• Jooosen

    Vi som försökt med första barnet ca 1 år

    Hej,

    Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • Jooosen
    Hedblomster skrev 2018-05-30 09:41:40 följande:

    Fan, vet inte om jag faktiskt fick ägglossning i förrgår... kändes verkligen som älvärk men brukar ju alltid få ömma bröst samma dag eller en dag efter men det har jag inte fått nu två dagar senare. Hoppas inte det blir en 50 dagar cykel igen... tog inga ältester den här gången.


    Hmm aj då.. hade du äl sekret? Ja skiter oxå i test nu för tiden. Nackdelen e ju tycärr att man inte vet säkert då...
    Just påbörjat utredning för ofrivillig barnlöshet
  • Corneliass
    Jooosen skrev 2018-05-30 10:58:12 följande:
    Hmm aj då.. hade du äl sekret? Ja skiter oxå i test nu för tiden. Nackdelen e ju tycärr att man inte vet säkert då...
    Jag har fått för mig att jag inte har någon ägglossning då jag aldrig riktigt fått ett plus på ägglossningstest, och att det är därför jag inte blivit gravid. Men äntligen fick jag ett starkt plus i förrgår. Jag och min sambo hade då sex dagen innan, dagen då jag hade mitt starka plus och igår. Så nu hoppas vi! 

    Jooosen - Brukar du känna av i kroppen när du har ägglossning? 
  • knivskrik

    Bläääääää vad ledsen jag blir! I måndags hade jag en pytteblödning, den märktes bara på pappret när jag var på toa på morgonen. Idag under frukosten fick jag från ingenstans panikont åtföljt av en stor blodklump. Nu molar det lite till och från och jag har inte vågat kolla om det kommit något mer blod. Mensen skulle kommit någon gång nästa vecka, vet inte om den är tidig eller vad det är frågan om..


    Dags att ta tag i att kontakta vården...


    Through the darkness of future's past, the magician longs to see. One chants out between two worlds... Fire... walk with me!
  • Jooosen
    Corneliass skrev 2018-05-30 11:00:49 följande:

    Jag har fått för mig att jag inte har någon ägglossning då jag aldrig riktigt fått ett plus på ägglossningstest, och att det är därför jag inte blivit gravid. Men äntligen fick jag ett starkt plus i förrgår. Jag och min sambo hade då sex dagen innan, dagen då jag hade mitt starka plus och igår. Så nu hoppas vi! 

    Jooosen - Brukar du känna av i kroppen när du har ägglossning? 


    Haha bra prickat!! Ja jag får sekret några dagar innan o sedan stark molvärk på ena sidan under typ en halv dag...
    Just påbörjat utredning för ofrivillig barnlöshet
  • Corneliass
    Jooosen skrev 2018-05-30 13:27:31 följande:
    Haha bra prickat!! Ja jag får sekret några dagar innan o sedan stark molvärk på ena sidan under typ en halv dag...
    Jo men visst var det! 
    Jaha okej :) 
  • Hedblomster
    Jooosen skrev 2018-05-30 10:58:12 följande:

    Hmm aj då.. hade du äl sekret? Ja skiter oxå i test nu för tiden. Nackdelen e ju tycärr att man inte vet säkert då...


    Ja litegrann hade jag men brukar inte ha så mkt så kan inte riktigt avgöra ägglossning eller ej bara beroende på sekret... kan ju bara vänta och se men i mars fick jag ju vänta 35 dagar på äl och hann ta massor av gravtest innan jag ens hade haft äl haha!
    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • LLW

    Dagen för hysteroskopin är då här. Sovit dåligt och drömt mardrömmar..

    Tog två tabletter cytotec som läkaren föreskrivit för 10 minuter sen och börjar nu känna rejäla kramper i magen. Fan. Klart jag är en av dom som får biverkningar direkt.

    Ser inte fram emot denna dag. Vill bara få den överstökad och bortglömd.

  • LillaAw
    LLW skrev 2018-05-31 07:41:04 följande:

    Dagen för hysteroskopin är då här. Sovit dåligt och drömt mardrömmar..

