• Jooosen

    Vi som försökt med första barnet ca 1 år

    Hej,

    Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • Aamon

    På 3:e ägglossningen efter MA tog det sig <3

    Totalt har vi försökt i ca 900 dagar och fått 0 hjälp av vården. Hoppas den lille sitter där den ska och håller sig vid liv <3

  • Aamon
    Aamon skrev 2018-05-28 14:49:34 följande:

    På 3:e ägglossningen efter MA tog det sig <3

    Totalt har vi försökt i ca 900 dagar och fått 0 hjälp av vården. Hoppas den lille sitter där den ska och håller sig vid liv <3


  • Jooosen
    Aamon skrev 2018-05-28 14:49:34 följande:

    På 3:e ägglossningen efter MA tog det sig <3

    Totalt har vi försökt i ca 900 dagar och fått 0 hjälp av vården. Hoppas den lille sitter där den ska och håller sig vid liv <3


    Grattis!!
    Just påbörjat utredning för ofrivillig barnlöshet
  • Jooosen
    Långväntanefterdig skrev 2018-05-28 14:11:07 följande:

    Hej tjejer!

    Helt galet, men idag ringde jag till en privat ivf mottagning. Dom hade ett avbok IMORGON! och vi sa ja.

    Då är ju bara kruxet det där med att det kostar 40.000 , vi får ett räntefritt lån genom en bank på 1 år. Man vet ju inte försen efteråt om det var värt det. Men att vänta på sahlgrenska till november känns alldeles för långt borta. Sen känner jag också - att även om det inte tar sig nu, så är vi väl förberedda inför vad som sen komma skall på sahlgrenska. Det är ju mer "löpandebandet procedur" på sjukhus, medans du på klinik får bättre bemötande och en jäkligt mycket trevligare miljö. Då kanske man är mer chill sen när man liksom gjort det en gång ?

    Sjukaste är att jag ska ha mens om 2-3 dagar och dom planerar att göra ivf:en redan denna cykel. Det går verkligen undan när man gör det privat kan jag säga. Jösses!!

    Vad tycker ni om lån för ett försök? Sambon är inte helt med på det egentligen men...


    Oj jäklar är d sant!! Menar du ett försök för 40 papp? Om ekonomin inte är galet usel så skulle ja köra! Har ni fått besked om det finns några hyfsade spermier än? Ja skulle sagt ja!! Men det är för ja har en del sparpengar så skulle kännas ok! :)
    Just påbörjat utredning för ofrivillig barnlöshet
  • Jooosen
    Långväntanefterdig skrev 2018-05-28 14:11:07 följande:

    Hej tjejer!

    Helt galet, men idag ringde jag till en privat ivf mottagning. Dom hade ett avbok IMORGON! och vi sa ja.

    Då är ju bara kruxet det där med att det kostar 40.000 , vi får ett räntefritt lån genom en bank på 1 år. Man vet ju inte försen efteråt om det var värt det. Men att vänta på sahlgrenska till november känns alldeles för långt borta. Sen känner jag också - att även om det inte tar sig nu, så är vi väl förberedda inför vad som sen komma skall på sahlgrenska. Det är ju mer "löpandebandet procedur" på sjukhus, medans du på klinik får bättre bemötande och en jäkligt mycket trevligare miljö. Då kanske man är mer chill sen när man liksom gjort det en gång ?

    Sjukaste är att jag ska ha mens om 2-3 dagar och dom planerar att göra ivf:en redan denna cykel. Det går verkligen undan när man gör det privat kan jag säga. Jösses!!

    Vad tycker ni om lån för ett försök? Sambon är inte helt med på det egentligen men...


    Oj jäklar är d sant!! Menar du ett försök för 40 papp? Om ekonomin inte är galet usel så skulle ja köra! Har ni fått besked om det finns några hyfsade spermier än? Ja skulle sagt ja!! Men det är för ja har en del sparpengar så skulle kännas ok! :)
    Just påbörjat utredning för ofrivillig barnlöshet
  • LLW
    Aamon skrev 2018-05-28 14:49:34 följande:

    På 3:e ägglossningen efter MA tog det sig <3

    Totalt har vi försökt i ca 900 dagar och fått 0 hjälp av vården. Hoppas den lille sitter där den ska och håller sig vid liv <3


    Stort grattis!! Helt underbar ju! Lycka till och hoppas verkligen att allt går vägen för er <3
  • Jooosen
    LLW skrev 2018-05-27 22:58:58 följande:

    Vet känslan när man bara hunnit med ett försök. Först känns det lönlöst att ens hoppas men ju närmare man kommer BIM desto mer börjar man tänka att kanske, bara kanske gick det på den där enda gången.

