefterdig skrev 2018-04-20 16:42:43 följande:

    Känner bara att luften gick ur mig. Ingenting känns liksom aktuellt.... när man får ett sånt här besked.

    Vi lämnade blodprov för kromosomsvar hos mannen nu för att veta att icsi ens är genomförbart. Så svar på det om 6 veckor sen får vi väl ta ett beslut efter det.


    Ja det förstår jag :( håller tummarna för att ni åtminstone ska kunna göra icsi så ni har den valmöjligheten inför ert beslut. Långa 6 v nu!:(
    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • LillaAw
    Hedblomster skrev 2018-04-20 09:07:50 följande:

    Har bara gråtit och gråtit sen igår. Hade såna förhoppningar på att utredningen skulle LEDA till något men fick bara höra att det finns inget de kan hjälpa oss med. Och när läkaren sa det hade vi BARA svarat på frågor om hälsa och tagit blodprov för hiv och hepatit. Inget annat, och på det baserar hon att de inte kan hjälpa oss. Det fanns nog inte ens i mina tankar att utredningen INTE skulle leda till någon hjälp... 


    Hej! Har kanske missat ditt svar men varför kan de inte hjälpa er? Varför slutförde de inte hela utredningen och hittade de inte något konstigt? Låter ju helt sjukt att de behandlar er så!! Finns det ingen annan ni kan gå till där ni bor, en ivf-klinik eller liknande? Tycker verkligen synd om er. Ge inte upp!
  • Långväntanefterdig
    Hedblomster skrev 2018-04-20 18:12:31 följande:

    Ja det förstår jag :( håller tummarna för att ni åtminstone ska kunna göra icsi så ni har den valmöjligheten inför ert beslut. Långa 6 v nu!:(


    Ja det är 6 låååånga veckor nu.. samtidigt som vi väntar är remiss på g in till sahlgrenska. Så får vi se om vi klarar vänta så länge eller om vi bekostar icsi själva. Om det nu är möjligt med icsi. Lutar nog ändå åt att vi betalar... finns bra betalningslösningar med delbetalning å så... jävligt sura pengar bara.
  • LLW
    Långväntanefterdig skrev 2018-04-20 17:45:15 följande:

    Ja jag förstår dig. Det vänder verkligen upp å ner på hela tillvaron att få ett sånt besked. Väcker många tankar. Lyssnar på ruvarpodden nu och tycker den är givande. Försöker få upp hoppet om icsi å allt. Som det är nu känns det inte ens genomförbart . Verkligen jättedeppigt.


    Lyssnar också på den, och även ivf-podden. Genom dom två poddarna får man höra om både den känslomässiga delen av att gå igenom barnlöshet och även den rent praktiska delen. Känns skönt på något sätt att fördjupa sig i ämnet, men bara vissa dagar.. andra dagar vill man inte höra något om det och bara glömma att man är ofrivilligt barnlös. Hur fan hamnade vi här?
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år