    Tog två tabletter cytotec som läkaren föreskrivit för 10 minuter sen och börjar nu känna rejäla kramper i magen. Fan. Klart jag är en av dom som får biverkningar direkt.

    Ser inte fram emot denna dag. Vill bara få den överstökad och bortglömd.


    Usch vad jobbigt! Be om ordentlig smärtlindring. Har fått dem tabletterna i mig en gång då jag tyvärr fick genomgå abort och det var inte roligt. Tycker de borde vara mer frikostiga med smärtstillande än alvedon+Ipren.

    Detta är ju såklart helt annat läge men de framkallar ju kramper i livmodern. Jag håller alla tummar för dig idag, det kommer säkert gå jättebra! :) va inte rädd att be om mer mot smärtan. Tycker inte man ska ha ont när hjälp finns. Kram!
    Påbörjat IVF 2018 nouw.com/nar2blir3
  • Långväntanefterdig
    LLW skrev 2018-05-31 07:41:04 följande:

    Dagen för hysteroskopin är då här. Sovit dåligt och drömt mardrömmar..

    Tog två tabletter cytotec som läkaren föreskrivit för 10 minuter sen och börjar nu känna rejäla kramper i magen. Fan. Klart jag är en av dom som får biverkningar direkt.

    Ser inte fram emot denna dag. Vill bara få den överstökad och bortglömd.


    Kommer gå jättebra ? tänker på dig! Kram
  • LLW
    LillaAw skrev 2018-05-31 09:09:59 följande:

    Usch vad jobbigt! Be om ordentlig smärtlindring. Har fått dem tabletterna i mig en gång då jag tyvärr fick genomgå abort och det var inte roligt. Tycker de borde vara mer frikostiga med smärtstillande än alvedon+Ipren.

    Detta är ju såklart helt annat läge men de framkallar ju kramper i livmodern. Jag håller alla tummar för dig idag, det kommer säkert gå jättebra! :) va inte rädd att be om mer mot smärtan. Tycker inte man ska ha ont när hjälp finns. Kram!


    Långväntanefterdig skrev 2018-05-31 10:45:42 följande:

    Kommer gå jättebra ? tänker på dig! Kram


    Tack tjejer! <3

    Jag är hemma nu efter den värsta morgonen i mitt liv. En halvtimme efter att jag tagit cytotec var värken outhärdlig. Jag låg i fosterställning på badrumsgolvet och kräktes och skrek av smärta. Har aldrig varit med om något liknande, och då brukar jag få extrema menssmärtor. Men det här var en annan nivå.

    Min man åkte hem från jobbet och skjutsade in mig till gynmottagningen, han fick bära in mig då jag inte kunde gå själv. Fick genast lägga mig på en brits och fick smärtlindring och morfin. Sjuksköterskorna såg direkt hur illa det var så dom gav mig ordentligt på en gång.

    Morfinet började verka på 10 minuter och sen vart allt så mycket bättre.

    Efter lite väntan fick jag komma in till operationssalen, där fick jag lägga mig i gynstol 2.0... fötterna rakt upp i luften och fastspända i stora "skor". Fick något mot illamåendet som slog till när jag ställt mig upp, och även lugnande som gjorde att jag somnade på ett par minuter. Nästa sak jag minns är när dom tog på mig ett par jättestora nät-trosor och bad mig hoppa över till britsen igen. Sen fick jag ligga på uppvak nån timme medan de kollade blodtryck lite då och då. Var helt matt men hade inte något ont längre.

    I efterhand skulle jag ju såklart ha vägrat ta de där tabletterna. Fy fan. Aldrig någonsin igen.

    Fick prata med läkaren efter, hon berättade att min livmoder är hjärtformad men utan skiljevägg som man tydligen kan ha. De hade tagit bort en polyp och hittat en cysta men inget allvarligt. Skönt att få veta att allt är okej iallafall. Nästa ingrepp blir vid äggplock i höst! Kommer inte sakna den där stolen en sekund innan dess!
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år