• Jooosen

    Vi som försökt med första barnet ca 1 år

    Hej,

    Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • Hedblomster
    Jooosen skrev 2018-05-01 13:13:37 följande:

    Då ligger vi väldigt lika. Struntade i test men kände av älvärk igår och det stämmer även med vad gyn sa. Har haft sex i lördags och igår. Försöker idag med. Min kille ska oxå lämna prov nästa vecka. Hoppas på turmånad för oss. Har tyckt att uttrycket ?hoppet är det sista som överger en? är lite klyschigt men i denna cirkusen så stämmer det jävligt bra!


    Då är vi verkligen lika i tiden! Håller tummarna... önskar såå att visste varför det är så svårt att bli gravid :(
    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • LLW
    Hedblomster skrev 2018-05-01 11:13:50 följande:

    Har haft älvärk i typ tre dagar och hade positivt ältest igår. Ska börja med progesterall så fort testen är negativa igen, har aldrig testat det förut och vill inte råka börja för tidigt! Har haft sex varannan dag ett tag och det borde väl räcka... Skönt att ägglossningen kom i tid för om mindre än en vecka gör sambon spermaprov och då får han ha utlösning på 3-5 dagar innan haha... Känner att jag tappat gnistan lite. Är helt säker på att det inte kommer bli något barn på naturlig väg men man måste ju försöka iaf... ingen skulle bli gladare än jag om jag har fel dock.


    Jag fick positivt ÄL test samma dag som dig! Vi har dock inte fått ha sex denna gång eftersom jag ska göra spolning imorgon.. hoppas så innerligt att jag inte har hunnit ha ägglossning innan dess! Fan för att "missa" en omgång.. med lite tur hinner vi få in ett försök imorgon efter spolningen.

    Jag tog progesterall förra månaden. Började 4 dagar efter att jag fick positivt ÄL test, då kändes det lugnt att börja. Har testat det en gång tidigare utan resultat, så denna gång dubblade jag dosen och smörjde både morgon och kväll. Utan resultat igen dock..

    Känner precis som dig, jag är övertygad om att vi inte kommer lyckas på egen hand. Är helt inställd på ivf och allt vad det innebär. Längre än så har jag inte kommit i tankarna dock. Ivf måste lyckas.
  • LLW
    Jooosen skrev 2018-05-01 13:13:37 följande:

    Då ligger vi väldigt lika. Struntade i test men kände av älvärk igår och det stämmer även med vad gyn sa. Har haft sex i lördags och igår. Försöker idag med. Min kille ska oxå lämna prov nästa vecka. Hoppas på turmånad för oss. Har tyckt att uttrycket ?hoppet är det sista som överger en? är lite klyschigt men i denna cirkusen så stämmer det jävligt bra!


    Lycka till!! När har du BIM denna månad?
  • Jooosen
    LLW skrev 2018-05-01 14:30:09 följande:

    Lycka till!! När har du BIM denna månad?


    Känner samma sak! Är helt inställd på ivf. Bim 15 maj. Dudå? Kram
    Just påbörjat utredning för ofrivillig barnlöshet
  • Lenaia
    Långväntanefterdig skrev 2018-05-01 13:01:11 följande:

    Skickade ni egenremiss eller skickade läkaren? Jag skickade en egenremiss förra veckan och undrar när jag får svar på remissen. Vi gjorde utredning privat och väntar nu 6 veckor på provsvar på killens kromosomprov. Så ville skicka in själv så sparar jag tid..dom ska ju skriva en tid till er som svar på remissenm och om dom inte kan erbjuda en tid inom 3 månader så skall dom erbjuda vård på annat håll.


    Vi gjorde oxå utredningen privat och den läkaren skickade remissen till Sahlgrenska. Ca 2 veckor efter sista besöket så fick vi i slutet av Mars hem remiss bekräftelsen från Sahlgrenska... Våra tre månader har ju gått ut i slutet av juni. Tänkte att jag ringer dem då och kollar av.

    Eller kan man kanske ringa redan nu??
  • Jooosen

    Okej äl perioden över för denna gång. Äl cd 14 (tror jag) sex cd12, 14 och 15. Hoppas!!!!


    Just påbörjat utredning för ofrivillig barnlöshet
  • saijda
    Jooosen skrev 2018-05-01 18:23:01 följande:

    Okej äl perioden över för denna gång. Äl cd 14 (tror jag) sex cd12, 14 och 15. Hoppas!!!!


    Håller tummarna hårt för er!!! <3

    Ingen aning om jag själv en konstig mens den 21a till 24e april eller om jag är gravid.. ska vänta till i övermorgon tidigast med att testa.. vågar inte tro dock. Cykeln rubbades efter missfallet :(
  • Långväntanefterdig
    Lenaia skrev 2018-05-01 17:15:22 följande:

    Vi gjorde oxå utredningen privat och den läkaren skickade remissen till Sahlgrenska. Ca 2 veckor efter sista besöket så fick vi i slutet av Mars hem remiss bekräftelsen från Sahlgrenska... Våra tre månader har ju gått ut i slutet av juni. Tänkte att jag ringer dem då och kollar av.

    Eller kan man kanske ringa redan nu??


    Ja du kan ju slå dom en signal. Risken är völ att dom inte har ngt bra svar till dig.. jag söker också på sahlgrenska som sagt och frågade dom angående kön här om dagen. Det är tydligen 8-12 månaders kö i nuläget så det suger ju.. vad jag förstår så samarbetar dom inte med någon privat klinik heller för att hålla vård garantin...
  • Natttis

    Jag är så glad för den som tipsade mig om mottagningen jag är på här i karlstad. Annas skulle jag fått en tid kanske nu på sjukhuset. Men va till doktorn och tog ett blodprov för och se progestreon värdet inte höga förväntningar ska ha mens på måndag. Så tja ja får väll se

  • Långväntanefterdig
    Långväntanefterdig skrev 2018-05-02 06:40:29 följande:

    Ja du kan ju slå dom en signal. Risken är völ att dom inte har ngt bra svar till dig.. jag söker också på sahlgrenska som sagt och frågade dom angående kön här om dagen. Det är tydligen 8-12 månaders kö i nuläget så det suger ju.. vad jag förstår så samarbetar dom inte med någon privat klinik heller för att hålla vård garantin...


    Hej igen!

    Jag har varit i kontakt med sahlgrenska nu!

    Såhär är det:

    Dom samarbetar inte med privata kliniker för att hålla vårdgarantin. Det dom hänvisar till istället är att använda sig av det fria vårdvalet och söka offentlig vård i ett annat landsting. Detta får man i så fall undersöka själv vart den vården finns! I nuläget är kön mellan 6-8 månader.
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år