    För oss är det första gången på 1 1/2 år som vi inte försöker denna cykel. Känns skitjobbigt att verkligen veta 100% att mensen kommer komma denna gång. Jävla undersökning som var tvunget att ligga precis mitt i cykeln så vi inte fick ha sex innan.

    Kämpa på <3


    Ja jag kommer funka exakt så antagligen! Kändes lönlöst när ägglossningen precis var men nu efter några dagar så inbillar man sig att det kaaaaaan ju vara en endaste lyckoträff. Ja detta blir ändå en del av ens vardag. Så förstår att du typ känner dig tom av att veta att mensen ska komma. Jäkla undersökning :/... min sambo var borta en månad och det var en lustig väntan att veta att mensen faktiskt kommer komma. Men pyttelite skönt oxå. <3
    Just påbörjat utredning för ofrivillig barnlöshet
  • Långväntanefterdig
    Jooosen skrev 2018-05-28 15:58:09 följande:

    Oj jäklar är d sant!! Menar du ett försök för 40 papp? Om ekonomin inte är galet usel så skulle ja köra! Har ni fått besked om det finns några hyfsade spermier än? Ja skulle sagt ja!! Men det är för ja har en del sparpengar så skulle kännas ok! :)


    Ja det är sant , helt galet.... vi har sagt ja till tiden och kommer ta räntefritt lån på det i väntan på ivf på sahlgrenska som jag hoppas inte behövs!!

    Det finns spermier och vi kan göra icsi, imorgon blir det genomgång av upplägget å lära sig sprutor å medicin. Start denna mensen. Det är galet!!
  • Hedblomster
    Långväntanefterdig skrev 2018-05-28 14:11:07 följande:

    Hej tjejer!

    Helt galet, men idag ringde jag till en privat ivf mottagning. Dom hade ett avbok IMORGON! och vi sa ja.

    Då är ju bara kruxet det där med att det kostar 40.000 , vi får ett räntefritt lån genom en bank på 1 år. Man vet ju inte försen efteråt om det var värt det. Men att vänta på sahlgrenska till november känns alldeles för långt borta. Sen känner jag också - att även om det inte tar sig nu, så är vi väl förberedda inför vad som sen komma skall på sahlgrenska. Det är ju mer "löpandebandet procedur" på sjukhus, medans du på klinik får bättre bemötande och en jäkligt mycket trevligare miljö. Då kanske man är mer chill sen när man liksom gjort det en gång ?

    Sjukaste är att jag ska ha mens om 2-3 dagar och dom planerar att göra ivf:en redan denna cykel. Det går verkligen undan när man gör det privat kan jag säga. Jösses!!

    Vad tycker ni om lån för ett försök? Sambon är inte helt med på det egentligen men...


    Härligt! Om ekonomin tillåter skulle jag absolut ta lån så det är inte alls konstigt tycker Jag! Men min sambo skulle inte vilja i dagsläget. Jag skulle nog helst vilja ta ett nån på 60-70 isf osv köpa sånt paket med 3 försök, men det kanske är ännu dyrare med icsi? Har bara kollat upp vanlig ivf. Håller tummarna för er!
    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Fröken Rabarber
    Långväntanefterdig skrev 2018-05-28 17:05:08 följande:

    Ja det är sant , helt galet.... vi har sagt ja till tiden och kommer ta räntefritt lån på det i väntan på ivf på sahlgrenska som jag hoppas inte behövs!!

    Det finns spermier och vi kan göra icsi, imorgon blir det genomgång av upplägget å lära sig sprutor å medicin. Start denna mensen. Det är galet!!


    Vilken härlig nyhet! Hoppas allt kommer få vägen. Stor fördel att ni slipper oroa er och tänka en massa innan ivf är igång!
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år